Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و هفتمین روز مهر ماه پرداخته می شود که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

27 مهر 1308، اولین کارخانه ریسندگی که به همت حاج رحیم قزوینی در قزوین دائر شده بود، افتتاح شد.

27 مهر 1320، دکتر علی امینی به معاونت وزارت دارایی انتخاب شد. همچنین در این روز، جواد عامری وزیر سابق امور خارجه و کشور به ریاست شرکت سهامی بیمه منصوب شد.

27 مهر 1325، احمد قوام وزیران تازه را به این شرح به شاه معرفی کرد: احمد قوام نخست ‌وزیر، وزیر امور خارجه و وزیر کشور- سپهبد امیر احمدی وزیر جنگ- عبدالحسین هژیر وزیر دارایی- حمید سیاح وزیر پیشه و هنر و بازرگانی- دکتر اقبال وزیر بهداری- شمس ‌الدین امیر علایی وزیر کشاورزی- دکتر سیدعلی شایگان وزیر فرهنگ- غلامرضا نیک‌ پی وزیر پست و تلگراف و معاون نخست ‌وزیر- موسوی‌ زاده وزیر دادگستری- محمدولی فرمانفرمائیان وزیر کار و تبلیغات- ابوالحسن صادقی وزیر راه.

27 مهر 1332، چكي به مبلغ چهار ميليون و هفتصد هزار دلار از سوي ويليام وارن، رئيس اداره همكاري فني به علي اميني، وزير دارايي ايران داده شد.

27 مهر 1337، لایحه منع مداخله و شرکت نمایندگان، وزرا و ماموران در معاملات دولتی از سوی دولت تقدیم مجلس شد.

27 مهر 1354، بین ایران و انگلستان دو قرارداد همکاری در زمینه انرژی اتمی امضا شد.

27 مهر 1355، چهارمین نمایشگاه بین ‌المللی کالاهای صنعتی و خدمات بازرگانی ایران با حضور ۴۵ کشور افتتاح شد.

27 مهر 1371، طرح جامع فرودگاه بين المللي امام خميني توسط متخصصين داخلي طراحي شد.

27 مهر 1374، غلامرضا آقازاده وزير نفت جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد در پي حفاريهاي جديد در استان بوشهر، شركت ملي نفت ايران موفق به كشف يك ميدان بزرگ گاز در شرق پالايشگاه كنگان شده است.

27 مهر 1390، اداره درآمد داخلی مالزی در بیانیه‌ ای اعلام کرد که از آغاز سال آینده میلادی کمک وعده داده شده نجیب تون رزاق، نخست ‌وزیر مالزی در بودجه سال ۲۰۱۲ پرداخت خواهد شد. در این بیانیه آمده است که مبلغ فوق به خانواده ‌هایی تعلق خواهد گرفت که درآمد ماهانه آنها کمتر از سه هزار رینگیت (هزار دلار) باشد. این اداره با اعلام اینکه این مبلغ طی چند مرحله پرداخت خواهد شد، عنوان کرد که عموم مردم مالزی می‌توانند برای دریافت این کمک نقدی درخواست بدهند.

27 مهر 1394،  وزیر نفت کشورمان در نخستین کنگره ملی نفت و نیرو به شرکت‌های بزرگ جهان که آماده ورود به صنعت نفت ایران هستند، هشدار داد از ارتباط با واسطه‌های نفتی و افراد فاسد که به گفته وی خون ملت را می‌مکند، دوری کنند و به‌طور مستقیم با مسوولان نفتی کشور وارد گفتمان شوند. زنگنه به شرکت‌های خارجی تاکید کرد این موضوع نه‌تنها به اعتبار این کشورها خدشه وارد می‌کند، بلکه فرصت حضور در ایران را نیز از آنها خواهد گرفت.

27 مهر 1395، نقص فنی یکی از قطعات اجاق‌های گاز وارداتی باعث شد تا دو شرکت آلمانی فراخوان سراسری تعمیر کالاهای خود را منتشر کنند. بر اساس فراخوان منتشر شده اجاق گازهای کابین‌داری که از دو برند «زیمنس» و «بوش» در فاصله زمانی ابتدای سال ۲۰۰۹ تا اکتبر ۲۰۱۱ تولید شده‌اند به دلیل خرابی یکی از اتصالات در معرض خطر نشت گاز و انفجار هستند.

27 مهر 1396، روسای کل بانک‌ های مرکزی ایران و ترکیه، نهایی و اجرایی شدن موافقت‌ نامه دو کشور درخصوص سوآپ دوجانبه ریال و لیر را رسما اعلام کردند.

منابع:  روزنامه دنیای اقتصاد و موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم بورس تهران نفتکش SABITI جام جهانی والیبال حسین فریدون تاریخ اقتصاد اقتصاد ایران رویدادهای اقتصادی پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم بورس تهران نفتکش SABITI جام جهانی والیبال حسین فریدون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۵۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اسرائیلی: به حمله ایران پاسخ دادیم

وزیر حمل و نقل اسرائیل که همزمان عضو کابینه جنگ این رژیم است، در اظهاراتی حمله روز ۱۹ آوریل اسرائیل به ایران را تایید کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه اسرائیلی " جروزالم پست"، "میری رگو" وزیر حمل و نقل و یکی از اعضای کابینه جنگ اسرائیل حمله ۱۹ آوریل به ایران را تایید کرد و گفت:" با فناوری اسرائیل و تصمیماتی که گرفتیم توانستیم پرتاب‌هایی را که از ایران به سمت اسرائیل شلیک شد، رهگیری کنیم. ما پاسخ دادیم و ایران هم پیام را دریافت کرد و جهان هم فهمید که اسرائیل یک بازنده نیست. "

این وزیر اسرائیلی شامگاه شنبه در مصاحبه با کانال ۱۴ تلویزیون رژیم اسرائیل این مطلب را بیان کرده است. اظهارات این وزیر اسرائیلی نخستین موضع رسمی رژیم اسرائیل درباره حملات منتسب به این رژیم علیه ایران است.

پیشتر رسانه‌های غربی در گزارش‌هایی ادعا کرده اند که اسرائیل در بامداد ۱۹ آوریل حمله‌ای را به یک پایگاه نظامی در اصفهان انجام داده و رادار اس ۳۰۰ مستقر در پایگاه شکاری اصفهان را منهدم کرده است.

ایران چنین حمله‌ای را تکذیب کرده و تاکید کرده ۳ کوادکوپتر در آن شب در اطراف اضفهان را با پدافند هوایی سرنگون کرده است. کوادکوپتر‌هایی که به گفته حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران، شبیه اسباب بازی‌های کودکان است.

این حمله ادعایی ۵ روز پس از آن صورت گرفت که ایران در اولین عملیات نظامی مستقیم از خاک خود، حمله ترکیبی بی‌سابقه‌ای را با بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک به اسرائیل انجام داد و طی آن دستکم ۲ پایگاه نظامی و جاسوسی رژیم اسراییل در صحرای نقب و بلندی‌های اشغالی جولان را مورد اصابت قرار داد.

برخی از مقامات اسرائیلی دولت ایالات متحده را مسئول حمله ایران و همچنین تلاش برای محدود کردن هرگونه واکنش اسرائیل می‌دانند.

"اوحد تال"، عضو مجلس اسرائیل (کنست) از حزب صهیونیسم مذهبی در گفتگو با پایگاه خبری " JNS" در این باره گفت: "وقتی اولین کاری که جوبایدن پس از حمله بی‌سابقه ایران به اسرائیل انجام می‌دهد این است که با نخست‌وزیر نتانیاهو تماس بگیرد و به او بگوید که آمریکا از پاسخ احتمالی اسرائیل حمایت نخواهد کرد، این دیگر حمایت از اسرائیل نیست. "

او در ادامه گفت: "پس فکر می‌کنم مشکل داریم. بخشی از دلیل اینکه ایران برای اولین بار در تاریخ مستقیما به اسرائیل حمله کرد - قبلا فقط از نیرو‌های نیابتی استفاده می‌کرد - به این دلیل است که دیدند دولت ایالات متحده از ما حمایت نمی‌کند و آن‌ها احساس کردند که شاید اسرائیل منزوی یا ضعیف است. "

دیگر خبرها

  • ۵ طرح صنعتی و معدنی خراسان جنوبی، آماده کلنگ‌زنی است
  • اولین مرکز شیمی درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • فیدان: تنش بین اسرائیل و ایران با حمله به سفارت آغاز شد
  • قول وزیر صمت، اجرا نشد/ تولید خودرو در فروردین امسال نسبت به فروردین پارسال کم شد
  • (تصاویر) کارخانه عضله سازی هادی چوپان افتتاح شد!
  • وزیر اسرائیلی: به حمله ایران پاسخ دادیم
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • قوی‌ترین مردان ایران در مراسم افتتاح کارخانه هادی چوپان + عکس
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست