Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی امروز بعد ازظهر (۲۷ مهر) با ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب به کشور، فعالیت این سامانه آغاز می‌شود و با توجه به گذر متناوب امواج این سامانه از امروز تا روزهای پایانی هفته ضمن تشدید فعالیت این سامانه بخش‌هایی از شمال غرب، سواحل دریای خزر، غرب، جنوب غرب، مرکز، دامنه‌های مرکزی و شمالی زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی را در برمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیامد ورود این سامانه، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و به نسبت شدید و بارش باران و برف در ارتفاعات و نواحی کوهستانی شمال غرب و ارتفاعات البرز و کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۸ درجه سانتیگراد در بخش‌های شمالی کشور است.

بر اساس این اطلاعیه طی فردا (۲۸ مهر) رگبار باران و گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید و کاهش محسوس دما در بخش‌های شمالی کشور و استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، ارتفاعات خوزستان و ارتفاعات البرز مرکزی در شمال استان‌های البرز، تهران و سمنان رخ می‌دهد.

طی پس فردا (۲۹ مهر) نیز همین وضعیت جوی دراستان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، همدان، غرب مرکزی، ایلام، لرستان، ارتفاعات خوزستان، مازندران، گلستان، غرب خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی در شمال استان‌های البرز، تهران و سمنان پیش‌بینی می‌شود.

طی روز سه شنبه (۳۰ مهر) نیز رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد در جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، شمال لرستان و غرب مرکزی دور از انتظار نیست همچنین احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، احتمال جاری شدن روان آب، مه آلود شدن جاده‌های کوهستانی، مواج شدن دریای خزر، خطر سرمازدگی محصولات جالیزی و وزش تند بادهای لحظه‌ای طی سه روز آینده وجود دارد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آبگرفتگی هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۸۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه‌ بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس اعلام سازمان هواشناسی، از روزهای سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) یا چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) با ورود موج بارشی جدیدی به کشور همراه خواهیم بود که با وقوع بارش‌های خوب در بسیاری از نقاط نیمه غربی کشور همراه خواهد شد.

همچنین در بسیاری از نقاط در استان‌های نیمه غربی کشور، مرکز و نیمه شمالی کشور بارش‌های خوبی از این موج خواهند داشت و شاهد بارش گسترده باران خواهند بود.

این موج به دلیل ماهیت سودانی که دارد، با بارش‌های سیستماتیک همراه بوده و برخلاف موج قبلی، در اکثر نقاط کشور شاهد بارش‌های یکدست و طولانی مدت تر خواهیم بود.

تداوم باد و باران در کشور

امروز جمعه (۷ اردیبهشت) در کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.

براین اساس فردا شنبه (۸ اردیبهشت) در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات هرمزگان و غرب فارس، افزایش ابر و رگبار باران و احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود.

همچنین برای روز یک‌شنبه (۹ اردیبهشت) در بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب شاهد بارش خواهیم بود و دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) در ارتفاعات خوزستان و ایلام بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و طی این دو روز در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم است.

به گزارش مهر، طی پنج روز آینده وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در برخی از ساعات روز وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می‌دهد.

کد خبر 6088847 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ببینید | خبر بد هواشناسی برای این استان‌ها؛ ورود سامانه بارشی قوی در راه کشور
  • تداوم بارندگی در نیمه شرقی و ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • ورود سامانه‌ بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد
  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • هشدار سیل صادر شد ؛ وضعیت بارش این ۲۱ استان تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • هشدار باران شدید در ۲۱ استان کشور
  • هشدار باران شدید در ۲۱ استان
  • هشدار شدید باران در ۲۱ استان