Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@00:25:12 GMT

پلاستیک درصدر زباله های تهرانی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۴۹۴۹

پلاستیک درصدر زباله های تهرانی‌ها

رئیس کمیته محیط ریست و خدمات شهری شورای شهر تهران ضمن تشریح مراحل تدوین طرح جامع پسماند تهران گفت: براساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته، طرح جامع پسماند تهران اردیبهشت ماه سال آینده از سوی شهرداری به شورای شهر ارائه خواهد شد.

سید آرش حسینی میلانی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت تهیه طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران گفت: یکی از تاکیدات شورای پنجم، تغییر نحوه مدیریت پسماند شهر تهران و به‌روزرسانی آن براساس اصول کارشناسی و آخرین متدهای علمی و بین‌المللی است چراکه روند کنونی مدیریت پسماند شهر تهران با توجه به شرایط اقتصادی، نه ممکن و نه پایدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این راستا، تهیه طرح جامع مدیریت پسماند برای داشتن یک چشم‌انداز در دستورکار قرار گرفت و فاز مطالعاتی این کار با تعیین مشاور، از سال گذشته آغاز شد.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری با بیان اینکه برای تدوین این طرح 18 ماه در نظر گرفته شده، اظهار داشت: به رغم این فرصت داده شده، شورا تاکید دارد تهیه و تدوین طرح های اصلاحی مدیریت پسماند و عملیاتی شدن آن در زمان‌بندی مناسب انجام شود.

حسینی میلانی با اشاره به اقدامات شهرداری در حوزه پسماند طی چند ماه اخیر تصریح کرد: اقداماتی هم انجام شده که از جمله آن می‌توان به اجرای پایلوت طرح تجمیع پیمانکاران خشک و تر در چند منطقه شهرداری تهران اشاره کرد که وضعیت این طرح هم‌اینک در حال بررسی و پایش برای گزارش‌گیری است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اقدامات مشاور طرح جامع مدیریت پسماند در مورد نمونه‌گیری پسماند به پایان رسیده است، خاطرنشان کرد: در این مرحله کارشناسان از مراکز مختلف تولید پسماند نمونه می‌گیرند تا وضعیت پسماند تر و همچنین درصد پلاستیک، کاغذ، شیشه و... در پسماند خشک را سنجش کنند.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اطلاعات مربوط به کیفیت و ترکیب پسماند از سال 87 (11سال قبل )به‌روزرسانی نشده بود، عنوان کرد: این مسئله مهم برای برنامه‌ریزی در نحوه و چگونگی جمع‌آوری پسماند و همچنین نوع قرارداد با پیمانکاران خشک و تر ضروری است.

حسینی میلانی افزود: پایش پیشین پسماند شهر تهران نشان می‌داد که بیشترین حجم و ترکیب زباله‌ها مربوط به گروه پلاستیک‌ها بوده است. نتایج جدید درباره ترکیب پسماند هم‌اکنون توسط مشاور در حال بررسی و آنالیز است که پس از مشخص شدن، اعلام خواهد شد. 

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر مایل هستند هرچه سریع‌تر طرح جامع مدیریت پسماند برای بررسی به شورا بیاید، عنوان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد طرح جامع مدیریت پسماند اردیبشهت ماه سال آینده، برای بررسی به شورا بیاید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پسماند شوراي شهر تهران پلاستيك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۴۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین آزمون رانندگی و اولین تهرانی که تصدیق رانندگی گرفت

همشهری آنلاین – حسن حسن‌زاده: در تهران نیز با ورود اتومبیل به خیابان‌های شهر در اواخر دوران قاجار، نخستین گواهینامه‌ها یا تصدیق‌های رانندگی صادر شد. «علیرضا زمانی» تهران‌پژوه، در این‌باره می‌گوید: «محمدناصر انشاء معروف به ناصرخان انشاء اولین ایرانی بود که با سفر به آمریکا گواهینامه رانندگی گرفت. او علاوه بر یادگیری رانندگی و اخذ گواهینامه، با مراحل و چگونگی برگزاری آزمون رانندگی نیز آشنا شد و پس از بازگشت به تهران به عنوان سرکاردان فنی نظمیه برای نخستین بار در تهران آزمون رانندگی گرفت و برای نخستین رانندگان تهرانی گواهینامه رانندگی صادر کرد.»

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

با برگزاری نخستین آزمون‌های رانندگی در تهران، اولین تصدیق‌های رانندگی نیز صادر شد. زمانی می‌گوید: «نهمین روز از مرداد سال ۱۳۰۸ در تاریخ حمل و نقل خودرویی تهران روز منحصربه‌فردی است. در این روز «سیف‌الله خان» به اولین تهرانی تبدیل شد که در پایتخت گواهینامه یا تصدیق رانندگی گرفت.» در این گواهینامه تاریخی که روی آن عنوان «تصدیق‌نامه» درج شده، آمده است: « «بموجب این ورقه تصدیق می‌نماید که آقای سیف اله خان از تاریخ ۹ خرداد ماه ۱۳۰۷ تا تاریخ ۹ مرداد ۱۳۰۸ مرتبا با ادامه تحصیلات خود در موسسه اتومبیل‌رانی، دوره تحصیلات علمی و عملی اتومبیلرانی به اتمام رسانیده و از عهده امتحانات ۳ مرحله‌ای برآمده است.»

نخستین بانوان تهرانی که موفق به کسب تصدیق‌نامه شدند نیز در تهران قدیم ماجرای جالبی دارد. «شوکت الملوک جهانبانی» یکی از اولین بانوان تهرانی بود که در سال ۱۳۱۹ تصدیق‌نامه رانندگی گرفت. همان سال تنها ۴۶ زن تهرانی گواهینامه رانندگی داشتند اما این آمار در سال ۱۳۳۹ به ۴۴۲ نفر رسید.

پس از صدور نخستین گواهینامه رانندگی در تهران، ۱۰ سالی طول کشید تا نخستین آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی به تصویب دادگستری برسد و فرآیند اخذ گواهینامه سر و شکل نظام‌مندتری به خود بگیرد. در این سال، شهربانی تهران گواهینامه‌های رانندگی را به صورت دفترچه هفت‌صفحه‌ای برای متقاضیان صادر کرد تا اینکه در سال ۱۳۴۰ گواهینامه دفترچه‌ای تک‌برگ که ۴ سال اعتبار داشت جایگزین آن شد.

کد خبر 848280 برچسب‌ها تاریخ - باستان‌ شناسی محله هویت شهری خبر مهم همشهری محله حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه
  • لحظه سیلی زدن مدیرعامل به صورت مربی تیم تهرانی + فیلم
  • بومی سازی تبدیل پسماند پلاستیک به سوخت جامد
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • نخستین آزمون رانندگی و اولین تهرانی که تصدیق رانندگی گرفت
  • کاهش ۵ تنی پسماند روزانه اسالم با تفکیک از مبدا
  • هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم
  • هشدار به پیمانکاران پسماند پایتخت درمورد بکارگیری کارگران زیر ۱۸ سال
  • احداث شهرک بازیافت، گامی برای جمع‌آوری انبارهای غیرمجاز در نصف‌جهان
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود