Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@04:26:18 GMT

رای پارلمان انگلیس به تمدید مهلت برگزیت

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۹۸۲۳

رای موافق پارلمان انگلیس به تمدید مهلت برگزیتنمایندگان مجلس عوام انگلیس روز شنبه در آستانه رای‌گیری درباره توافق جدید دولت بوریس جانسون برای اجرای برگزیت، با اکثریت آراء به لایحه‌ای درباره تمدید مهلت برگزیت رای موافق دادند.

به گزارش ایرنا در این رای گیری ۳۲۲ نماینده در مقابل ۳۰۶ نماینده دیگر به لایحه‌ای رای دادند که بر اساس آن دولت بایستی پیش از انجام رای گیری درباره توافق جدید برگزیت، لایحه‌ای را درباره چگونگی اجرای این توافق به رای بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب نمایندگانی که به دنبال برگزاری همه پرسی مجدد برگزیت هستند قادر خواهند بود تا اجرای توافق برگزیت را به نتیجه همه پرسی دوباره جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا موکول کنند.

در واقع با این رای نه تنها مسیر اجرای برگزیت بدون توافق تنگ‌تر، بلکه روزنه‌ای برای توقف برگزیت باز می‌شود. این لایحه همچنین مصوبه پیشین پارلمان که نخست وزیر را به تمدید مهلت برگزیت فرا می‌خواند فعال کرد.

موافقت نمایندگان مجلس انگلیس با لایحه یادشده درست پیش از برنامه دولت برای انجام رای‌گیری درباره توافق جدید جانسون صورت گرفت. منابع دولتی پیشتر به رسانه‌ها اعلام کردند که اگر این لایحه از سوی نمایندگان به تائید برسد، بوریس جانسون به ناچار نامه تمدید مهلت برگزیت را تسلیم اتحادیه اروپا خواهد کرد و رای گیری درباره توافق برگزیت به هفته آینده موکول می‌شود.

«الیور لتوین» طراح این لایحه می‌گوید حتی در صورت تصویب توافق همچنان این احتمال وجود دارد که روند اداری مصوبه برای تبدیل شدن به قانون تا روز ۳۱ اکتبر طی نشود.

بوریس جانسون پیشتر هشدار داده است که طرف‌های اروپایی علاقه‌ای به تمدید مهلت برگزیت ندارند و این اقدام پرهزینه و بی فایده خواهد بود. ژان‌کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا هفته گذشته در حاشیه نشست اجلاس سران اروپا گفته بود: ما به توافق رسیدیم و نیازی به تمدید برگزیت نیست. با این حال دونالد توسک رئیس شورای اروپا احتمال تمدید مهلت برگزیت را رد نکرده و گفته است برای واکنش به این درخواست با سران کشور‌های اروپا مشورت خواهد کرد.

مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ۱۲ روز دیگر به پایان می‌رسد، اما به نظر می‌رسد بیشتر نمایندگان مجلس انگلیس خواهان تمدید این مهلت هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم بورس تهران نفتکش SABITI جام جهانی والیبال حسین فریدون انگلیس برگزیت تابناک پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم بورس تهران نفتکش SABITI جام جهانی والیبال حسین فریدون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۹۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران


 

به گزارش تابناک، نمایندگان پارلمان اروپا امروز پنج‌شنبه «ششم اردیبهشت ماه»، در قطعنامه‌ای، خواستار تحریم‌های بیشتر علیه ایران شدند.

 پارلمان اروپا در حمایت از مسائل حقوق بشری، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» محکوم شده است.

نمایندگان پارلمان اروپا امروز پنج‌شنبه  «ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳»، در قطعنامه‌ای، حمله موشکی و پهپادی اخیر ایران به اسرائیل را محکوم کرده و خواستار تحریم‌های بیشتر علیه ایران شدند.

نمایندگان اروپا همچنین با اظهار نگرانی از تشدید اوضاع در منطقه، بر حمایت کامل از امنیت اسرائیل تاکید کردند.

آن‌ها همچنین در این قطعنامه، صرفا به اظهار تاسف در خصوص حمله به بخش کنسولی ایران در دمشق بسنده کردند.

قانون‌گذاران در پارلمان اروپا در این قطعنامه همچنین، درخواست افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا و همچنین تحریم رئیس جمهوری ایران را تکرار کرده‌اند.

در این قطعنامه که با ۵۱۶ رای موافق، چهار رای مخالف و ۲۷ رای ممتنع به تصویب رسید، آنچه «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» نامیده شده، محکوم شده و از اتحادیه اروپا خواسته شده که یک راهبرد مشترک را برای مقابله با این سیاست ادعایی از طریق تشکیل یک گروه ضربت اتخاذ کند.

در این قطعنامه بر لزوم آزادی بی‌قید و شرط «کامران قادری» و «مسعود مصاحب» نیز تاکید کرده است که خرداد ماه گذشته به دلایل انسان‌دوستانه آزاد شدند.

گفتنی است که تصمیمات پارلمان اروپا پیشنهادی محسوب می‌شود و اتخاذ تصمیم‌ نهایی با شورای اروپاست. شورای اروپا هم در خصوص مواردی نظیر این مورد بر مبنای اجماع و نه اکثریت، تصمیم‌گیری می‌کند. در واقع قطعنامه‌های پارلمان اروپا سندی غیر الزام‌آور است و نمی‌تواند شورای اروپا را ملزم به اجرای آن کند

این در حالی است که طبق منشور ملل متحد، کنوانسیون‌های بین‌المللی به ویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک 1961 وین و کنوانسیون پیشگیری و مجازات جرائم علیه اشخاص مورد حمایت بین‌المللی از جمله ماموران و سازمان‌های بین‌المللی حمله اسرائیل به سفارت ایران محکوم بوده و ایران از لحاظ حقوقی و طبق ماده 51 منشور ملل متحد می‌توانسته پاسخ دهد.

نمایندگان پارلمان اروپا در ادامه، مدعی نقش بی‌ثبات‌کننده‌ ایران در خاورمیانه شدند.

پارلمان اروپا همچنین از تصمیم اتحادیه برای افزایش تحریم‌های فعلی خود علیه ایران، از جمله تحریم عرضه و تولید هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌ استقبال کردند.

در بخشی از این قطعنامه، در خصوص توافق هسته‌ای ایران نیز صحبت شده و بدون توجه به عدم اجرای تعهدات آمریکا و خروج یکجانبه این کشور از برجام و همچنین عدم اجرای تعهدات طرف‌های اروپایی ادعا شده است که ایران به تعهدات پادمان و حقوقی خود در توافق هسته‌ای عمل نمی‌کند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • پارلمان اروپا قطعنامه ضد ایران صادر کرد
  • تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت ماه
  • (ویدئو) رها کردن یک کبوتر در پارلمان اروپا جنجالی شد
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  •  تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد