Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرماه در حالی رو به پایان است که پیش بینی‌ها برای بارش‌های نرمال و کمی بالاتر از نرمال برای اصفهان هنوز محقق نشده است. ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۱ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، «بارش در مهرماه نرمال و متمایل بالای نرمال خواهد بود». این خبری است که مدیرکل هواشناسی استان اصفهان پانزدهم مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه داد و گفت که آبان و آذر نیز به ترتیب بارش‌ها نرمال و بالاتر از نرمال و نرمال و پایین‌تر از نرمال خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبر شهروندان اصفهانی به خصوص کشاورزان که بهار پربارشی را همچون سایر نقاط کشور تجربه کرده بودند و در انتظار ورود به سال آبی مطلوبی نیز بودند خوشحال کرد.

امروز که فقط 3 روز تا پایان مهرماه باقی مانده اما در اصفهان خبری از بارش‌های نرمال نیست. هرچند که هفته گذشته با دقایقی بارش کوتاه در شهر اصفهان همه امیدوار به آغاز پاییزی همراه با ریزش نعمت‌های الهی بودند.

اما شاید برای اصفهانی‌ها دانستن آما بارش‌ها در سال آبی که 3 هفته پیش به پایان رسید جالب باشد. براساس اطلاعاتی که مدیرکل هواشناسی استان اصفهان داده است: اصفهان از اول مهر سال 97 تا پایان شهریور امسال 120 میلیمتر بارندگی را شاهد بوده است. این آمار البته 9 درصد نسبت به بلندمدت افزایش را نشان می‌دهد و همچنین 45 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.

این آمار همچنین از میانگین وزنی بارش‌ها نیز خبر می‌دهد. بر این اساس میانگین وزنی بارش‌ها تا پایان سال زراعی گذشته که سی و یکم شهریور ماه به پایان رسیده است در استان اصفهان 195.9 میلیمتر است که نسبت به بلندمدت 24.7 درصد افزایش و نسبت به سال زراعی گذشته 81 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

آمار ارائه شده گویای این است که بارندگی‌ها در اصفهان نسبت به سال گذشته زراعی قدری افزایش داشته است اما قطعا بارندگی‌های سیل آسایی که بهار امسال تجربه کردیم دلیل این امر است. در 3 ماهه تابستان، اصفهان بارشی را شاهد نبود.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان در شرح تحلیلی از وضعیت آب و هوایی اصفهان بیان می‌کند: تحلیل بلند مدت خشکسالی استان اصفهان تا پایان شهریور ماه 98 به این صورت است که از لحاظ پراکنش مکانی 94.3 درصد مساحت استان، درگیر خشکسالی دراز مدت بوده و تنها 5.2 درصد مساحت استان از لحاظ خشکسالی دراز مدت در وضعیت نرمال و ترسالی است.

پیش بینی باران 3 روزه در 14 استانباران و رعد و برق کشور را فرا می‌گیردپیش‌بینی باران 2روزه در 8 استان/ ورود سامانه بارشی جدید به کشور

حالا برای تحقق پیش بینی میزان بارش‌ها در مهرماه باید چند روزی دیگر صبر کرد. آنچه که اداره کل هواشناسی استان اصفهان در پیش بینی روزانه خود درج کرده بیانگر جوی نسبتا پایدار بر روی استان تا دو روز آینده است. بر این اساس هرچند ممکن است گاهی افزایش ابر و ورزش باد میهمان آسمان اکثر مناطق استان باشد اما تا روز یکشنبه نباید منتظر بارندگی بود. از روز یکشنبه گذر امواج ناپایدار و البته ضعیف ممکن است رگبارهای پراکنده‌ای را برای اصفهان به همراه داشته باشد، آن هم مناطق غربی و جنوبی استان.

کشاورزان اصفهانی که این روزها آب زاینده‌رود را نیز دیگر در کنار محصولات خود ندارند اما منتظر بارش‌های آبان و آذر می‌مانند.

انتهای پیام/

 

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۴۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش دما در شمال شرق و استان‌های ساحلی / امروز و فردا در کدام مناطق باران می‌بارد؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به کاهش دما در شمال شرق و استان‌های ساحلی خزر گفت: امروز در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بعضی نقاط جنوب و مرکز کشور، استان‌های ساحلی خزر و استان‌های قزوین، البرز و تهران، رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بعضی نقاط جنوب و مرکز کشور، استان‌های ساحلی خزر و استان‌های قزوین، البرز و تهران، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در بعضی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد، بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: سه‌شنبه از شدت بارش در مناطق مذکور تا حدودی کاسته می‌شود و علاوه بر مناطق فوق، در شمال شرق کشور نیز بارش رخ خواهد داد، همچنین چهارشنبه و پنجشنبه در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور، بارش پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های ساحلی خزر و چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق کشور کاهش دما رخ خواهد داد، جمعه جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما در کشور خواهیم داشت و خلیج فارس و دریای خزر در دو روز آینده مواج پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، قسمتی ابری، به تدریج افزایش ابر و رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد با بیشینه ۲۲ و کمینه ۱۵ درجه سانتی‌گراد است و روز سه‌شنبه، صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۲۶ و کمینه ۱۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 750957

دیگر خبرها

  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • رگبار باران در نقاط مختلف کشور 
  • کاهش دما در شمال شرق و استان‌های ساحلی / امروز و فردا در کدام مناطق باران می‌بارد؟
  • پیش بینی بارش باران و‌کاهش محسوس دما در استان البرز
  • پیش‌بینی بارش باران در قم
  • بارانِ بهاری در راه ۱۸ استان
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • هواشناسی اصفهان فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت؛ بارش پراکنده باران
  • پیش بینی وزش باد نسبتا شدید در استان زنجان
  • هشدار زرد هواشناسی برای لرستان/ بارش رگباری در راه است