Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@12:15:08 GMT

اقتصاد آلمان کوچک‌تر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۶۴۷۱

اقتصاد آلمان کوچک‌تر می‌شود

وزارت اقتصاد آلمان از تداوم روند رشد منفی این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، وزارت اقتصاد آلمان در گزارشی اعلام کرد که با وجود تداوم روند چرخه رشد ضعیف اقتصادی این کشور، رشد سه ماهه سوم سال این کشور نیز احتمالا در سطح منفی باقی خواهد ماند. اقتصاد آلمان که پس از ۹ سال رشد مثبت اقتصادی متوالی در نیمه نخست امسال با رشد منفی مواجه شد، احتمالا در سه ماهه سوم سال نیز کوچک‌تر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزارت اقتصاد آلمان در گزارش جدید خود از مساله برگزیت و جنگ تجاری بین آمریکا و چین به عنوان اصلی‌ترین ریسک‌های خارجی موجود بر سر راه اقتصاد این کشور نام برده است. با این حال این وزارت‌خانه آلمانی اعلام کرده است که انتظار ندارد اقتصاد آلمان وارد رکودی پایدار شود هر چند که احتمالا رشد اقتصادی امسال منفی خواهد بود. 

دولت انگلا مرکل در ماه اخیر اعلام کرد که برای تقویت رشد اقتصادی آلمان، به زودی از یک بسته محرک بزرگ رونمایی خواهد کرد. دولت آلمان رسیدن به رشد منفی ۰.۵ درصدی برای سال جاری و ۱.۱ درصدی برای سال ۲۰۲۰ را پیش‌بینی کرده است. 

در سه ماه متهی به ژوئن رشد اقتصادی این کشور ،منفی ۰.۱ درصد بوده است. آلمان یک سوم کل حجم تولیدات ناخالص داخلی منطقه یورو را در اختیار دارد اما سال گذشته رشد اقتصادی بسیار ضعیفی را به ثبت رساند، به گونه‌ای که تنها ایتالیا رشد کمتری از آلمان را تجربه کرد. افزایش مناقشات تجاری بین آمریکا و چین، تهدید آمریکا به وضع تعرفه بر واردات محصولات اروپایی و مساله برگزیت از جمله دلایل اصلی کاهش رشد اقتصادی آلمان در سال گذشته عنوان شده است.

پیش‌تر پنج موسسه مشهور آلمانی شامل مرکز تحقیقات اقتصادی آلمان، موسسه مطالعات اقتصادی، موسسه اقتصاد جهانی کیل، موسس تحقیقات اقتصادی هاله و مرکز تحقیقات اقتصادی اسن، نرخ رشد اقتصادی آلمان در سال ۲۰۱۹ را ۰.۳ درصد کاهش نسبت به پیش‌بینی قبلی خود معادل ۰.۵ درصد پیش بینی کرده بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۶۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد

ایسنا/هرمزگان قشم و کیش در شاخصه‌های سرمایه گذاری، تولید و صادرات، برترین مناطق آزاد کشور در حوزه اقتصادی انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، اختتامیه‌ همایش ملی مناطق آزاد و ویژه‌ی اقتصادی کشور شامگاه ۶ اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار شد. این نشست که با حضور وزیر کشور، وزیر امور اقتصادی و دارایی و حجت الله عبدالملکی نماینده ویژه‌ی رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد برگزار شد.

در شاخصه‌های سرمایه گذاری، تولید و صادرات، برترین مناطق آزاد کشور در حوزه اقتصادی انتخاب شدند.

براساس ارزیابی عملکرد شاخص های اقتصادی سال ۱۴۰۲ حوزه‌های مختلف مناطق آزاد، مناطق آزاد قشم و کیش در حوزه موضوعات اقتصادی (سرمایه گذاری، تولید و صادرات) حائز رتبه اول و برتر در همایش ملی کلیه مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی شدند.

عبدالملکی در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اهدای لوح از زحمات مدیرعامل این دو منطقه آزاد به منظور ارتقای شاخص های اقتصادی تقدیر کرد.

 افزایش صادرات و صادرات مجدد، به بیش از ۵۰۵ میلیون دلار، تراز تجاری مثبت ۳۱۳ میلیون دلاری، رشد صدور و تمدید ۲۰ درصدی مجوزهای سرمایه گذاری، رشد حجم سرمایه‌گذاری در شیلات و کشاورزی به میزان ۱۰۰ درصد، رشد ۱۱ درصدی تعداد ثبت شرکت‌ها،رشد حمل و نقل و ترانزیت به نسبت تردد خودرو و مسافر به میزان ۲۷ درصد، رشد اشتغال ۲۵ درصدی ایجاد شده در واحدهای صنعتی، عقد قرارداد تحویل ۸۰ قطعه زمین برای فعالیت‌های صنعتی از جمله مهمترین دستاوردهای اقتصادی منطقه آزاد قشم در سال گذشته می باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • تعطیلی پنج‌شنبه این بالا را بر سر اقتصاد کشور می‌آورد
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • رشد اقتصادی روسیه رقم خورد
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد