Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین لرستان، فاطمه زهرا توکلی با اشاره به جایگاه ویژه کودکان کار گفت:  ۴ گروه از اقشار آسیب پذیر جامعه مثل کودکان، زنان، سالمندان و معلولین تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند که بحث کودکان کار، زنان سرپرست خانوار و مادران کودکان کار از اهمیت خاصی برخوردار است. 

وی افزود: متاسفانه به دلایل مختلف، کودکی که می بایست ایام کودکی خود را در دنیای بازی، نشاط و تفریح بگذراند، سر از کارگاه ها و خیابان ها در می آورد و معضلاتی گریبان کودکان و خانواده های آنها را می گیرد که به عنوان یک پدیده و یک آسیب اجتماعی باید از این معضلات نام برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان بهزیستی تنها متولی کودکان کار و خیابانی نیست

مدیر کل بهزیستی لرستان با اشاره به ساماندهی کوکان کار افزود: سازمان بهزیستی تنها متولی کودکان کار و خیابانی نیست و طبق مصوبه هیئت وزیران ۱۱ دستگاه، مسئول ساماندهی این کودکان می باشند.

وی تصریح کرد: ظرف دو سال گذشته سه مرکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده در استان راه اندازی شده است و در یک غربال در سطح استان  ۵۳۲ کودک کار شناسایی شدند.

توکلی با اشاره به ارائه خدمات مددکاری و روانشناسی در مراکز حمایتی و آموزشی گفت:  دو هدف عمده در این مراکز، حمایت و آموزش کودکان می باشد که در قسمت آموزش، اقدامات بسیار خوبی انجام شده است و حجم آموزش های ارائه شده قابل تحسین می باشد و در بحث حمایتی هم از آنجا که توانمندسازی چند بعدی است  سعی شده که از دستگاه های دیگر کمک گرفته شود و تفاهم نامه هایی هم در این راستا امضا شده است.

از بیمارستانهای خصوصی برای درمان رایگان این کودکان نیز بهره برده ایم

وی ادامه داد: در بحث درمان کودکان کار از خدمات بسیج پزشکی برای غربالگری سلامت استفاده شده و از بیمارستانهای خصوصی برای درمان رایگان این کودکان نیز بهره برده ایم .

این مسئول خاطر نشان کرد: بحث توانمندسازی خانواده در اولویت قرار دارد و تا کنون حدود 50 مادر در این راستا توانسته‌اند از دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای بهره مند شوند.

توکلی افزود: این مرکز اولین کارگاه خیاطی مادران کودکان کار است و امیدواریم راهی برای پیشرفت و اشتغال در این زمینه باشد.

۴۶

کد خبر 1311932

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بهزیستی کودکان کودکان خیابانی کار آموزش سلامت خانواده استان لرستان اربعین سوریه ترکیه پیاده روی اربعین کردهای سوریه ایالات متحده آمریکا باشگاه استقلال دونالد ترامپ باشگاه پرسپولیس کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۳۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران

رییس جهاددانشگاهی در نشست هم اندیشی روسا و اساتید منتخب دانشگاه‌های  گلستان،  این استان را در زمینه های گیاهان دارویی، دام‌های سبک و سنگین و گردشگری اسب ترکمن مستعد پیشرفت دانست و بر استفاده از توان این نهاد در توسعه این حوزه‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی پیش از ظهر پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در دومین روز سفر به استان گلستان در نشست هم اندیشی روسا و اساتید منتخب دانشگاه ‌های استان اظهار کرد: باید با پژوهش و تحقیق این مسئله را ارزیابی کنیم که چرا استان گلستان با ظرفیت بالا و داشتن اساتید فرهیخته جزء استان های کم برخوردار است و خیلی زود برای خروج از این وضعیت اقدام کنیم.

وی ضمن  برشمردن اهداف جهاددانشگاهی  بیان کرد:  جهاددانشگاهی یک نهاد دانش بنیان است که از ابتدای تشکیل تا به امروز کارهای تحقیقاتی بزرگی  را در حوزه‌های پژوهش و فناوری، آموزش و کارآفرینی، فرهنگی، تجاری سازی انجام داده است.

رییس جهاد دانشگاهی اضافه کرد: این نهاد همواره پیشران در علم و فرهنگ بوده و توانسته با جمع کردن افراد نخبه نظیر زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی، بنیان‌گذار پژوهشگاه رویان و سلول‌های بنیادی در ایران کارهای بزرگی را به ثمر برساند.

دکتر مسلمی نائینی بیان کرد: هم اکنون پژوهشگاه رویان جزء  برترین‌های کشور و ده پژوهشگاه برتر دنیا در حوزه درمان ناباروری است.

رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: جهاددانشگاهی با بیش از ۱۰۲ مرکز بزرگ و کوچک،دانشگاه علم و فرهنگ و علم و هنر و سه پارک علم و فناوری خدمت رسانی داشته و تلاش داریم  پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی را  به شهر علم و فناوری تبدیل کنیم.

 دکتر مسلمی نائینی استان گلستان را در زمینه گیاهان دارویی، دام سبک و سنگین و گردشگری اسب ترکمن مستعد پیشرفت و توسعه دانست و گفت: بنای جهاد دانشگاهی بر رفع مشکلات مردم است. 

وی تصریح کرد: در پارک ها می توانیم علاوه بر قرار دادن محلی برای پرورش استعداد دانشجویان با  آموزش برند سازی محصولات، بازاریابی و تجارب سازی به دانشجویان، آنها را برای کسب  درآمد پایدار آماده کنیم.

وی با اشاره به اینکه نقدینگی فراوان در کشور داریم و باید برای جهش تولید با مشارکت مردم از این سرمایه‌ها استفاده کنیم، افزود: تولیدات علمی زیادی داشتیم ولی به دلیل نبود نقدینگی توسعه ندادیم که باید تولیدات را تبدیل به محصول کرده و به دنیا صادر کنیم تا نتوانند حاصل دسترنج ما را چند برابر به خودمان بفروشند.

 گفتنی است در این مراسم رییس جهاددانشگاهی به مناسبت گرامیداشت روز معلم و مقام استاد از اساتید منتخب دانشگاهی که در طرح‌های جهاددانشگاهی همکاری داشته‌اند، تجلیل  کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • نقش تاثیرگذار مادران برای جذب جوانان به مساجد
  • یک‌ماه تا افتتاح بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور
  • افتتاح اولین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان جرقویه
  • افتتاح بازارچه کسب و کار دانش آموزی در روستای قاسم‌آباد بجستان
  • افتتاح اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران
  • افتتاح اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران