Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@10:07:39 GMT

فوتبال برای فروش

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۲۳۰۵

فوتبال برای فروش

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اعتماد، دادستان دادگاهی در انگلستان که روی پرونده فساد در فوتبال انگلستان کار می‌کند، گفت: جوزپه (پینو) پالیرای 64 ساله این ادعا را در گفت‌وگویی که با یک خبرنگار داشته، مطرح کرده است و آن خبرنگار نیز به صورت مخفیانه مکالمات پینو را ضبط کرده است. برایان اونیل، دادستان دادگاه با شروع جلسه علنی گفت که پالیرا گفته است، توطئه‌ای با سرمربی سابق منچستریونایتد ترتیب داده بودند تا نتیجه یکی از بازی‌های این تیم در لیگ قهرمانان (بازی با یونتوس) تغییر داده شود و پینو نیز در عوض یک ساعت رولکس طلا به فرگوسن هدیه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پالیرا هم‌اکنون به جرم پرداخت و دریافت رشوه در دادگاه ساوت‌راک در کنار تامی رایت، دستیار سابق سرمربی برزنلی و دکس پرایس یکی از ایجنت‌های فوتبال که 48 سال سن دارد تحت بازجویی قرار دارند البته هر 3 نفر اتهامات را تکذیب کرده‌اند.

دادستان برایان اونیل روز پنجشنبه در دومین روز دادگاه فوتبال که به پرونده «فوتبال برای فروش» معروف شده، گفت که این 3 نفر در یک تحقیق گسترده که توسط روزنامه تلگراف انجام شده است، گرفتار شده‌‌اند.

این روزنامه در دسامبر سال 2016 تعدادی از اسناد مربوط به فساد در فوتبال انگلستان را منتشر کرده بود. اونیل در ادامه گفت: بزرگ‌ترین شخصی که تاکنون نامش در این پرونده مطرح شده و فعلا از سمتش استعفا داده، سم آلردایز سرمربی سابق تیم ملی انگلیس و باشگاه‌هایی نظیر بولتون و نیوکاسل بوده است. دادگاه همچنین شنیده است که پینو و پریس در مورد پیوندهای فوتبالی خود با مدیران و مربیان، اظهارات افتخار‌آمیزی را مطرح کرده‌اند همچنین جلساتی مخفی با روزنامه‌نگاران ترتیب داده‌اند تا بتوانند با شانتاژ خبری دیگران را تحت تاثیر قرار دهند. گفته می‌شود در این جلسات استیو مک‌لارن سرمربی سابق انگلستان، نوانکو کانو بازیکن سابق آرسنال و هری ردنپ یکی از سرمربیان سابق فوتبال در انگلستان حضور داشته‌اند.

اونیل البته تاکید کرد: نینو و پیرس هیچ‌کدام از این اظهارات را برای به خطر انداختن این افراد مطرح نکرده‌اند و این ادعاها هنوز جزیی از پرونده رسیدگی دادگاه قرار نگرفته‌اند. به این خاطر که وقتی این اظهارات گفته می‌شد این افراد حاضر نبوده‌اند تا از خودشان دفاع کنند.

دادگاه همچنین متوجه شده، کلر نیول روزنامه‌نگار مخفی با استفاده از نام مستعار کلر تیلور به عنوان نماینده یک شرکت مدیریت ورزشی به نام میران در ماه مه 2016 با پالیرا تماس گرفته و گفته است، می‌خواهد روی بازیکنان فوتبال در انگلستان سرمایه‌گذاری کند. نیول بعد از جلب اعتماد بالیرا توانسته است، مدارک زیادی به دست آورد.

اونیل توضیح داد که مدارک مربوط به بیش از چندین جلسه، ایمیل‌ و پیام از پریس و پالیرا که اصالتا اهل جنواست را کشف کرده است که در آن، این دو نفر پیشنهادهایی مبنی بر خرید و فروش بازیکن و قرار گرفتن نام فوتبالیست‌ها در لیست باشگاه‌ها به چشم می‌خورد. شیوه کار به این شکل بوده که آنها مالکیت یک بازیکن را حفظ می‌کردند و از فروش‌های بعدی او سود می‌بردند که از شواهد پیداست همه این فعالیت‌ها با رشوه دادن تسهیل می‌شده.

بر اساس قوانین فیفا از سال 2008 مالکیت شخص سوم در فوتبال انگلستان ممنوع شده است. این قانون در سال 2015 توسط فیفا نیز به رسمیت شناخته شده است.

پالیرا همچنین متهم است که با‌ پذیرش رشوه 5هزار پوندی برای افشای اطلاعات تجاری بازیکنان موافقت کرده است. گفته می‌شود طی تحقیقات مشخص شده که این فرد در جریان تحقیقات روزنامه تلگراف یک پاکت پر از پول نقد دریافت کرده است. هیات منصفه همچنین شنیده است که این دو شخص (پالیرا و پریس) که هیچگاه به عنوان نماینده رسمی در فوتبال انگلستان ثبت نشده‌اند با پرداخت رشوه به بازیکنان، آنان را ترغیب می‌کرده‌اند که این دو نفر را به عنوان نمایندگان خود به باشگاه‌ها معرفی کنند.

پالیرا در دفاع از خود در برابر اتهاماتی که به او وارد شده در جلسات مختلف ادعا کرده است که یک کمد کامل از پرونده در اختیار دارد. او همه مدیران فوتبال در انگلستان را می‌شناسد و از فساد همه آنها مطلع است. همچنین این شخص مدعی شده که او و همکارانش هم‌اکنون به خاطر آگاهی از فساد سازمان‌ یافته در فوتبال انگلستان به دادگاه کشیده شده‌اند تا با ساکت کردنش، رسوایی بزرگی به راه نیفتد.

این در حالی است که هیات منصفه شنیده که بالیرا در اولین ملاقات خود با روزنامه‌نگار مخفی مدعی شده است همه مدیر برنامه‌ها در انگلستان هنگام قرارداد بستن با بازیکنان مبلغی را به عنوان حق پشتیبانی دریافت کرده‌اند. بالیرا گفته است:«این غیرقانونی نیست اما شما می‌دانید که این قطعا فساد است چراکه در نهایت آن کسی که باشگاه‌ها باید با آنها قرارداد ببندند، ایجنت‌ها هستند.»

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فوتبال ورزش فساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۲۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | سند مهم منتشر شده در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بایدن تیک تاک را از پرتگاه ممنوعیت یا فروش پرت کرد
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • ببینید | تصاویری از سند مهم منتشر شده در یازدهمین جلسۀ دادگاه منافقین
  • ببینید | سند مهم منتشر شده در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین
  • جریمه یک واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری
  • بارسلونا شکایتش از داوری ال‌کلاسیکو را به دادگاه مدنی می‌برد
  • تصاویری از وکیل تتلو در دادگاه
  • (تصاویر) دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از مجاهدین خلق
  • عکس| آخرین تصویر دیده شده از امیر تتلو در دادگاه
  • تصاویر جدید از دومین دادگاه تتلو + تصاویر