Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز نعمتی عضو هیئت رئیسه مجلس ، با اشاره به برخی انتقاد‌ها نسبت به طولانی شدن زمان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در پارلمان، گفت: سیر تدوین قانونگذاری کاملا ممشخص است، بعد از ارسال لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس باید در کمیسیون‌های تخصصی، اصلی و سپس در صحن علنی این لایحه بررسی و تصویب شود.

او با بیان اینکه دولت لایحه مالیات بر ارزش افزوده را در زمان خودش ارسال نکرد، اما بررسی و تصویب آن حرکت بسیار خوبی است، افزود: با توجه به فضای کنونی کشور و اینکه باید بودجه براساس مالیات تدوین شود، اگر قوانین گذشته کافی بود و مسلما می‌توانستیم در این سال‌ها از این محل، بودجه حدود ۴۹۰ هزار میلیارد تومانی کشور را تامین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نعمتی همچنین درباره گله‌مندی کارمندان و کسبه خرد و ریزی که مالیات می‌پردازند نسبت به فرار مالیاتی دیگر مشاغل، بیان کرد: افراد اصلی از پرداخت مالیات طی این سال‌ها فرار کرده‌اند و این مسایل نشان می‌دهد، خلا بزرگی در قانون مالیات داشتیم و اکنون با قانون جدید مالیات برارزش افزوده جلوی فرار‌های مالیاتی گرفته می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس ادامه داد: کشور باید به سویی حرکت کند که از محل دریافت مالیات بودجه را تدوین کند، اما یک شب نمی‌توان این راه طی کرد و باید دولت، مردم و مجلس در این مورد کمک کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه میزان از منابع کشور بوسیله مالیات بر ارزش افزوده تامین می‌شود، اظهار کرد: اکنون حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان از محل دریافت مالیات درآمد داریم که این عدد با مبلغ کل بودجه کشور یعنی ۴۸۰ هزار میلیارد تومان فاصله زیادی دارد.

او تصریح کرد: یکی از بحث‌هایی که دولت و مجلس همیشه داشتند، پهن‌تر شدن گستره مالیاتی برای مشاغل و افرادی بود که از پرداخت مالیات به انواع مختلف طفره می‌رفتند و اکنون با این قانون این موضوع میسر شده و مشاغل و حِرف کاملا تعریف شده است.

نعمتی درباره دریافت مالیات برارزش افزوده از تولیدکنندگان هم گفت: در گذشته اعلام می‌کردند که از مرحله نهایی باید مالیات اخذ شود و براین اساس گاهی تولیدکنندگان هم مجبور به پرداخت مالیات برارزش افزوده می‌شدند که اکنون با اصلاح این قانون آن‌ها از پرداخت مالیات برارزش افزوده معاف شدند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پرداخت مالیات بهروز نعمتی لایحه مالیات بر ارزش افزوده فرار مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۱۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود

سخنگوی دولت گفت: برای نظارت موثرتر بر بازار، لایحه اصلاحی وزارت دادگستری بر قانون تعزیرات حکومتی با قید دو فوریت مورد موافقت قرار گرفت تا فرآیند رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی را تسریع کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران طی سخنانی بیان کرد: برای نظارت موثرتر بر بازار، لایحه اصلاحی وزارت دادگستری بر قانون تعزیرات حکومتی با قید دو فوریت مورد موافقت قرار گرفت تا هم فرآیند رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی را تسریع کند و هم ضمانت اجرای محکومیت‌ها و مجازات تعزیرات حکومتی را تقویت کند تا در نهایت نظارت موثرتر بر گران‌فروشی، احتکار و تخلفات دیگر انجام شود.

واردات خودرو دنبال می‌شود/ نظر دولت درباره تعطیلی آخر هفته وی افزود: هیئت وزیران به پیشنهاد بانک مرکزی موافقت کرد که سهمیه ایران در صندوق بین‌المللی پول افزایش یابد تا حق امتیاز و حق رأی ایران حفظ شود.

سخنگوی دولت اضافه کرد: پیش از این وزارت آموزش و پرورش، آیین‌نامه‌ای ارتقای مهارت‌آموزی در حوزه آموزش و پرورش ارائه کرده بود که تکالیف متعددی برای دستگاه‌های مختلف در بر داشت و همدلی مناسبی هم از سوی بخش‌های مختلف دولت دریافت کرد و این آیین‌نامه امروز در هیئت وزیران به تصویب رسید. امیدواریم با این اقدام، ارتباط آموزش با صنعت و اشتغال هرچه بیشتر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت