Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@09:47:07 GMT

اعزام ۴۵۴ مصدوم از کشور عراق به پایانه‌های مرزی

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۴۷۳۴

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی سازمان اورژانس کشور؛ دکتر کولیوند رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین در مورد جزئیات آخرین وضعیت مصدومان اعزامی از کشور عراق به پایانه‌های مرزی گفت: در مراسم پیاده‌روی اربعین، تا به امروز ۴۵۴ مصدوم از زائران ایرانی با اقدامات درمانی مناسب از عراق به ایران انتقال داده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین تصریح کرد: نیرو‌های اورژانس در پایانه مرزی مهران به ٣٠۶ مصدوم و بیمار که از عراق به ایران منتقل شده بودند امدادرسانی کردند که از این تعداد ۵٣ نفر در مراکز درمانی ایلام بستری و ٢١٢ نفر به شهر‌های مبداء انتقال و ۴١ نفر درمان و مرخص شدند.

کولیوند گفت: از مرز شلمچه نیز ١٣٠ مصدوم به خاک ایران انتقال داده شدند که از این تعداد ١۶ نفر در مراکز درمانی خوزستان بستری، ٣۵ نفر با اقدامات درمانی مناسب به شهر‌های مبداء انتقال و ٧٩ نفر نیز درمان و مرخص شدند.

وی افزود: از مرز خسروی یک مصدوم به ایران انتقال داده شد که پس از درمان مرخص و از مرز چذابه ١٧ مصدوم که از این تعداد ١٠ نفر بستری و ٧ نفر مرخص شدند.

ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی به ١٣٩ هزار و ٨۶٩ نفر در پایانه‌های مرزی

رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی ۹۸ همچنین گفت: از تاریخ ١٣ مهر ماه تاکنون ١٣٩ هزار و ٨۶٩ نفر از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در مرز‌های شرقی و غربی کشور بهره‌مند شده اند.

وی با اشاره به ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) در این مدت، خاطرنشان کرد: در این ماموریت‌ها که توسط پرسنل اورژانس ۱۱۵ انجام شده، ٨٩٠٠ بیمار و مصدوم با اقدامات درمانی مناسب به مراکز درمانی اعزام و ١٣٠ هزار و ٩۶٩ نفر نیز به صورت سرپایی در محل درمان شدند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم بورس تهران نفتکش SABITI جام جهانی والیبال حسین فریدون کمیته بهداشت و درمان اربعین اورژانس کشور پیاده روی اربعین زائران اربعین پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم بورس تهران نفتکش SABITI جام جهانی والیبال حسین فریدون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۴۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۱۷مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت در کشور

سخنگوی سازمان اورژانس کشور، جزئیات حوادث مهم هفته گذشته در کشور را اعلام کرد.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات حوادث ترافیکی هفته گذشته گفت: در هفته‌ای که گذشت، ۲۳۳ حادثه ترافیکی به سازمان اورژانس کشور اعلام شد که به مصدومیت ۱۳۱۷ نفر و کشته شدن ۶۲ نفر، انجامیده است. در این بازه زمانی، ۱۱۱۷ مصدوم ناشی از حوادث رانندگی نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین ۲۰۰ نفر در محل درمان شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره استان‌هایی که در هفته گذشته دارای بیشترین حوادث ترافیکی بودند نیز گفت:‌ در استان سیستان وبلوچستان ۲۲  حادثه با ۱۲۴ مصدوم و دو فوتی، استان فارس ۲۰ حادثه با ۱۰۸ مصدوم ۱۰ فوتی و و در استان تهران ۱۸ حادثه با ۷۹ مصدوم و شش فوتی رخ داده است.

وی افزود: در این بازه زمانی، ۱۱ حادثه در حوزه حمل و نقل عمومی داشتیم که ۱۰۸ مصدوم و دو کشته برجای گذاشت. همچنین در حوزه حوادث تریلی و کامیون ها نیز ۱۰۱ زخمی و ۲۱ کشته اعلام شده است. در حوزه تصادفات وانت‌بارها نیز در این هفته، ۷۲ زخمی و چهار کشته داشتیم.

یکتاپرست گفت: ۱۵ حادثه در مورد تصادفات موتورسیکلت‌ها به ثبت رسید که۵۶ نفر زخمی داشت و سه نفر نیز کشته شدند.

وی با اشاره به مهم‌ترین حادثه ترافیکی هفته گذشته افزود: در ۱۳ اردیبهشت ماه، یک دستگاه سمند با یک دستگاه خودروی سوزوکی  تصادف کرد که این حادثه در تبریز، چهار کشته و سه مجروح  برجای گذاشت. 

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در هفته گذشته، ۴۱۲ حادثه غیرترافیکی به ثبت رسید که مهم ترین آن حادثه حریق یک لنج در جزیره هرمز بود که باعث فوتن  سه نفر و زخمی شدن شش نفر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد
  • تردد ۶ هزار کامیون خارجی از  مرز نوردوز
  • وقوع حادثه رانندگی در قطب صنعتی شهرکرد با یک جان باخته و سه مصدوم
  • خواص گیاه درمانی و مفید شنگ
  • ۱۳۱۷مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت در کشور
  • حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت
  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند
  • نظام درمانی را به کجا می‌برند؟