Web Analytics Made Easy - Statcounter



فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مردم عراق نهایت محبت، عشق و مهمان نوازی خود را نشان دادند و ما از تک تک آنها تشکر می‌کنیم، دست‌ها و خاک کف پاهایشان را می‌بوسیم، امیدواریم در سلامت و امنیت باشند ما نیز در کنار آنها هستیم.

به گزارش فارس، سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر امروز در راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در شهرری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اربعین روزی است که همه رودخانه‌های بزرگ عشق و محبت الهی به سمت امام حسین (ع) پیش می‌روند و نشان می‌دهند که امام حسین (ع) حقیقت جاری است که از مرز زمان عبور کرده و همه دل‌های مشتاق را متوجه خود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زائران اربعین قطراتی از دریای بیکران هستند که به امام حسین(ع) می‌پیوندند و این پیاده‌روی نشان دهنده وحدت امت اسلامی است.

سلامی تصریح کرد: امت اسلام بر مبنای عاشورا و امام حسین(ع) است و این مراسم پیاده‌روی اربعین ریشه ظلم و استبداد را از بین خواهد برد.

وی با بیان اینکه نهضت امام حسین(ع) فراگیر است و همه نسل‌ها و عصر‌ها را در خود ذوب می کند، گفت: همه شرکت کنندگان در مراسم پیاده روی به یک مسئله فکر می‌کنند و آن هم امام حسین(ع) است.

فرماندار کل سپاه پاسداران ادامه داد: امام حسین(ع) جهانی است و متعلق به تمامی بشریت است و امروز تمام هستی تحت تاثیر درخشان نور اباعبدالله(ع) است.

سلامی با اشاره به میزبانی مردم عراق از زائران حسینی، گفت: مردم عراق نهایت محبت، عشق و مهمان نوازی خود را نشان دادند و ما از تک تک آنها تشکر می‌کنیم، دست‌ها و خاک کف پاهایشان را می‌بوسیم، امیدواریم در سلامت و امنیت باشند ما نیز در کنار آنها هستیم.

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین باعث می‌شود استکبار جهانی مانند یخ ذوب شود، افزود: این حرارتی که مشتاقان امام حسین(ع) ایجاد کردند استکبار را ذوب خواهد کرد.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۸۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ساکنان تالاب‌های افسانه‌ای عراق از خشکسالی می‌ترسند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

فرارو- اینجا تالاب‌های تاریخی عراق است. گمان می‌رود این تالاب‌ها الهام‌بخش باغ عدن کتاب مقدس باشند و در سال ۲۰۱۶ به عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شدند.

به گزارش فرارو، اعراب ساکن در این تالاب‌ها، این منطقه را برای هزاران سال خانه نامیده‌اند و آب برای شیوه زندگی آن‌ها ضروری است. آن‌ها برای ماهیگیری و پرورش گاومیش آبی به آن متکی هستند.

تالاب‌های عراق از برخورد دو رودخانه دجله و فرات تشکیل شده و به این منطقه به شکلی افسانه وار «بهشت عدن» گفته می‌شود. زمستان گذشته بارش‌های فراوان به منجر به افزایش قابل توجه سطح آب تالاب‌ها در سال جاری شد.

اما همچنان مهدی حسین ساکن محلی تالاب می‌ترسد وضعیت که در تابستان آینده تغییر کند.

وی می‌گوید: هر روز صبح به محض بیدار شدن، نگاهی به آب می‌اندازیم، پایین است یا بالا؟ اولین بار که از خواب بیدار می‌شویم، نگاه می‌کنیم تا آب را ببینیم. اگر دیدیم که آب زیاد شده است. احساس راحتی می‌کنیم و اگر ببینیم کاهش یافته است، از این بابت ناراحت می‌شویم.

حسین می‌گوید که در سال‌های گذشته زمانی که سطح آب پایین بود، تعداد قابل توجهی از گاومیش‌های آبی خود را از دست داد.

جاسم الاسدی، کارشناس محلی تالاب‌ها با هشدار نسبت به نوسانات سطح تالاب‌ها گفت: درصد آب در تالاب‌ها بین ۴۰ تا ۴۵ درصد تخمین زده می‌شود. آیا ما می‌توانیم این درصد را حفظ کنیم؟ آیا می‌توانیم این سطح را حفظ کنیم؟ من شک دارم و نگران هستم که تابستان آینده تابستان خطرناکی باشد مگر اینکه برنامه ریزی دقیقی برای مدیریت سیستم هیدرولوژیکی تالاب‌ها وجود داشته باشد.

جاسم با بین اینکه تالاب‌ها در دوران حکومت صدام حسین تقریباً به طور کامل خشک شده بودند، اعراب ساکن تالاب را در طول جنگ با ایران در دهه ۸۰ به خیانت متهم کرد که اقدام به خشک کردن تالاب‌ها کرده بودند.

وی افزود: پس از سرنگونی صدام در سال ۲۰۰۳، تالاب‌ها دوباره پر شد.

بشیر، یکی از ساکنان تالاب گاو‌های خود را سال گذشته از دست داد. او می‌گوید که اگر سطح آب دوباره کاهش یابد اینجا نمی‌ماند.

وی اظهار کرد: تابستان امسال هنوز نمی‌دانم بمانم یا نمانم، فقط خدا می‌داند، درصد آب را بررسی می‌کنم، اگر دیدم درصد آب کم می‌شود، اینجا نمی‌مانم.

دیگر خبرها

  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • اولین فرمانده گردان در تیپ ۲۷ محمدرسول الله (ص) که بود؟
  • دشمنانی که به دنبال ناامیدی مردم ایران بوند در حال نابودی هستند
  • فرمانده سپاه شهرستان راسک معرفی شد
  • سردار رادان: قرائت قرآن از زنان مکشوفه حجاب را نشان می دهند/ این تفکر حتی برخی افراد حزب اللهی را تحت تاثیر قرار داده و تصاویر آن دست به دست می‌شود
  • ‌کوهپیمایی کارکنان و پایوران سپاه در خوی
  • درخواست موشکی امام جمعه باشت از جانشین فرمانده سپاه پاسداران
  • جانشین فرمانده‌کل‌سپاه پاسداران سخنران اجلاسیه شهدای شهرستان باشت
  • (ویدئو) ساکنان تالاب‌های افسانه‌ای عراق از خشکسالی می‌ترسند