Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استانها، هادی نجف زاده: عاشقی را با عشق به سرور و سالار شهیدان آموخته اند؛ عشقی که سن و سال نمی شناسد و عاشقانی که در هر زمان و مکان با صدایی رسا عشق خود را فریاد زده اند.

عاشقانی که با وجود فرسنگ ها فاصله البته در ظاهر، دل در عنایت معشوق خود سپرده اند و همزمان با دیگر عاشقان حضرتش در سراسر عالم «لبیک یا حسین» گویان، از ارباب شهید خود گوشه چشمی عنایت را طلب می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان دل در کوی دوست و پا در رکاب دیگر جاماندگان از قافله عشق دارند؛,قافله ای که در گام به گام قدم هایشان، ستون ها را برای ظهور امام زمانشان می شمارند و اما اینان جا مانده های حماسه عظیمی هستند که چشم جهانیان از شکوه عظمتش حیران است ولی دوربین رسانه های دنیا از ترس عظمتش خاموش گشته اند.

جاماندگان قافله عشق عقده دل را گشوده اند و در مصائب عزای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین با هر قدم گریستند.

زیباترین جلوه های عاشقی در کربلا

حسین یکی از شرکت کنندگان در قافله جاماندگان اربعین کاشان است که مشتاقانه در حال خدمت به عزادارن حضرت است؛ نایلونی در دست دارد و در حال جمع کردن ظروف نذری از روی خیابان است؛ در گفت و گو با وی در می یابیم که چند روزی است از سرزمین عاشقان کربلای حسین(ع) بازگشته است؛ حسین با بیان اینکه بین الحرمین قطعه ای از بهشت خداست، گفت: امسال در کربلا زیباترین جلوه های عاشقی را مشاهده کردم؛ از نوجوانان و جوانان و سالمندانی که به عشق حضرت اباعبدالله با پای دل رو به سوی کعبه موعود مشغول پیاده روی بودند. 

وی با اشاره به عظمت اربعین حسینی در طریق بهشت (نجف به کربلا) ابراز داشت: آنچه بیگانگان و دشمنان اسلام از آن هراس دارند همین شعائر حسینی است.

حسین همچنین تصریح کرد: راهپیمایی مردم و عاشقان امام حسین (ع)  در روز اربعین با فراگیری در تمام کشور جلوه ای زیبا از وحدت و بصیرت مردم انقلابی ایران را نشان دهد.

عظمت و شکوه قیام امام حسین(ع) بعد از یک هزار و ۳۸۰ سال آنگونه است که یزیدیان زمان و رسانه های زنجیره ای آنان حتی از نشان دادن آن ها نیز هراس دارند. آنها با ترس اشاعه فرهنگ عاشورا و قیام کربلا آنچنان زبان در کام گرفته اند و از کنار بزرگترین تجمع بشری می گذرند که انگار هیچ نبوده است.

حسینی تربیت شدن فرزندان؛ آرزوی زوج کاشانی

یکی از شرکت کنندگان در اجتماع بزرگ جاماندگان قافله اربعین زوجی هستند که به همراه نوزادان دوقلوی خود در این تجمع شرکت کرده اند.

محمد حسینی که به همراه همسر و نوزادان خود در این راهپیمایی شرکت کرده است مهمترین هدف خود را حسینی تربیت کردن فرزندانش دانست و تصریح کرد: ن دوست دارم فرزندانم از ابتدای زندگی دنیوی خود با حسین و معارف حسینی آشنا و بزرگ شوند. 

وی بزرگترین آرزوی خود را بهره مندی از عنایات اهل بیت به خصوص سرور و سالار شهیدان در دنیا و آخرت دانست و ابراز داشت: عشق به امام حسین (ع) در جان و تک تک سلول های ما شیعیان و پیروان آن حضرت است و امیدواریم این سعادت را داشته باشیم که از پیروان واقعی آن حضرت باشیم.

عشق به امام حسین(ع) پیر و جوان نمی شناسد؛ حتی در راهپیمایی جاماندگان قافله اربعین هم چه بسیار مردمانی که به قصد رواشدن حاجات خود حضور پیدا می کنند. از هر سن و در هر مرتبه ای اجتماعی هم که هستند خود را نیاز بر عنایات و توجه ائمه اطهار می دانند. 

امام حسین(ع) نجات دهنده دین خداست

خانم عباسی یکی دیگر از شرکت کنندگان در مراسم جاماندگان اربعین بود که به همراه عده ای دوستان خود در این تجمع عظیم شرکت کرده اند. وی که خود را دانشجو معرفی می کند با اشاره به شبه افکنی هایی که  دشمنان اسلام برای ارزش ها و اعتقادات دینی مطرح می کنند، اظهار داشت: من معتقدم که با تمام هجمه ها و حملات دشمنان، امام حسین(ع) نجات دهنده دین خدا و همچنین مردم و شیعیان آن حضرت است.

وی تصریح کرد: امام حسین هر آنچه داشت در راه خدا داد و خداوند متعال هم با عنایت خود که به امام حسین(ع) دارند، نهضت و راه امام حسین(ع) را برای همیشه تاریخ زنده نگه می دارند.

خانم عباسی همچنین با اشاره به معصیت و مصیبت هایی که بر خاندان اهل بیت بعد از واقعه عاشورا آمد، ابراز داشت: یکی از بزرگترین پیام های عاشورا و آنچه بر حضرت زینب(س) و اهل بیت آمد این بود که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از بین نرود.

حجاب میراث شهیدان و نوعی امر به معروف است

وی با اشاره به ضرورت حجاب بانوان تصریح کرد: حجاب میراث شهیدان و مورد تاکید ائمه اطهار و خود نوعی امر به معروف در جامعه است.

جامعه حسینی ایران در شرایط کنونی و در حالی که تمام دشمنان بر علیه ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال توطئه چینی و دشمنی است با تمسک بر ائمه اطهار و شعائر مذهبی در حال پیشرفت است و موفقیت های چند سال اخیر شاهدی متقن بر این مدعاست. 

آنچه امام حسین(ع) در قیام خود به جهانیان آموختند این است که زیر بار ظلم رفتن کمتر از ظلم به دیگری نیست و زنده نگه داشتن شعائر حسینی یعنی ما ملتی نیستیم که زیر بار ظلم برویم. تجمع میلیونی عاشقان امام حسین(ع) در اربعین حسینی و راهپیمایی جاماندگان قافله اربعین در شهرهای مختلف نشانی از نشر مکتب امام حسین(ع) در میان تک تک افراد جامعه است. جامعه ای که تا حسین (ع) و خاندان اهل بیت را دارد از جنگ و تحریم ترسی ندارد.

عاشقان حسین(ع) نه فقط در بین شیعیان بلکه در بین دیگر مذاهب و ادیان نیز یافت می شوند؛ عاشقانی که با طی میلیون ها کیلومتر؛ خانه و کاشانه خود را رها می کنند تا به خیل عظیم مشتاقانش در حماسه جهانی بپیوندند.

کد خبر 4750584

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین 98 همایش بین المللی پیاده روی اربعین اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام زائران اربعین بوشهر گرگان قزوین شیراز شهرکرد موکب رادیو اربعین مرز شلمچه بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۰۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل ویسی عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه مستقر خواهند شد.

وی به استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: نیروهای دانشگاه علوم پزشکی آبادان از پانزدهم مردادماه سال‌جاری با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

ویسی با اشاره به اینکه شرایط دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای خدمت به زائران اربعین نسبت به سال گذشته امکانات بیشتر پیش‌بینی کرده است، گفت: نیازهای دارویی و درمانی زائران در مرکز شهید سلیمانی شلمچه تأمین خواهد شد.

به گزارش مهر، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمشی اربعین حسینی است.

کد خبر 6088180

دیگر خبرها

  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی