Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا مستقر در مرز شلمچه، عبدالکریم درویش زاده در جریان بازدید از روند خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسیر خرمشهر به شلمچه دارای یک ریل باس با ظرفیت ۳۳۲ صندلی تعیین شده که قابلیت افزایش تا ۴۵۰ و حتی ۵۰۰ صندلی را دارد، یعنی در هر رام جا به جایی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این ریل باس به صورت ۲۴ ساعته فعال و در حال حاضر نیز با ۱۵ رام در مسیر رفت و ۱۵ رام در مسیر برگشت فعالیت می کند که قابلیت افزایش تا ۴۰ رام نیز وجود دارد، توضیح داد: برای رفاه حال زائرانی که قصد عزیمت به شهرستان خرمشهر و مرز شلمچه را دارند نیز از اهواز دو قطار ریل باس به این مقصد تعیین شده که مسافران ورودی از استان تهران و شهروندان استان خوزستان می توانند با این دو ست ریل باس به سمت مقصد حرکت کنند.

مدیرکل راه آهن جنوب ادامه داد: ۳۰ رام رفت و ۳۰ رام برگشت تعیین شده که علاوه بر قطارهای روزانه عادی فعال هستند.

درویش زاده عنوان کرد: قطارهای سراسری تا ۳۰ مهرماه ۱۶۰ رام قطار تعیین شده که روزانه پنج رام رفت و برگشت برای ایام اربعین در نظر گرفتیم و ظرفیت قطارهای محلی که ۱۴ رام هستند نیز فعال تر شده است.

وی خاطرنشان کرد: قطارهای بین شهری و فوق العاده نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۵۷ درصد و قطارهای محلی و ایستگاه خرمشهر و شلمچه نیز ۱۶ درصد افزایش داشته است.

لازم به ذکر است، مرز شلمچه در ۱۵ کیلومتری خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی زائران اربعین حسینی بعد از مرز مهران است که در اربعین امسال شاهد بیشترین تردد زائران بعد از مهران بوده است.

شلمچه همچنین تنها گذرگاه اختصاصی زائران خارجی است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: راه آهن جنوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۷۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز، به ۴۲ میلیون و ۸۰۲ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۷۹۵ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۳۸ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه افزایش ۸۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی، ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۴۸ هزار تومان افزایش قیمت به ۳ میلیون و ۵۴۸ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۲۰ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۱۶ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • قیمت طلا و سکه امروز 11 اردیبهشت 1403
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • فروش بلیت قطارهای فوق العاده مشهد از امروز
  • آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد
  • فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته