Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان سیستان و بلوچستان نیز همچون جای جای ایران اسلامی در اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران وفادارش امروز سراسر غرق ماتم و اندوه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، خیل عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در سیستان و بلوچستان همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان در مظلومیت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بر سر و سینه زدند و با برافراشتن بیرق های سیاه و همچچنین با تشکیل دسته های عزاداری سینه زنی و زنجیرزنی در خیابان ها و مساجد و تکیه ها و حسینیه ها این استان پهناور به عزاداری پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مردم مومن و ولایت مدار سیستان و بلوچستان در آیین عزاداری، سوگواری و مدیحه سرایی اربعین حسینی از نخستین ساعات صبح امروز و همزمان با  چهلمین روز از شهادت اباعبدالله الحسین (ع) در سوگ بزرگ مرد تاریخ اسلام و جهان نشستند و با مراسم دسته روی هیات‌های مذهبی از مقابل مسجد حضرت علی‌ابن ابیطالب(ع) زاهدان به طرف مسجد جامع این شهر عزاداری کردند.

عزاداران حسینی در سیستان و بلوچستان پس از قرائت زیارت با فضیلت اربعین امام حسین (ع) و زیارت عاشورا، به تکریم و بزرگداشت این روز و احیای خاطره غمبار عاشورا به عنوان رمز تداوم شور عاشورایی پرداختند.

در ادامه مراسمات عزاداری اربعین حسینی در سیستان و بلوچستان عاشقان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر از میدان امام حسین (ع) زاهدان (گلزار شهدا) تا آستان مقدس شهدای گمنام واقع در بلوار «خرمشهر» پیاده‌روی و عزاداری کردند.

همچنی پخش نذری های مختلف توسط ارادتمندان امام حسین (ع) در بین عزداران از دیگر آیین های مرسوم این روز در سیستان و بلوچستان بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۸۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ سورتی پرواز بالگرد امداد هلال احمر در جنوب سیستان و بلوچستان انجام شد

 سید محمد مهدی سجادی در بازدید از مناطق درگیر سیلاب سیستان و بلوچستان گفت: از ۲۸ فروردین تا چهارم اردیبهشت ماه در پی وقوع سیل در جنوب استان تاکنون به ۵۰ هزار و ۷۱۵ نفر در قالب ۱۱ هزار و ۱۸۶ خانوار آسیب دیده امدادرسانی شده است.

وی افزود: ۵۲۴ امدادگر و نجاتگر هلال احمر در فعالیت‌های امدادی جنوب این استان مشارکت داشته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۶۸۹ تخته چادر، ۳۳ هزار و ۲۸۷ تخته موکت و پنج هزار و ۹۵۵ تخته پتو به همراه اقلام خوراکی در بین خانواده‌های متأثر از سیل توزیع شده است.

سجادی از هموطنان خواست از تردد و توقف در مسیرها، جاده‌ها و بستر رودخانه‌ ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت
  • جان دوباره تالاب جازموریان بعد ۲ سال خشکسالی
  • تالاب جازموریان جان دوباره گرفت
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)
  • ۲۰۰ سورتی پرواز بالگرد امداد هلال احمر در جنوب سیستان و بلوچستان انجام شد
  • جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی
  • ادامه بارندگی در شرق و جنوب شرق کشور