Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@08:01:41 GMT

«اربعین» بزرگترین زیارت مذهبی تاریخ است

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۹۵۷۹

«اربعین» بزرگترین زیارت مذهبی تاریخ است

«کاترین شاکدام» کارشناس امور سیاسی انگلیسی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اهمیت راهپیمایی اربعین گفت: اربعین بزرگترین زیارت مذهبی تاریخ است.

این کارشناس سیاسی افزود: تاکنون تحلیل یا گفتمانی که پیام واقعه عاشورا را به گوش غرب برساند، تا تمامی جوامع بشری از عمق این موضوع خبردار شوند، کم بوده است.

وی افزود: در مورد این راهپیمایی از دیدگاه شیعی هم متاسفانه مطالب و گزارش های کمی در فضای مجازی منتشر شده است و ضروری است اطلاع رسانی بیشتری درباره آن صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس انگلیسی ادامه داد: اربعین بزرگ ترین زیارت مذهبی تاریخ  است.

وی یادآور شد: اربعین برای همیشه تاریخ به عنوان زیارتی شناخته می شود که از اعماق قلب های زائران گرد قبر حسین بی علی(ع) صورت می پذیرد. همچنین نمایش عظیمی از عشق شیعیان به فرزند پیامبرشان است. کسی که رسول خدا از شهادتش سخن گفته بود . سید و سالار شهدای عالم، کسی که خداوند امتی را پس از وی برانگیخت تا در عزای او از سوز دل بگریند.

وی تأکید کرد: هرگز چنین اجماع عظیمی در تاریخ رخ نداده است. خداوند دوستدار دوستداران حسین(ع) است، چرا که آن حضرت جانانه از میراث جدش دفاع نمود. خداوند حسین(ع) را در پیش چشم همگان قرار داده است تا بشریت از آموزه های حسینی درس بگیرند.

وی در پایان گفت: نمی توان درسی را که امام حسین(ع) به بشریت داده است، تنها به شیعیان آن حضرت محدود دانست، هرچند آنها در طول تاریخ کسانی بوده اند که با فریاد لبیک به ندای حسین بن علی(ع) پاسخ داده و مرگ را به جان خریدند تا دین خود را به خاندان رسول الله(ص) ادا کنند.

کد خبر 4748805

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین 98 اربعین حسینی اربعین 98 کنفرانس بین المللی معرفی کتاب پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی آیت الله جوادی آملی فلسفه فعالیت های قرآنی خانه اندیشمندان علوم انسانی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی امام حسین ع علوم انسانی قرآن مرکز فرهنگی شهر کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۹۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرکز پیگیری می‌شود

                                             

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سپهر خلجی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و فعالین مجازی استان اظهار داشت: وسیله آموزش بسیار مهم است، ظرف چند روز آینده فراخوانی با همکاری سازمان امور اداری و  استخدامی خواهیم داشت برای دعوت به همکاری از افراد توانمند برای کمک به آموزش روابط عمومی‌ها، که این یک نهضت بزرگ برای حوزه اطلاع‌رسانی کشور محسوب می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند و بیش از گذشته به روابط عمومی‌ها توجه شود افزود: بخش استان‌های پایگاه اطلاع‌رسانی دولت از سال گذشته تقویت شده است و ما تلاش داریم ضعف روابط‌عمومی‌ها به تدریج برطرف شود.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت عنوان کرد: با توجه اینکه رسانه‌های رسمی هر استان نمی‌توانند تمام ابعاد و  وقایع استان را پوشش دهند، استفاده از ظرفیت رسانه‌های محلی برای تقویت اطلاع‌رسانی مهم و اساسی است.

خلجی یادآور شد: منابع لازم برای حوزه اطلاع‌رسانی باید تامین شود و هر پروژه و طرح باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد.

وی همچنین بیان کرد: دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است و بیشترین حجم پروژه‌های کلان و مهم در استان‌ها به سرانجام می‌رسد و این نشان می‌دهد که دولت سیزدهم به همه استان‌ها توجه دارد.

خلجی ادامه داد: همه باید کمک کنیم ایلام پیشرفت کند و هر کس دوست‌دار ایلام است باید یک گام در جهت توسعه و پیشرفت ایلام بردارد.

وی تصریح کرد: برای پیشرفت استان دو وظیفه مطالبه‌گری پیشرفت استان و تبیین و روشنگری دقیق است که باید با تمام توان برای این دو مهم تلاش کنیم.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت اضافه کرد: ایلام نقش مهمی در طول دوران انقلاب، دفاع مقدس و مرزبانی از کشور دارد و سه هزار شهید والامقام سند افتخار‌ی برای ولایت‌مداری مردم ایلام است.

دیگر خبرها

  • غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت معصومه (س) + تصاویر
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • بزرگترین خدمت و جهاد خدمت به مردم است
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه(س) مشرف شد
  • تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی
  • قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرکز پیگیری می‌شود
  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه (س) مشرف شد
  • بزرگ‌ترین انتقال تاریخ والیبال ایران!
  • بزرگ‌ترین انتقال تاریخ والیبال ایران | این پسر لژیونر شد + تصاویر