Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@00:26:22 GMT

مردم مراقب فروش‌های اقساطی بلندمدت باشند

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۶۰۰۹

به گزارش فارس، اجرایی نشدن مصوبه قیمت‌گذاری خودرو در حاشیه بازار از سوی شرکت‌های خودروساز باعث شده تا قیمت برخی خودروها در کارخانه بالاتر از نرخ بازار باشد، در این خصوص در واقع دستورالعمل تعیین قیمت خودرو در کارخانه 5 درصد زیر قیمت بازار اعمال نمی‌شود. 

در این مورد می‌توانیم به سراتو سایپا  اشاره کنیم که از سوی کارخانه 14 میلیون تومان گران‌تر عرضه می‌شود به طوری که در حال حاضر قیمت این خودرو در بازار 281 میلیون تومان است ولی کارخانه، آن را با قیمت 295 میلیون تومان عرضه می‌‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین می‌توان به خودروی جک S5 کرمان موتور نیز اشاره کرد که در حال حاضر با قیمت 301 میلیون تومان از سوی کارخانه عرضه می‌شود ولی در بازار با قیمت 260 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. 

برخی محصولات شرکت مدیران خودرو نیز دارای چنین شرایطی هستند به طوری که MVM315 هاچ بک در بازار با قیمت 123 میلیون تومان معامله می‌شود اما قیمت کارخانه برای این خودور 140 میلیون تومان است. 

همچنین  چری تیگو5 نیز در بازار با قیمت 275 میلیون تومان عرضه می‌شود اما قیمت کارخانه‌ای این خودرو 313 میلیون تومان است. در مورد ایکس 22 اتومات نیز باید به نرخ 195 میلیون تومانی این خودرو در کارخانه و قیمت 180 میلیون تومانی آن در بازار اشاره کنیم. در حال حاضر ایکس 22 اتومات فول نیز با قیمت 188 میلیون تومان در بازار و 203 میلیون تومان در کارخانه عرضه می‌شود. 

این اختلاف قیمت در خصوص تیگو7 نیز وجود دارد به طوری که قیمت کارخانه‌ای این خودرو 430 میلیون تومان تعیین شده اما در بازار با قیمت 380 میلیون تومان عرضه می‌شود.

* مردم مراقب فروش‌های اقساطی بلندمدت باشند

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در این مورد به فارس گفت: قیمت‌ها در بازار روند کاهشی دارد و نبود خریدار برای برخی خودروها باعث شده که قیمت این خودروها در بازار کاهش یابد اما خودروسازان حاضر به کاهش قیمت تولیداتشان نیستند و همین مساله باعث شده تا اختلاف قیمت بازار و کارخانه در مورد برخی محصولات رقم بالایی باشد. 

وی ادامه داد: در حال حاضر بازار خودرو با کمبود مشتری روبرو است و در این شرایط حتی اگر در سایت‌های فروش اینترنتی نیز قیمت برخی خودروها بالا اعلام شود ولی نبود مشتری باعث می‌شود تا قیمت‌ها در بازار پایین بیاید. 

وی پیش‌بینی کرد در بازار خودرو نوسان قیمتی خاصی اتفاق نیفتد و ثبات قیمت‌ها وجود داشته باشد. 

وی در مورد فروش شرایطی برخی خودروها نیز به مشتریان بازار خودرو هشدار داد و گفت: ممکن است برخی خودروها با اقساط بلند مدت عرضه شوند ولی در واقع سود زیادی از خریداران دریافت می‌شود و همین مساله باعث ضرر و زیان برخی مشتریان خواهد شد. 

به گزارش فارس،‌ نظارت بر بازار خودرو و قیمت‌گذاری خودروها از سوی خودروسازان یکی از وظایف مهم وزارت صنعت است که مردم نیز در این مورد مطالبه جدی را از دولت دارند. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۶۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترمز ریزش قیمت خودرو کشیده شد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک و دنا + جدول

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازار در یک هفته اخیر ریزشی بوده و حال در روز پایانی هفته، نوسان قیمت‌ها اندک شده است. فعالان بازار اعتقاد دارند که در حال حاضر بازار خرید و فروش خودرو با وجود روند کاهشی، خیلی داغ نبوده و تعداد خرید و فروش‌ها پایین است.

به اعتقاد آن‌ها، بازار خودرو به سمت رکود رفته است و همچنان قیمت‌ها نسبت به آنچه در دی و بهمن داشتیم، بیشتر است.

کارشناسان بازار خودرو تاکید دارند عرضه بیشتر و در دسترس بودن خودروهای جدید برای خریداری می‌تواند نرخ‌ها را کاهشی کند؛ متاسفانه طی ماه‌های گذشته این عرضه نیز زیاد نبوده و بهتر است اگر می‌خواهیم قیمت‌ها کاهشی باشد، میزان تزریق خودرو به بازار تسهیل شود.

آخرین قیمت‌ها در بازار

آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو با قیمت ۳۴۶ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز با کاهش یک میلیون تومانی به قیمت ۳۲۲ میلیون تومان به فروش می‌رود.

در این میان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در حدود ۶۷۰ میلیون تومان قیمت خورد. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ هم ۸۱۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۳ یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ در بازار ۷۲۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. اما پژوپارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ به قیمت ۸۴۵ میلیون تومان و پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ هم ۸۶۵ میلیون تومان به فروش رفت.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ به قیمت ۹۹۰ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۳ در حدود ۸۲۵ میلیون تومان قیمت خورد.

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ اما یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۳ در حدود ۶۴۵ میلیون تومان و راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار ۶۱۵ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار ۴۵۵ میلیون تومان و ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم ۴۲۵ میلیون تومان قیمت خورده است. اما سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار ۸۲۰ میلیون تومان فروخته شد.

شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم بدون تغییر، ۸۶۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ در بازار به قیمت ۸۳۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ به قیمت ۴۵۰ میلیون تومان به فروش رفت. کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ هم به قیمت ۴۲۵ میلیون تومان رسید.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899612

دیگر خبرها

  • ترمز ریزش قیمت خودرو کشیده شد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک و دنا + جدول
  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با ۵۰ درصد پیش‌پرداخت
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • افت قیمت در اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی + جدول
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت +جدول
  • قیمت «ریرا» چقدر است؟ «ریرا» دقیقا کی عرضه می‌شود؟
  • قیمت خودرو امروز ۴ اردیبهشت+ جدول
  • فروش اقساطی تاکسی برقی آغاز شد + قیمت و شرایط فروش