Web Analytics Made Easy - Statcounter

عنایت الله رحیمی روز شنبه در حاشیه بر پایی مراسم جاماندگان اربعین حسینی (ع ) افزود: مردم در سراسر استان فارس همچون گذشته شوق و علاقه خود را نسبت به امام حسین( ع ) ابراز می دارند و با حضوری پر شور آمادگی خود را برای دفاع از آرمان های ایثار و شهادت اعلام کردند.

استاندار فارس اضافه کرد: ما ملتی هستیم که در برابر ظلم سر تعظیم فرود نخواهیم آورد و از شرف، استقلال و تمامیت کشورمان دفاع خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه ما ملت شهادت طلبی هستیم، اظهار داشت:  مردمی که شهادت را سعادت می دانند در برابر ظلم و استکبار هیچ گاه تسلیم نخواهند شد.

رحیمی تاکید کرد: مردم ما همچون گذشته  در پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب در این مراسم حضوری چشمگیر دارند و در برابر هر گونه زیاده خواهی استکبار مقاومت می کنند.

هزاران نفر از دوستداران خاندان عصمت و طهارت و محبان اهلبیت روز شنبه همزمان با اربعین حسینی با حضور در راهپیمایی اربعین در شیراز در اجتماع با شکوه جاماندگان اربعین حضور یافتند و در آستان قدسی حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) با آرمان‌های عاشورایی تجدید میثاق کردند.

اجتماع و پیاده روی  جاماندگان اربعین در شیراز همزمان با سراسر کشور،  با حضور مشتاقان و عاشقان سیدالشهدا(ع) و محبان اهلبیت ساعت ۹ صبح از چهار مسیر تعیین شده به سمت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) آغاز شد.

این راهپیمایی از مسیر شماره یک از میدان امام حسین(ع) به سمت بلوار زند، میدان شهدا، خیابان پیروزی، چهار راه پیروزی، بلوار شهید آیت‌الله دستغیب، حرم مطهر، مسیر شماره دو از چهار راه غدیر و به سمت خیابان لطفعلی‌خان زند، چهار راه پیروزی، بلوار شهید آیت‌الله دستغیب، حرم مطهر، مسیر شماره سه از چهار راه شاهزاده قاسم، خیابان حضرتی، حرم مطهر و مسیر شماره چهار نیز از چهار راه ۱۵ خرداد، خیابان لطفعلی‌خان زند، چهار راه مشیر، چهار راه پیروزی، بلوار شهید آیت‌الله دستغیب و  حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) انجام شده است.

دوستداران خاندان عصمت و طهارت با سینه زنی و سوگواری در رثای سید و سالار شهیدان کربلا در روز اربعین حسینی اشک ماتم ریختند و با سردادن نوحه های حسینی پایمردی و رشادت های حماسه سازان کربلا را ارج نهادند.

 پیش از این آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و  امام جمعه شیراز و عنایت الله  رحیمی استاندار فارس در بیانیه مشترکی شهروندان را به حضور در راهپیمایی و اجتماع جاماندگان اربعین حسینی دعوت کرده بودند.

در بخشی از این بیانیه آمده است : نوای نینوائیان در آسمان اربعین طنین انداز است و خیل عظیم مشتاقان وصال محبوب، رهسپار زیارت ۷۲ لاله‌ی سرخ صحرای کربلا هستند و کوچه پس کوچه‌های شهر و دیارمان لبریز از ترنم اشک شوق و حسرت شیفتگان جامانده از کاروان زائران کربلای معلّاست که آماده‌ی حضور در مراسم اربعین در شهرستانهای استان فارس هستند. 

اینجانبان ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی، از عموم مردم ولایتمدار استان همیشه در قله فارس که وجودشان، به شمیم یاد شهیدان معطر است دعوت می‌نماییم با حضور در مراسم راهپیمایی روز اربعین، آفریننده‌ی حماسه‌ای دیگر از جنس ایثار و عشق به سید و سالار شهیدان باشند. 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اربعین حسینی کنگره اربعین حسینی استانداری فارس زائران اربعین اربعین ۹۸ فارس مراسم جاماندگان اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۷۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی متقیان ظهر شنبه در همایش روز ملی شوراها اظهار کرد: ولایت و مردم دو رکن اصلی پایداری انقلاب اسلامی طی این سالیان هستند و این مردم بودند که با حضور پر شورشان موجب پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه عامل تاب‌آوری جمهوری اسلامی حضور مردم در صحنه‌های مختلف است، عنوان کرد: این شوراها هستند که مسبب قدرت گیری نظام جمهوری اسلامی ایران شدند.

وی با بیان اینکه مرتفع نمودن بسیاری از مشکلات در شوراها حاصل می‌شود، ابراز کرد: شورای اسلامی دقیقاً مقابل نظام استبدادی قرار دارد و اینچنین نظام‌هایی از مردم و مشارکت آنها غافل هستند.

متقیان بیان اینکه عوارض سنگین موجب کاهش ساخت و ساز و افزایش تخلفات در این خصوص می‌شود، خاطرنشان کرد: معماری ایرانی اسلامی در ساختمان سازی و این قبیل مباحث بسیار حائز اهمیت بوده و امروز سبک آپارتمان نشینی یکسری آسیب‌های را در پی دارد.

کد خبر 6090233

دیگر خبرها

  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم