Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا دهقانی نیا در گفت و گو با خبرنگار مهر در رابطه با وضعیت قاچاق در سال جاری، اظهار داشت: در ۵ ماهه امسال تعداد ۴۸ هزار و ۶۵ فقره پرونده متشکله مظنون به قاچاق داشتیم با ارزش ۵۸.۲۱۷ میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ برابر رشد را نشان می دهد.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: بر اساس اعلام ناجا از این میزان پرونده، ۳۳ هزار و ۴۳۳ مورد به مراجع صالحه رسیدگی ارسال شده است که ۲۳ هزار و ۸۱۰ مورد مربوط به سازمان تعزیرات و ۹ هزار و ۶۲۴ مورد به دادسرای عمومی ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در همین مدت بررسی استان های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و هرمزگان بیشترین تعداد پرونده را داشتند که اغلب به خروجی سوخت و فرآورده های نفتی مربوط بود.

دهقانی نیا گفت: بیشترین ارزش ریالی پرونده های متشکله مظنون به قاچاق نیز مربوط به استان بوشهر شامل کالای خوردو، استان هرمزگان برای لوازم خانگی و استان تهران برای لوازم و تجهیزات رایانه ای بوده است.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: بیشترین سهم در سیستم های کاشف از نظر تعداد نیروی انتظامی به خود اختصاص داده

وی ادامه داد: بیشترین سهم در تعداد پرونده نیز در سیستم های کاشف مربوط به نیروی انتظامی با ۸۳.۵ درصد است.

کد خبر 4749675 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: قاچاق قاچاق کالا ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کالای قاچاق مبارزه با قاچاق کالا اربعین 98 قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی بانک مرکزی ایران قیمت نفت بورس وزارت صنعت معدن و تجارت بازار سهام جنگ تجاری مالیات قیمت سکه بهار آزادی دلار قیمت یورو ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۶۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد

متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور– فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

 در گروه نان و غلات، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در فروردین ماه ۱۴۰۳ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالا‌های خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آنها:

در این گروه، اقلام " گوشت گوسفند" با ۵.۶ درصد، " گوشت گاو و گوساله" با ۱.۸ درصد و "کنسرو تن ماهی" با ۱.۲ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شیر خشک" با ۴.۳ درصد و " کره پاستوریزه" با ۱.۲ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " تخم مرغ ماشینی " با ۲.۰- درصد و "روغن نباتی جامد " با ۰.۱- درصد می‌باشد.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "پرتقال" با ۱۵.۲ درصد، "لیمو ترش" با ۱۳.۹ درصد و" انار " با ۱۰.۵ درصد می­باشد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " هندوانه " با ۱۴.۷- درصد است.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به"" پیاز" با ۲۹.۵ درصد، " هویج فرنگی" با ۱۳.۶ درصد و فلفل دلمه ای" با ۱۰.۷ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " خیار " با ۳.۰- درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به" شکر " با ۲.۹ درصد، " سس گوجه فرنگی " و" قند " با ۱.۸ درصد است.

منبع: روابط عمومی مرکز آمار ایران 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • تالاب درگه سنگی نقده دارای بیشترین حجم آب است
  • تالاب درگه سنگی دارای بیشترین حجم آب در بین تالابهای فصلی نقده
  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر است
  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات
  • مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی استان ۲۱۸ میلیارد ریال است
  • ۲۷.۳ سالگی میانگین سن مادران ایرانی در تولد اولین فرزند؛ پدر ۳۲.۱ سالگی
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • کشف بیش از ۱۰ هزار کالای دارویی قاچاق در لرستان