Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@10:54:06 GMT

بالا بردن هوش و تمرکز با طب سنتی

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۲۰۰۰

بالا بردن هوش و تمرکز با طب سنتی

یک محقق و پژوهشگر گفت: یکی از مقوی‌ترین مواد برای تقویت هوش و تمرکز آب سیب است که افراد می‌توانند از شربت آن هم استفاده کنند.

به گزارش مشرق، حیدر عظمایی درباره بالا بردن هوش و تمرکز با طب سنتی اظهار کرد: حافظه فعالیت‌های ذهنی و روانی مغز را انجام می‌دهد و به ما این امکان را می‌دهد تا حالات خود مانند دانش‌ها، تمایلات، خواسته‌ها، دریافت‌های حسی، قضاوت‌ها، اندیشه‌ها، دردها، لذت‌ها و احساسات را حفظ و آنها را به هنگام نیاز در ذهنمان بازیابی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

خطراتی که رژیم غذایی کتوژنیک دارد نوشیدن چای موجب بهبود سلامت مغز می‌شود

وی در ادامه افزود: یکی از مفیدترین مواد برای تقویت حافظه، شربت و خود سیب است. این شربت حاوی ویتامین A، گروه ویتامین‌های B ،B۱ B۲ ،B۳ ،B۶ ،C ،E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، فیبر، آهن، منیزیم، منگنز، پکتین، روی و غیره است. این شربت تأثیر چشمگیری در سلامتی بدن دارد و تا حدی می‌تواند سلامت انسان را تضمین کند.

عظمایی گفت: از جمله خاصیت‌های شگفت‌انگیز آن می‌توان به جوانسازی پوست و مو اشاره کرد، این میوه به دلیل داشتن ویتامین‌های A و C و E و پکتین خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند؛ استفاده از سیب می‌تواند بدن را تا حد زیادی در برابر انواع بیماری‌ها، مخصوصاً سرطان‌ها محافظت ‌کند و موجب کاهش چربی خون ‌شود. خوردن شربت سیب باعث تقویت سیستم قلبی و عروقی می‌شود و عملکرد سیستم عصبی و حافظه را بهبود می‌بخشد و می‌تواند از بروز آلزایمر پیشگیری ‌کند. این شربت برای افرادی که از ناراحتی‌های تنفسی مثل آسم و مشکلات ریوی رنج می‌برند، بسیار مفید است و می‌تواند به افرادی که قند خون بالایی دارند، کمک کند.

وی با تاکید کرد: خوردن سیب موجب درمان چاقی می‌شود؛ همچنین می‌تواند سنگ صفرا را دفع کند و از مشکلات مشابه آن جلوگیری کند. خوردن شربت سیب برای افرادی که سندروم روده تحریک‌پذیر دارند هم بسیار مفید است.

عظمایی گفت: نوشیدن این شربت خوش‌طعم باعث سم‌زدایی از کبد و کلیه‌ها می‌شود و تأثیر چشمگیری در بهبود دید و قوای بینایی دارد؛ به طوری که استفاده از آن از بروز آب مروارید و بیماری تباهی لکه زرد (ماکولا) پیشگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: فیبر موجود در سیب باعث بهبود عملکرد روده‌ها می‌شود و یبوست را برطرف می‌کند؛ استفاده از آن برای دندان‌ها بسیار مفید است و باعث تقویت استخوان‌ها می‌شود. شربت سیب می‌تواند یک نوشیدنی مناسب برای افراد در معرض پوکی استخوان و آرتروز باشد.

محقق و پژوهشگر بیان کرد: برای تهیه شربت سیب کافی است سیب‌هایی را که هسته‌های آن جدا شده است خوب میکس کنید. به ترکیب به دست آمده مقداری سکنجبین و در صورت دلخواه مقداری گلاب اضافه کنید تا آماده خوردن شود. توجه داشته باشید زمانی که گلاب اضافه شود، خاصیت نشاط‌آور و آرام‌بخشی هم پیدا می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن سلامت رژیم غذایی سیب حافظه طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۲۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی: باید با تمام تمرکز به مصاف تایلند برویم

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران گفت: برای رویارویی با تایلند با تمام تمرکز به زمین ‌می‌رویم که با کمترین اشتباه نمایش خوبی از فوتسال ارائه کنیم. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از ‌سایت رسمی فدراسیون فوتبال، وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال در نشست خبری قبل از دیدار فینال جام ملت‌های آسیا مقابل تایلند میزبان این دوره از رقابت‌ها گفت: ما برای رویارویی با تایلند باید با تمام تمرکز به زمین ‌برویم و با کمترین اشتباه نمایش خوبی از فوتسال ارائه کنیم. یکشنبه در تایلند تعطیل است و حتماً تماشاگران زیادی برای دیدن این بازی می‌آیند که این موضوع ما را خوشحال می‌کند.

صعود نفسگیر ایران به فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا با پنالتی

 

وی در پاسخ به سوالی که تفاوت قهرمانی به عنوان بازیکن و مربی در فوتسال آسیا چیست؟ گفت: اینها دو مقوله جدا هستند، خوشحالم که در دو سال مربیگری‌ام دو بار فینال را تجربه کردم. به عنوان بازیکن معمولاً تمرکز روی خودتان است اما وقتی مربی هستید در قبال 85 میلیون هواداری که تیم ملی کشورشان را عاشقانه دوست دارند مسئول هستید. 

شمسایی با بیان اینکه تایلند تیم بسیار قابل احترامی است، عنوان کرد: هر تیمی که به این مرحله رسیده حتماً شایستگی‌اش را داشته است، من و همکارانم در تمام کنفرانس‌های خبری همیشه با احترام به حریفان به خصوص مربیان کارمان را انجام داده‌ایم، این بخشی از فرهنگ ماست اما باید تاثیر میگل رودریگو سرمربی اسپانیایی تایلند را بر رشد فوتبال این کشور با دقت دید، ما همکاریم اما فردا روبروی هم قرار می‌گیریم و حق نداریم اشتباهات دو سال پیش در کویت را مرتکب شویم. 

شمسایی در پاسخ به سوالی در مورد برنامه ایران در جام جهانی ازبکستان خاطرنشان کرد: جام جهانی فضای متفاوتی دارد، هیچ تیمی از پیش بازنده نیست و همه برای دفاع از اعتبار کشور و البته فوتسال آسیا به میدان می‌روند، تیم ملی ایران هم همینطور است اما الان تمام تمرکز ما روی بازی فینال مقابل تایلند است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بالا بردن جام قهرمانی آسیا توسط ستاره فوتسال (فیلم)
  • بازگشت سعید صادقی از بیماری
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • شمسایی: خوشحالم که در دو سال به دو فینال رسیدم
  • شمسایی: با تمام تمرکز به مصاف تیم ملی فوتسال تایلند می‌رویم
  • شمسایی: باید با تمام تمرکز به مصاف تایلند برویم
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • کاپیتان تیم ملی فوتسال: تمرکز، فقط تمرکز!
  • رجاییان: عده‌ای در جایگاه ویژه پرسپولیس را تشویق کردند/ بردن استقلال و پرسپولیس خیلی کیف دارد+فیلم
  • صعود هوادار با بردن مس سونگون