Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@15:21:41 GMT

همایش جاماندگان اربعین حسینی در هرمزگان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۸۳۹۸

همایش جاماندگان اربعین حسینی در هرمزگان برگزار شد

سوگواران حسینی در هرمزگان که امسال سعادت حضور در مراسم پیاده روی اربعین را نداشتند، در اجتماعی عظیم در مسیرهای مشخص شده پیاده رفتند و در عزای حسینی بر سر و سینه زدند.

در بندرعباس مرکز استان هرمزگان عاشقان حسینی مسیر مسجد امام حسین (ع) در گلشهر شمالی را به سمت گلزار شهدای گمنام طی کردند و با قرائت زیارت عاشورا در غم شهادت مولایشان اشک ماتم ریختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال مراسم جاماندگان پیاده‌روی کربلا از مسیرهای رودان ، جنوب کرمان و بخش رودخانه به سمت امامزاده سید سلطان محمد رودان برگزار شد.

عاشقان و شیفتگان اهل بیت (ع) در این مراسم که با وجود هوای نسبتا گرم برگزار شد، با سردادن شعار لبیک یا حسین، از مولای خود عاجزانه و با دلی سوخته خواستند تا توفیق حضور در پیاده روی عظیم اربعین در سال آینده را نصیب آنها کند.

در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در هرمزگان، ۳۰ موکب برپا و به زایران و شرکت کنندگان در این اجتماع عظیم خدمات ارایه دادند و با پخش شربت، خرما، شکلات و شیر از عزاداران پذیرایی کردند.

مراسم عزاداری اربعین حسینی شب گذشته نیز با حضور خیل عظیم دلدادگان اهل بیت (ع) در بقاع متبرکه و حسینیه‌ها و سایر مکان‌های مذهبی استان هرمزگان برگزار شده بود.

شب گذشته برای سی امین سال متوالی در بندرعباس ۳۵ دیگ آش گندم به منظور توزیع در میان فقرا و نیازمندان پخته شد ،برای پخت این آش یک تن و سیصد و شصت کیلوگرم گوشت استفاده شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اربعین حسینی هرمزگان اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۸۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر شهید گمنام وارد یزد شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، پیکر شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس صبح امروز با استقبال گسترده یزدی‌ها وارد فرودگاه شهید صدوقی یزد شد.

جمع کثیری از مسئولان، خانواده‌های شهدا و قشر‌های مختلف مردم در این مراسم حضور پرشوری داشته و بار دیگر با آرمان‌های شهدا تجدید بیعت کردند.

بدین مناسبت، ساعت ۲۰ امشب مراسمی با حضور پیکر این شهید در امامزاده سید جعفر محمد (ع) واقع در بلوار جمهوری یزد برگزار می‌شود.

مراسم وداع با شهید گمنام نیز ساعت ۲۰ فردا جمعه همزمان با برگزاری یادواره شهدای فیروزآباد در گلزار شهدای اشکذر برگزار خواهد شد.

پیکر پاک این شهید ساعت ۹:۳۰ صبح شنبه به سمت پارک بزرگ اشکذر تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • پیکر شهید گمنام وارد یزد شد
  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)