Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمودرضا واحدی جو روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا با بیان اینکه در روزهای ابتدایی اجرای طرح، روزانه بیش از پنج هزار بیمار پذیرش می‌کردیم، افزود: با توجه به تراکم جمعیت زائر در کربلای معلی، در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲ هزار پذیرش بیمار داشتیم.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ انجام شده، درمانگاه ام القری تا سوم آبان ماه به زائران خدمات رایگان پزشکی و درمانی ارائه می دهد، گفت: بسته به میزان زائران در شهر نجف، درخصوص ادامه فعالیت این درمانگاه تصمیم‌گیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس درمانگاه حضرت زهرا (س) جمعیت هلال احمر در هتل ام القری شهر نجف اشرف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با کمتر شدن تعداد بیماران مراجعه کننده به درمانگاه هلال احمر، آیا تعداد نیروهای کادر درمانی کاهش پیدا کرده است، گفت: هنوز نه، اما احتمالا در تاریخ ۲۹ مهرماه و بعد از پایان مراسم اربعین، تعدادی از همکاران را به ایران اعزام کنیم.

واحدی‌جو با اشاره به اینکه با توجه به ذات بیماری‌ها، یشتر مراجعین این روزها بیمارانی هستند که دچار بیماری‌های مزمن‌تری شده‌اند، اظهار داشت: به عنوان نمونه سرماخوردگی هایی هستند که حالا تبدیل به عفونت‌های جدی‌تر و سینوزیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه در این درمانگاه، همه تلاش خود را به کار گرفته ایم تا رضایت مردم را جلب کنیم، گفت: البته سلیقه‌ها متفاوت است و هر درمانگاهی راهبرد خاص خود را دارد اما تلاش کرده‌ایم تا با جدیت، نظم و انضباط، کامل ترین خدمت را با بیشترین کیفیت به مردم ارائه کنیم.

رئیس درمانگاه حضرت زهرا (س) جمعیت هلال احمر در هتل ام القری شهر نجف اشرف اضافه کرد: خدا را سپاسگزارم که مریض‌های بد حالی داشتیم که با تلاش کادر درمانی درمانگاه، از انتظامات گرفته تا پزشک که همه مثل یک زنجیره‌ به هم پیوسته‌اند، وضعیت این بیماران را بهبود بخشیدیم و در این درمانگاه حتی یک مورد هم مرگ و میر نداشتیم.

اربعین مصادف با ۲۰ صفر، چهلمین روز شهادت امام سوم شیعیان جهان در سال ۶۱ هجری قمری در صحرای کربلا است.

هر ساله، شیعیان زیادی به صورت پیاده و سواره به سوی کربلا برای زیارت مزار امام حسین (ع) عزیمت می‌کنند و این سنت از قدیم الایام در میان مسلمانان مرسوم بوده است. میلیون‌ها عاشق و شیدا از روزها قبل در تدارک سفر به کربلا و زیارت مزار سرور و سالار شهیدان هستند. شمار زائران کربلا در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و به یکی از بزرگترین اجتماعات مسلمانان جهان تبدیل شده است.

راهپیمایی اربعین حسینی(ع) نماد وحدت مسلمان جهان است چرا که در این روز همه مسلمانان از سراسر جهان به سمت کربلا در حرکت هستند.

مسافت پیاده ‌روی اربعین میان دو شهر نجف و کربلا حدود ۸۰ کیلومتر است و هزار و ۴۵۲ ستون در این مسیر وجود دارد که فاصله بین هر ستون ۵۰ متر است.

برای پیاده ‌روی کل مسیر زمانی در حدود ۲۰ تا ۲۵ ساعت لازم است و بهترین زمان برای شروع این پیاده روی، ۱۶ صفر است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اربعین حسینی کربلای معلی جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۲۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات

قدیمی ترین عکس رنگی ثبت شده در تاریخ از حرم مطهر حضرت سید الشهدا مربوط به ۲۳ فروردین سال ۱۳۰۶ شمسی و در ساعت ۵:۱۶ عصر است.

به گزارش مشرق، آلبرت خان یا کان یک بانکدار فرانسوی بود که در طول ۲۲ سال در پروژه‌ای به نان پروژه آرشیو سیاره تعداد ۷۲۰۰۰ عکس و ۱۸۳۰۰۰ متر فیلم را از ۵۰ کشور جهان تهیه و ضبط کرد. این فکر جذاب و اثر گذار در سال ۱۲۸۸ شمسی به ذهن آلبرت رسید و با هزینه شخصی تعداد بسیاری از عکاسان را برای این پروژه استخدام کرد و هر یک را به کشورهای مختلفی گسیل نمود تا این برنامه جهانی شکل بگیرد، آلبرت کان به جهت هزینه‌های زیاد این پروژه دچار بحران مالی شد و کار متوقف گردید، او سرانجام در تاریخ ۲۳ آبان سال ۱۳۱۹ شمسی هنگام اشغال فرانسه توسط آلمانی‌ها درگذشت. هم اکنون آرشیو آلبرت خان در پاریس قرار دارد.

فردریک گادمر یک عکاس نظامی فرانسوی بود، او در زمان خدمت در ارتش در بخش عکاسی و نقشه کشی فعالیت می‌کرد و پس از پایان جنگ جهانی اول به گروه آلبرت کان پیوست و تا زمانی که آلبرت ورشکست شد با او همکاری می‌کرد، گادمر تا آخر عمر مجرد باقی ماند و در اواخر تمام دارایی خود را به ارتش نجات که برای فقرا تلاش می‌کرد بخشید، او سرانجام در سال ۱۳۳۴ درگذشت. فردریک گادمر اولین عکاس در طول تاریخ است که اولین عکس‌های رنگی را از عتبات عالیات عرش درجات تهیه کرده است، او به شهرهای مقدس کربلا، نجف، کاظمین و سامرا و دیگر شهرهای عراق سفر کرد و از حرم های مطهر اهل بیت علیهم السلام تصاویر بسیار زیبا و دیدنی تهیه کرد.

در تصاویر زیر سعی شده است که ساعت عکاسی از روی برج ساعت حرم های مطهر تشخیص داده شده و اعلام شود، عکاس اغلب ساعات قبل از غروب خورشید را برای عکاسی انتخاب کرده است، این زمان به عنوان ساعت طلایی عکاسی شناخته می‌شود که اغلب تصاویر در این ساعات به صورت طلایی دیده می‌شوند، انتخاب ساعت طلایی عکاسی توسط فردریک گادمر نشان از هوش ذاتی و تبحر او می‌باشد.

حرم مطهر امیر المومنین حضرت علی (ع) _ نجف حرم مطهر حضرت سید الشهدا (ع) _ کربلا حرم مطهر حضرت ابوالفضل (ع) _ کربلا درب باب قبله حرم مطهر حضرت ابوالفضل (ع) _ کربلا حرم مطهر امامین کاظمین حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلام سامرا آلبرت خان فردریک گادمر عکاس

دیگر خبرها

  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • کاهش آمار جرایم مختلف در بوکان
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۶ ارديبهشت