Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@14:12:19 GMT

مهریه فردی که فوت شده به چه کسی می‌رسد؟

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۹۳۴۷

برای دریافت مهریه باید به نکات مهمی توجه داشت مهریه حق قانونی زوجه است که به عنوان پشتوانه اجتماعی برای او از سوی قانون گذار به وجود آمده.

اخبار اجتماعی- مهریه عندالمطالبه و عندالاستطاعه است و هر زمان که زوجه تقاضای مهریه خود را داشته باشد زوج مکلف به پرداخت آن است مطالبات مهریه اگر توسط وکیل انجام شود نیازمند زمان کمتری است و نیازی به حضور زوج در دادگاه ندارد، زیرا وکیل با شناسایی اموال زوج می‌تواند سریع‌تر مهریه زوج را طلب کند و در صورتی که مرد مهریه را پرداخت نکند وکیل می‌تواند حکم جلب او را بگیرد و برای جلب مرد هیچ نیازی به حضور زن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورتی که زن اموالی از مرد را به دادگاه معرفی کند و دادگاه حکم به توقیف اموال را بدهد مهریه زوج از آن مال پرداخت می‌شود.

از سوی دیگر برای مطالبه مهریه عندالمطالبه مرد ملزم است تحت هر شرایطی آن را پرداخت کند.

اما گاهی اوقات این سوال پیش می‌آید که مهریه در چه صورتی به زن تعلق نمی‌گیرد و در پاسخ باید گفت تنها در شرایطی که بذل مهریه یا همان بخشش از سوی زوج انجام گرفته باشد مهریه‌ای به او تعلق نمی‌گیرد  البته زن می‌تواند در ازای طلاق توافقی مهریه خود را بذل کند.

در چه صورتی مهریه قسطی پرداخت می‌شود؟

اگر اعسار یا ناتوانی زوج از پرداخت مهریه به تصویب دادگاه برسد در آن صورت او می‌تواند طی اقساط مختلف مهریه را پرداخت کند البته مهریه می‌تواند به صورت قسطی پس از طلاق به زن داده شود.

حتی در صورت اثبات رابطه نامشروع زن باز هم مهریه خود را دریافت می‌کند و پس از فوت زن مهریه‌اش به وراث او یعنی پدر و مادرش می‌رسد و آن‌ها می‌توانند مهریه دخترشان را از مرد مطالبه کنند.

گاهی اوقات این سوال پیش می‌آید که آیا به جای تعیین سکه می‌توان بخشی از خانه یا ملک را از شوهر گرفت یا خیر، که در پاسخ به این سوال باید گفت بله این اتفاق ممکن است رخ دهد و می‌توان در سند ازدواج قسمتی را تحت عنوان مهریه در نظر گرفت و آن را پس از ثبت ازدواج به زن انتقال داد.

مطالبه مهریه توسط وکیل چگونه است؟

برای مطالبه باید ابتدا مدارک لازم مانند اصل سند ازدواج، اصل شناسنامه و کارت ملی به وکیل داده شود تا او در جلسات دادگاه بتواند حکم محکومیت زوج به پرداخت مهریه را طلب کند برای دریافت اصل سند ازدواج می‌توان به دفترخانه محل انعقاد عقد مراجعه کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مهریه طلاق ازدواج فوت مهریه پرداخت مهریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۹۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاوی: بارسا نباید این فصل را فراموش کند

ژاوی پس از شکست عجیب تیمش برابر ژیرونا گفت او و مردانش نباید نتایج عجیب و ناامیدکننده در فصل جاری را فراموش کنند.

به گزارش ایسنا، بارسلونا نتیجه ناامیدکننده دیگری را با ژاوی تجربه کرد. آبی‌اناری‌ها در حساس‌ترین بازی هفته سی‌وچهارم لالیگا به مصاف ژیرونا رفتند و با آن که بانتیجه دو بر یک از حریفشان پیش افتادند اما شکست سنگین چهار بر دو را متحمل شدند تا بار دیگر انتقادها از ژاوی بالا بگیرد. به این ترتیب بارسلونا چهار هفته قبل از پایان لیگ، رده دوم جدول رده‌بندی را از دست داد و این ژیروناست که با ۷۴ امتیاز و یک امتیاز بیشتر نسبت به آبی‌اناری‌ها به رده دوم صعود کرد.

ژاوی هرناندس در نشست خبری بعد از بازی گفت: نباید این فصل را فراموش کنیم. می‌خواهیم فصل بعد دوباره شانسمان را برای قهرمانی امتحان کنیم و این بار متفاوت ظاهر شویم.

او ادامه داد: اتفاقات عجیبی در این دیدار رخ داد. ژیرونا در دو دقیقه دو گل روی اشتباه‌های فردی ما به ثمر رساند. فصل قبل اشتباه‌های فردی ما کم بود و به همین خاطر قهرمان شدیم اما در فصل جاری اشتباهات فردی ما افزایش پیدا کرد و به همین خاطر امتیازات زیادی را از دست دادیم؛ همان اشتباهاتی را که در دیدار برابر رئال مادرید داشتیم در این بازی هم تکرار کردیم. این ناامیدکننده است.

ژاوی در  ادامه صحبت‌هایش گفت: بسیار ناراحت و ناامیدیم. تا دقیقه ۶۰ خوب بودیم اما به‌یکباره همه چیز تغییر کرد. این خلاصه فصل ماست. متاسفانه در بسیاری از بازی‌ها فعالیت لازم را در زمین نداریم. به‌یکباره اشتباهات فردی همه تلاش ما را به باد می‌دهد. این اشتباهات در سطح باشگاه و بازیکنان بارسلونا نیست. بی‌تجربگی در بسیاری از بازی‌ها ما را مجازات کرد. من واقعا ناراحتم.

سرمربی آبی‌اناری‌ها در پایان گفت: این تاسف‌آور است که با چنین نتیجه‌ای شکست خوردیم. چنین اشتباه‌هایی نشان می‌دهد ما تجربه لازم را نداریم. امیدوارم که سال بعد بهتر و قوی‌تر برای قهرمانی رقابت کنیم. متاسفانه هم در دیدار برابر رئال مادرید و هم ژیرونا تیم برتر میدان بودیم اما در نهایت نتیجه‌ای دیگر رقم خورد.

شکست بارسلونا برابر ژیرونا باعث شد تا رئال مادرید چهار هفته قبل از پایان لیگ قهرمانی‌اش را در لالیگا قطعی کند. نکته جالب اینکه هواداران رئال در جشن قهرمانی‌شان ژاوی را به تمسخر گرفتند؛ به طوری که خواستار باقی‌ماندن او در بارسلونا شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خودروهایی که شیشه دودی دارند، جریمه می‌شوند
  • دوازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین آغاز شد
  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد
  • ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟
  • اجاره وثیقه برای زندانی با وکیل پایه یک دادگستری
  • خطا از مردان، تنبیه برای زنان! از تغییر قانون مهریه تا محرومیت از حضور در ورزشگاه
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • چالش های هویت فردی «نسل زد» و الگوی فاطمی بررسی می شود
  • ژاوی: بارسا نباید این فصل را فراموش کند