Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@21:48:00 GMT

کاهش ۸ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۶۰۰۶

کاهش ۸ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور از امروز (۲۷ مهر) گفت: دمای هوا در برخی مناطق کشور تا ۸ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

صادق ضیائیان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: طی سه روز آینده در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب در جنوب کرمان و ارتفاعات هرمزگان افزایش ابر، رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: از اواخر وقت امروز (۲۷ مهر ماه) با فعالیت سامانه جدید بارشی ابتدا بارندگی به شکل خفیف در برخی مناطق شمال غرب آغاز می‌شود. با توجه به عبور متناوب امواج این سامانه از فردا (۲۸ مهرماه) تا روزهای پایانی هفته ضمن تشدید فعالیت این سامانه بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد بخش‌هایی از شمال غرب، سواحل دریای خزر در غرب، جنوب غرب، مرکز، دامنه‌های مرکزی و شمالی زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی را در برمی‌گیرد.

به گفته ضیائیان از فردا (۲۸ مهر) تا روزهای پایانی هفته دمای هوا در نوار شمالی کشور بین ۶ تا ۸ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۲۸ مهر) نیمه ابری در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و گاهی افزایش باد با احتمال بارش پراکنده و حداقل و حداکثر دمای ۱۶ و ۲۴ درجه سانتیگراد و طی پس‌فردا (۲۹ مهر) نیز نیمه ابری همراه با افزایش ابر و گاهی افزایش باد با کمینه و بیشینه دمای ۱۵ و ۲۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سامانه بارشی هواشناسي کاهش دما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۶۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باد شدید از امروز زنجان را درمی‌نوردد

محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه از بعد از ظهر امروز شاهد افزایش ابرها در آسمان استان و نیز وزش باد شدید در مناطق مختلف این استان خواهیم بود، افزود: این شرایط باعث خواهد شد که برخی اوقات بارش پراکنده باران در مناطق مختلف استان اتفاق بیفتد.

وی با یادآوری اینکه سامانه بارشی از امروز به مدت دو روز در استان فعال بوده و به همین خاطر رگبار پراکنده باران را در استان شاهد خواهیم بود، ادامه داد: این در حالی است که روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری و طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده، هوای مناطق مختلف استان پایدار خواهد بود.

رحمان نیا با اشاره به اینکه دمای هوای استان از امروز روند کاهشی داشته و اواخر هفته دوباره شاهد افزایش دمای هوا خواهیم بود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دمای هوای شهر زنجان با یک درجه سانتی‌گراد افزایش نسبت به روز گذشته در همین ساعت به ۱۳ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان در ادامه با یادآوری میزان نوسان دمای شهرهای مختلف استان زنجان طی شبانه‌روز گذشته، تصریح کرد: کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۱ و ۱۹ درجه، ابهر ۱۰ و ۲۱ درجه، خرمدره ۱۱ و ۱۹ درجه، آب‌بر ۱۳ و ۲۷ درجه، قیدار ۸ و ۱۹ درجه، حلب ۶ و ۲۲ درجه، گرماب ۹ و ۱۹ درجه، سلطانیه ۹ و ۱۸ درجه و ماهنشان ۱۴ و ۲۲ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

کد خبر 6096810

دیگر خبرها

  • وزش باد شدید همراه با افزایش ابر در برخی نقاط استان قم
  • آسمان کرمان دوباره آبی شد
  • باد شدید از امروز زنجان را درمی‌نوردد
  • وزش باد نسبتا شدید زنجان را فرا می‌گیرد
  • باران همچنان میهمان کرمانیها
  • باران همچنان مهمان کویر کرمان است
  • تداوم بارندگی‌ها در کشور / دمای هوا در بعضی مناطق کاهش می‌یابد
  • بارندگی در این مناطق کشور ادامه دارد
  • تهران تا فردا ظهر بارانی است/ احتمال وقوع تندر و آذرخش
  • پیش بینی بارش باران در برخی مناطق کرمان