Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور سوریه ضمن تأکید بر لزوم توقف تجاوز ترکیه و خروج همه نیروهای ترکیه‌ای، آمریکایی و خارجی، تصریح کرد که این نیروها، اشغالگر هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «سرگئی ورشینین» معاون وزیر خارجه روسیه و «الکساندر لاورنتینف» فرستاده ویژه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، در دمشق به دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رسمی سوری (سانا) گزارش داد که در این نشست، وضعیت سوریه به ویژه منطقه «الجزیره» و تجاوز نظامی ترکیه به آن بررسی شد، منطقه الجزیره شامل شرق و شمال شرق سوریه است که تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد قرار داشت و ارتش سوریه در بخش‌های زیادی از آن مستقر شده است.   اسد در این دیدار تأکید کرد که در مرحله کنونی و آتی باید بر توقف تجاوز ترکیه و خروج همه نیروهای ترکیه‌ای، آمریکایی و نیروهایی متمرکز شد که به صورت غیر قانونی در سوریه حضور دارد.   وی تأکید کرد که این نیروها بر اساس حقوق بین‌الملل و منشورهای بین‌المللی، اشغالگر هستند و ملت سوریه حق دارد با تمامی ابزارهای موجود، در برابر آن مقاومت کند.   هیئت روس نیز ضمن اعلام حمایت ثابت از حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، اعلام کرد که مسکو مخالف هر گونه اقدام یا گامی است که این حاکمیت را نقض کند، باعث پیچیدگی وضعیت شود و بر تلاش‌های پایان بدادن به جنگ سوریه تأثیر بگذارد.   هیئت مذکور تصریح کرد که در وهله نخست باید کانون‌های باقی‌مانده تروریسم در سوریه نابود و سپس اراضی این کشور به ویژه مناطق مرزی با پس گرفته شود.   در این دیدار، مقدمات برگزاری نخستین نشست کمیته قانون اساسی بررسی شد. طرفین سوری و روس از پیشرفت امور در این زمینه ابراز خرسندی کردند.   طرفین همچنین تأکید کردند که عامل موفقیت این کمیته، عدم مداخله خارجی خواهد بود و اینکه همه طرف‌ها به اصول این کمیته از جمله گفت‌وگوی سوری-سوری با رهبری سوریه پایبند باشند.   ترکیه به همراه تروریست‌های موسوم به «ارتش آزاد» از هفدهم شهریور ماه عملیاتی را در شمال سوریه آغاز کرد. هدف ادعایی آنکارا، دور کردن خطر شبه‌نظامیان کُردی است که ترکیه آنان را تروریستی می‌داند. این عملیات، «چشمه صلح» نام دارد.   رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز با تأکید بر اینکه از تسلط دولت سوریه بر مناطقی که پیشتر تحت تصرف شبه‌نظامیان کُرد قرار داشت، ناراحت نیست، اعلام کرد که «نیروهای ترکیه‌ای از مناطقی که در شمال سوریه وارد آن شدند، خارج نخواهند شد»   منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۳۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار یحیی السنوار با نیروهای مقاومت در خیابان‌های غزه

به گزارش جام جم آنلاین، شبکه العربی الجدید به نقل از این رهبر حماس نوشت: اخیرا رایزنی‌هایی میان رهبران جنبش حماس در داخل صورت گرفته و یحیی السنوار طی آن رهبری جنبش را در خارج، از وضعیت مقاومت در نوار غزه مطلع کرده است.

السنوار به رهبران حماس خارج از فلسطین با اعداد و ارقام دقیق تأکید کرده است که مقاومت از توانایی لازم برای مقابله با نیروهای اشغالگر برخوردار است.

این رهبر حماس با اشاره به گزارش رسانه‌های اسرائیلی درباره یحیی السنوار که همواره در تونل ها به سر می برد، گفت: «این گزارش چیزی جز ادعای نتانیاهو و نهادهای امنیتی او برای سرپوش گذاشتن بر عدم موفقیت در دستیابی به اهداف اعلام شده نیست و السنوار کار خود را به عنوان رهبر جنبش حماس در میدان به خوبی انجام می دهد.

اخیرا انتشار گزارشی در مورد بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه باعث شعله ور شدن افکار عمومی در رژیم صهیونیستی شده است.

روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» به نقل از منابع اطلاعاتی رژیم اشغالگر، این گزارش را تایید کرده است.

کمیته خانواده‌های اسرای اسرائیلی ‌اعلام کرده است: حضور السنوار در خیابان‌های غزه و در حال مرگ بودن اسیران در تونل‌ها به معنای شکست "اسرائیل" در جنگ است.

دیگر خبرها

  • حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • اردوغان: حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • دیدار یحیی السنوار با نیروهای مقاومت در خیابان‌های غزه
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم
  • اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است