Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل تحقیق بی‌طرف درباره حملات نیروهای حفتر به غیرنظامیان را خواستار شد. ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از العربی الجدید، دیده بان حقوق بشر سازمان ملل متحد حملات نیروهای گروه موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته این کشور را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد که حملات نیروهای حفتر به یک منزل در منطقه مسکونی منجر به کشته شدن 3 تن و زخمی شدن چندین نفر شده است.

دیده بان حقوق بشر تاکید کرد که حمله مذکور یکی از چندین حملاتی است که نیازمند تحقیقی بی طرف و مستقل است تا مسئولان آن مشخص و محاکمه شوند.

نایب رئیس بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان دیده بان حقوق بشر گفت که خلیفه حفتر و نیروهایش بارها از طریق حملات بی هدف به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیر نظامی زندگی غیرنظامین را نادیده گرفته اند.

ژنرال خلیفه حفتر که فرمانده گروه موسوم به ارتش لیبی است شرق لیبی را در کنترل خود دارد و غرب لیبی از جمله شهر طرابلس پایتخت این کشور در کنترل دولت وفاق لیبی است که توسط سازمان ملل به‌رسمیت شناخته شده است.

چندی پیش  حفتر که از سوی برخی از کشورها از جمله مصر و امارات حمایت می‌شود، برای تصرف شهر طرابلس نیروهای خود را به‌سمت غرب لیبی گسیل داشت تا به‌زعم خود آنجا را از "عناصر تروریست" پاکسازی کنند. حملات حفتر به طرابلس اندکی قبل از آغاز کنفرانس ملی فراگیر که قرار بود با نظارت سازمان ملل در شهر "غدامس" برگزار شود آغاز شد.

در مقابل، نیروهای شورای ریاست جمهوری لیبی نیز به مقابله با آنها در اطراف شهر طرابلس پرداختند که تنش‌ها در این مناطق همچنان ادامه دارد.

در پی این درگیری ها که از چهارم آوریل گذشته آغاز شده است بیش از یک هزار نفر کشته و 5500 نفر نیز زخمی شده اند.

لیبی|اعلام آمادگی «حفتر» برای گفت‌وگو برای اولین بار از زمان آغاز نبرد طرابلسنخست وزیر لیبی: امارات و فرانسه به دخالت در لیبی ادامه می‌دهند

انتهای پیام/

R36348/P/S8,88/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۱۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن

منابع خبری از وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن خبر دادند.

به گزارش ایسنا، سازمان تجارت دریایی انگلیس(آمبری) امروز اعلام کرد گزارشها مبنی بر وقوع حادثه امنیتی در فاصله ۱۵ مایلی دریایی جنوب غرب عدن واقع در یمن دریافت کردیم.

شب گذشته نیز «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای یمنی در دفاع از فلسطین یک کشتی آمریکایی با نام ( MAERSK YORKTOWN )  را در اقیانوس هند هدف قرار دادند.

وی افزود: «نیروهای مسلح یمن همچنین یک ناو آمریکایی را در خلیج عدن و یک کشتی اسراییلی با نام (MSC VERACRUZ )  را در اقیانوس هند مورد حمله قرار دادند.»

ارتش یمن حملات پهپادی و موشکی به کشتی‌های تجاری مرتبط با رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس را در دریای سرخ در همبستگی با فلسطینی‌ها در غزه انجام می‌دهد. این حملات که تقریبا به صورت روزانه انجام می‌شود، شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی را مجبور کرده تا به جای عبور از تنگه باب المندب مسیر طولانی‌تری را که هزینه بیشتری نیز دارد، انتخاب کنند.

در واکنش به حملات ارتش یمن، آمریکا و انگلیس حملاتی را علیه مقرهای ارتش یمن انجام داده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • عکسی دیده نشده از رهبر انقلاب در سال های دور /برادر محسن هم بود
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • سازمان ملل خواستار تحقیق بین المللی درباره گور‌های جمعی شد
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد
  • آمار وحشتناک از ۲۰۰ روز وحشی‌گری صهیونیست‌ها در غزه