Web Analytics Made Easy - Statcounter

عناصر وابسته به ائتلاف سعودی با حملات خمپاره‌ای کاروان کمک‌های بشردوستانه در غرب یمن را به آتش کشید.

به گزارش مشرق، یک منبع محلی در شهر «الدریهمی» واقع در استان «الحدیده» در غرب یمن از حمله عناصر دولت منصورهادی به کاروان کمک‌های بشردوستانه خبر داد.

بیشتر بخوانید: تعیین شرط با مقاومت یمن است نه شکست‌خوردگان سعودی

به نوشته وبگاه شبکه المسیره، شبه‌نظامیان با حملات خمپاره‌ای موجب آتش گرفتن محموله‌ها شده و خسارت فراوانی به آنها وارد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منبع یمنی کامیون‌ها در آستانه ورود به شهر بودند که هدف قرار گرفتند.

شبه‌نظامیان دولت مستعفی تا مدت‌ها مانع ورود کامیون‌ها به شهر می‌شدند و روز گذشته (پنجشنبه) با تلاش‌های سازمان ملل، اجازه دادند تا محموله‌ها به شهر برسد؛ آرد، شکر و مقداری دارو بار این کامیون‌ها بود.

بنا بر این گزارش حمله به کامیون‌ها درست مقابل چشم مسئولان سازمان بهداشت جهانی، صلیب سرخ جهانی و نمایندگانی از سازمان ملل صورت گرفت.

در همین راستا عناصر وابسته به ائتلاف سعودی محله‌های الدریهمی را نیز هدف قرار دادند که موجب خسارات فراوان به دارایی‌های مردم شد اما خسارت جانی در پی نداشت.

در شمال یمن در استان صعده نیز جنگنده‌های سعودی در دو نوبت یک جاده در شهرستان «شدا» و منطقه «آل علی» را بمباران کردند. توپخانه ائتلاف سعودی نیز چندین منطقه را درشهرستان «رازح» در مرز عربستان هدف قرار داد.

حمله به کاروان‌ کمک‌های بشردوستانه در حالی است که ائتلاف سعودی حدود ۶۴ روز است که ۱۱ فروند کشتی را توقیف کرده و اجازه ورود آنها به بندر «الحدیده» را نمی‌دهد؛ موضوعی که باعث تشدید بحران سوخت در یمن شده است. دولت سعودی روز گذشته (پنجشنبه) حاضر شد تا به یکی از کشتی‌ها اجازه دهد سوخت خود را در بندر الحدیده تخلیه کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن عربستان سعودی تحولات عربستان یمن تحولات یمن جنگ یمن ارتش یمن کمک بشر دوستانه کمک های بشر دوستانه صلیب سرخ سازمان بهداشت جهانی عربستان سعودی ائتلاف سعودی دولت سعودی سازمان ملل سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۲۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، راضیه عالیشوندی؛ معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه و جبار اصلانی؛ مدیرکل اصول، قوانین و حقوق بشردوستانه هلال‌احمر در نشست مقدماتی سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر که به میزبانی کمیته، فدراسیون و کمیسیون دائمی نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر در شهر ژنو برگزار شد، حضور یافتند.

در مراسم افتتاحیه این کنفرانس خانم‌ها میرجانا اسپولجاریک ایگر؛ رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، کیت فوربس؛ رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر و مرسدس بابه؛ رئیس کمیسیون دائمی صلیب سرخ و هلال‌احمر مطالبی را در مورد پایبندی به اصول بنیادین نهضت و همچنین اهمیت کنفرانس آتی نهضت که در تاریخ ۲۷ تا ۳۱ اکتبر ۲۰۲۴ با حضور نمایندگان دولت‌ها و جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال‌احمر برگزار خواهد شد، بیان کردند.

هدف از برگزاری این رویداد بحث و تبادل نظر میان نمایندگان از ۱۹۱ جمعیت ملی صلیب سرخ و هلال‌احمر و نمایندگان دولت‌ها پیرامون نهایی کردن پیش‌نویس قطعنامه‌هایی است که مقرر است جهت تصویب به دبیرخانه سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر ارائه شوند.

در نوبت صبح این رویداد پیش‌نویس اولیه قطعنامه «به سوی فرهنگ جهانی رعایت و پیروی از حقوق بین‌الملل بشردوستانه» مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نمایندگان جمعیت هلال‌احمر کشورمان نیز نظر پیشنهادی خود را پیرامون موضوعات ذیل برای اضافه شدن به متن پیش‌نویس قطعنامه ارائه کردند.

۱. تأکید بر نقش و جایگاه مهم کمیته‌های ملی حقوق بشردوستانه و دیگر نهادهای مشابه طبقِ سندهای تأسیس آنها در کشورهای مختلف، به ویژه نقش آنها در آموزش و ترویج حقوق بشردوستانه

۲. تأکید بر نقش دولت‌ها جهت اقدام برای حرکت به سوی فرهنگی که نقض اصول و قواعد بشردوستانه بی کیفر نماند.

گفتنی است جلسات این نشست دیروز در محل برگزاری نمایشگاه‌ها و نشست‌های بین‌المللی (Palexpo )شهر ژنو در کشور سوئیس آغاز به کار کرد و تا پایان روز ۲۰ اردیبهشت در محل یاد شده، ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6098525

دیگر خبرها

  • سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر آغاز شد
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • استقبال از نظامیان صهیونیست با نارنجک و بارانی از گلوله در«طوباس»
  • در این سیاره سرعت باد مثل سرعت «گلوله» است
  • بالگردها در آسمان، پلیس روی زمین؛ حلقه فشار بر دانشگاه‌های آمریکا سخت‌تر می‌شود
  • اقدام بشردوستانه سرمربی ملوان در انزلی
  • چرا اسرائیل یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • چرا تل‌آویو یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • اسرائیل قوانین آمریکا را در غزه نقض می‌کند