Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزارت امور خارجه روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد که یک هیأت از مقامات روس روز گذشته  (جمعه) با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در خصوص لزوم کاهش تنش‌ها در شمال شرقی سوریه گفت‌وگو کردند.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «اینترفکس»، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بحث‌ و مذاکرات بر اوضاع فعلی موجود در سوریه در پی افزایش تنش‌ها در شمال شرقی این کشور (سوریه) متمرکز بود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه می‌افزاید: «لزوم اتخاذ اقداماتی برای کاهش تنش‌ها و تضمین امنیت در این مناطق مورد توجه قرار گرفت».

بر اساس اعلام وزارت خارجه روسیه، مقامات‌ هیأت روس در دیدار با رئیس‌جمهور سوریه در ارتباط با  آغاز به کار کامل کمیته قانون اساسی سوریه گفت‌وگو کردند.

بر اساس این گزارش، از دیگر مباحثی که در این دیدار به آن اشاره شده است، مسأله تأمین امنیت تمامی سوریه توسط دولت دمشق بوده و آنطور که بیانیه وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است، در نشست هیأت روس با اسد تبادل نظراتی در خصوص تأمین امنیت شرق فرات از طریق بازگرداندن  کنترل تمامی سرزمین سوریه به دولت دمشق صورت گرفت.

ترکیه به همراه تروریست‌های موسوم به «ارتش آزاد» از هفدهم شهریور ماه عملیاتی را در شمال سوریه آغاز کرد. هدف ادعایی آنکارا، دور کردن خطر شبه‌نظامیان کُردی است که ترکیه آنان را تروریستی می‌داند. 

بشار اسد نیز بنا بر گزارش‌ها در دیدار با فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه، تأکید کرد که همه نیروهای آمریکایی و ترکیه‌ای متجاوز و اشغالگر هستند و باید از خاک سوریه خارج شوند.

روسیه پیش از این نیز تأکید کرده بود که تأمین امنیت از طریق واگذاری کنترل مرز ترکیه-سوریه به دولت سوریه امکانپذیر است به طوریکه اخیراً نیز «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه با تأکید بر اهمیت نقش سوریه در برقراری امنیت مرز ترکیه اعلام کرد: «راه‌حل اوضاع سوریه از طریق واگذاری کنترل مرز ترکیه-سوریه به دمشق محقق می‌شود».

وی توضیح داد: «ما اطمینان داریم که ثبات پایدار و طولانی‌مدت و امنیت در آن منطقه سوریه، درکشور و در منطقه به طور کلی تنها از طریق احیای حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه امکانپذیر است».

روز پنجشنبه هفته گذشته، ترکیه و آمریکا توافق کردند که عملیات نظامی ترکیه در شمال و شمال شرقی سوریه به مدت 120 ساعت برای خروج «ی پ گ/پ ک ک» از مرز ترکیه-سوریه متوقف شود.

با اینحال، شبه‌نظامیان کُرد «نیروهای دموکراتیک سوریه» امروز (شنبه) ضمن انتقاد از ترکیه در عدم پایبندی به توافق آتش‌بس اعلام کردند که در این زمینه با طرف آمریکایی به صورت مداوم تماس دارند، ولی وعده‌های واشنگتن راه به جایی نبرده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزارت امور خارجه سوریه امور خارجه وزارت خارجه قانون اساسی دولت روسیه ترکیه خاک دولت سوریه واشنگتن بشار اسد روسیه سوریه وزارت خارجه روسیه ماریا زاخارووا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۹۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (سه‌شنبه) گفت که این کشور قاطعانه اتهامات بی‌اساس آمریکا را درباره مبادلات تجاری و اقتصادی معمول خود با روسیه رد می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری و در پاسخ به سوالی درباره اتهامات آمریکا و تحریم‌های احتمالی در این زمینه اظهار داشت: آمریکا همچنان اتهامات بی‌اساسی را درباره تبادلات تجاری و اقتصادی معمول چین و روسیه مطرح می‌کند و در عین حال مشغول تصویب لایحه‌ای برای ارائه کمکی بسیار زیاد به اوکراین است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تصریح کرد: ریختن نفت بر روی آتش با سرزنش دیگران و مقصر جلوه دادن آن‌ها، اقدامی ریاکارانه و بسیار غیرمسوولانه است. چین این موضوع را به هیچ عنوان نمی‌پذیرد.

وانگ ونبین گفت: موضع چین نسبت به مساله اوکراین همیشه عادلانه و عینی بوده است. چین برای پیشبرد گفت‌وگوها در زمینه صلح و توافق سیاسی تلاش کرده است. دولت چین صادرات کالاهای دوگانه را مطابق قوانین و مقررات انجام می‌دهد.

وی افزود: چین نه بوجودآورنده بحران اوکراین است و نه به آن مربوط است.

وانگ ونبین افزود: ما به هیچ عنوان این آتش را شعله‌ورتر نمی‌کنیم، به دنبال دستاوردهای خودخواهانه نیستیم و نمی‌پذیریم که قربانی این موضوع باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین بار دیگر تاکید کرد که بر اساس برابری و منافع متقابل، حق چین برای انجام مبادلات تجاری و اقتصادی معمول با روسیه و سایر کشورها نباید مختل شده و حقوق و منافع مشروع و قانونی چین نباید نقض شوند.

وی با بیان اینکه ریختن نفت بر روی آتش یا افترا زدن به دیگران راه درستی برای حل مساله اوکراین نیست، افزود: تنها سازش با نگرانی‌های امنیتی مشروع همه طرف‌ها و ایجاد یک ساختار امنیتی متعادل، موثر و پایدار اروپایی از طریق گفت‌وگو و مذاکره، مسیر درست پیش ‌رو است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استاندارد‌های دوگانه مبتلاست
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد