Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-08@19:52:50 GMT

زائران اربعین به دلیل کثرت جمعیت به نجف بازنگشتند

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۷۴۹۵

زائران اربعین به دلیل کثرت جمعیت به نجف بازنگشتند

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، حمید مکارم با اشاره به وضعیت تردد زوار ایرانی در شهر نجف گفت: شهر نجف تقریبا از زوار خالی شده و اکثر کسانی که در نجف بودند در مسیر کربلا قرار دارند.

وی که با رادیو اربعین گفت‌وگو می‌کرد، با اشاره به وضعیت تردد زوار ایرانی در شهر نجف گفت: شهر نجف تقریبا از زوار خالی شده و اکثر کسانی که در نجف بودند در مسیر کربلا قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که کسانی که قبلا زیارت حرم اباعبدالله (ع) را انجام می‌دادند، مجددا وارد نجف شده و از این شهر، راهی میهن اسلامی می‌شدند.

وی با اشاره به فضیلت زیارت حضرت امام حسین (ع) بیان کرد: زیارت حضرت اباعبدالله (ع) شبه واجب است و کسی اگر می تواند در طول زندگی به کربلای معلی برای زیارت حضرت بیاید که اگر نیاید جفا کرده است. 

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف افزود: کسانی که در اربعین نتوانستند مشرف شوند، می‌توانند در مناسبت های متعدد و با فضیلت از جمله همه شب های جمعه با توجه به اینکه روادید رایگان شده به عتبات عالیات سفر کنند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۷۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حج رزمایش قدرت سیاسی جهان اسلام در برابر زیاده خواهان است

استاندار سمنان گفت: حج، رزمایش قدرت سیاسی و معنوی جهان اسلام در برابر زیاده‌خواهان است.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سید محمدرضا هاشمی، امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در دیدار با مدیرکل حج و زیارت استان سمنان، مدیران کاروان‌های زیارتی حج تمتع ۱۴۰۳ و جمعی از کارگزاران زیارتی به همراه پیشکسوتان حج و زیارت استان سمنان، اظهار کرد: خداوند متعال، کارگزاران زیارتی را برای خدمت‌گذاری به زائران خانه خود و عتبات عالیات دست‌چین کرده است.

وی افزود: بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب، حج نمایش بندگی و خشوع در برابر خداوند متعال است و لازم است تا در حج امسال مسئله غزه و برائت از مشرکان به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: حج، رزمایش قدرت سیاسی و معنوی جهان اسلام در برابر زیاده خواهان است.‌

هاشمی با اشاره به اینکه یکی از عوامل موفقیت کارگزاران زیارتی، تواضع و صبر و فروتنی در مقابل زائران است، خاطرنشان کرد: زائران و کارگزاران زیارتی به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی محسوب گردیده و لذا لازم است تا در این زمینه نهایت دقت را به انجام رسانند.

وی ادامه داد: مردم استان سمنان، قدرشناس و کم‌توقع بوده و خدمت به این مردم توفیقی بزرگ برای کارگزاران زیارتی است.‌

در این دیدار بالغ بر ۳۰ نفر از مدیران کاروان‌های زیارتی حج تمتع ۱۴۰۳ و جمعی از کارگزاران زیارتی استان به همراه پیشکسوتان حج و زیارت استان سمنان نیز حضور دارند.‌

کد خبر 751789

دیگر خبرها

  • ۵ هزار میلیارد تومان در حوزه راه‌های ایلام هزینه شد
  • حج رزمایش قدرت سیاسی جهان اسلام در برابر زیاده خواهان است
  • تردد زائران اربعین از مرز تمرچین یک ظرفیت بزرگ فرهنگی است
  • ۴۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی پایانه برکت مهران هزینه شد
  • شکسته شدن سد عدم اعزام زائران عمره به همت دولت سیزدهم
  • دریافت ویزای بیش از ۷۴ هزار زائر حج
  • نشست مسئولان حوزه حج و زیارت با فرماندهان پلیس فرودگاه‌های کشور
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است