Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «مافیایی در آموزش زبان انگلیسی شکل گرفته است»، گفت: مجلس شورای اسلامی مخالف تدریس زبان انگلیسی نیست، ما مخالف آموزش ضعیف زبان انگلیسی هستیم و می‌خواهیم انحصار شکسته شود.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر تهیه طرحی در مجلس شورای اسلامی برای حذف تدریس زبان انگلیسی در مدارس، گفت: این دروغ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به هیچ عنوان مخالف تدریس زبان انگلیسی نیستیم در این طرح(رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور) گفته‌ایم که نباید انحصاری در تدریس زبان خارجی باشد یعنی اگر کسی علاقه‌ای داشت که زبان خارجی غیر از انگلیسی را آموزش ببیند نباید مانعی برای او وجود داشته باشد. چرا در چند سال اخیر تنها تدریس زبان انگلیسی در کشور محدود و منحصر شده است آن هم با وضعیتی که نوع تدریس به شدت ضعیف است. ضعف در تدریس هم به انحصار برمی‌گردد. اگر شرایط رقابتی بود به این وضعیت دچار نمی‌شد، لذا ما در این طرح گفته‌ایم که تنها تدریس زبان انگلیسی در مدارس وجود نداشته باشد و آموزش سایر زبان‌ها هم داشته باشیم.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مجددا تاکید کرد که در این طرح به دنبال برداشتن انحصار در انتخاب زبان خارجی هستیم تا هم ضمن آموزش زبان دیگری غیر از انگلیسی شاهد تقویت آن در مدارس هم باشیم اخیرا وزیری به ارمنستان رفت که نتوانست به خوبی به زبان انگلیسی صحبت کند این یعنی اشکال در نحوه‌ آموزش وجود دارد که باید آن را رفع کرد.

سلیمی ادامه داد: موضوع دیگر وجود مافیا در آموزش زبان انگلیسی است یعنی عده‌ای در آموزش و پرورش و بیرون از آن مافیایی را درست کرده‌اند که اگر کسی بخواهد آموزشگاهی برای تدریس زبان خارجی تاسیس کند باید تنها از آموزش و پرورش مجوز بگیرد سوال این است که چرا این انحصار فقط به آموزش و پرورش داده شده و امکان مجوز از سایر نهادها و سازمان‌ها وجود ندارد؟. یک عده‌ای هستند که می‌خواهند همه چیز را دست بگیرند این وسط پول‌های عجیب و غریبی رد و بدل شده و عده‌ای خاص پول‌های زیادی را به جیب می‌زنند.

وی ادامه داد: عده‌ای هستند که آموزشگاه‌های زبان دست اینهاست و مجوز را به افراد خاص می‌دهند ما می‌خواهیم این انحصار شکسته شود. در حال حاضر هزینه تدریس زبان خارجی در کشور ما در مقایسه با سایر کشورها بسیار زیاد است، چرا باید شهریه آموزشگاه‌ها اینقدر زیاد باشد و آموزش زبان برای علاقه‌مندان گران تمام شود. ما از رسانه‌ها می‌خواهیم کمک کنند تا انحصار شکسته شود نتیجه آن به نفع مردم خواهد بود.

به گفته این عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مافیایی در کشور وجود دارد که آموزش زبان انگلیسی را به صنعتی پولساز برای خود تبدیل کرده‌اند. ما در این طرح می‌خواهیم این انحصار را شکسته تا اگر کسی خواست اقدام به تاسیس آموزشگاه زبان کند تنها مجبور به گرفتن مجوز از آموزش و پرورش نباشد. برای این کار می‌خواهیم سازوکاری تعیین کنیم تا انحصار شکسته شود نه این‌که آموزش زبان انگلیسی حذف شود. اینهایی که منافعی دارند با استفاده از امپراتوری و تبلیغ این طرح را به گونه دیگری منعکس کرده و بر خط خبری حذف زبان انگلیسی رفته‌اند چون منافع‌شان به خطر افتاده است من مجددا تاکید می‌کنم که ما دنبال حذف زبان انگلیسی نیستیم بلکه می‌خواهیم انحصار شکسته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زبان انگليسي یادگیری زبان خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۲۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند

در برنامه بالاتر موضوع تنوع مدارس مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و نظرات مختلف بررسی شد. معاون سابق آموزش و پرورش به عنوان مخالف تنوع مدارس و  رئیس سابق سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان به عنوان موافق تنوع مدارس با یکدیگر به گفت و گو پرداختند.

ابراهیم سحرخیز، معاون سابق آموزش و پرورش گفت: تنوع مدارس به شرطی که باعث عدالت آموزشی شود مشکلی ندارد. 

وی افزود: اگر مدارس نمونه دولتی در روستاهایی که   نیروی انسان قوی ندارد و نسبت به شهر امکانات کافی ندارد ایجاد شود و باعث عدالت آموزشی میان دانش آموزان شهری و روستایی شود مشکلی ندارد.

او ادامه داد: به طور کلی ما ۲ نوع مدرسه پول بگیر و رایگان داریم .

وی  با بیان این که حدود ۱/۱۲ درصد دانش‌آموزان در مدارس تیزهوشان تحصیل می‌کنند؛ اظهار کرد: ما دانش‌آموزانی داریم که ممکن است در رشته‌های نظری تیزهوش نباشند اما در ورزش یا رشته‌های هنری تیزهوش باشد آیا دانش آموزان روستاها و عشایر نیز وارد مدارس تیزهوشان می‌شوند.

 او ادامه داد: مدرسه باید واقعیت جامعه باشد. متاسفانه مدارس دولتی نماد فقر است. مدارس ما در حال حاضر ۲ قطبی هستند و  طبقاتی شده اند. براساس یک گزارش در سال ۱۳۹۲ توسعه مدارس سمپاد و‌ نمونه دولتی مانع توسعه مدارس غیردولتی است. بر اساس یک آمار حدود ۵۰۰ هزار تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود به دانش آموزان آموزش می‌دهند و به بیان دیگر که این معلمان غیرمتخصص هستند.

سحرخیز تصریح  کرد: مدارسی همچون هیت امنا، غیردولتی یک ماه قبل از شروع مدارس  نیرو انسانی خود را گرفته است اما در مدارس دولتی تراکم جمعیت (کلاس ۴۰ نفره) نیروی غیرمتخصص است و معلم ها ناراضی هستند.

وی افزود: به شرطی که تمام مدارس  در سراسر ایران درس را آموزش بدهند و عدالت آموزشی ایجاد شود تنوع بد نیست.   

فاطمه مهاجرانی، رئیس سابق سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان هم گفت: مدارس سمپاد مدرسه تخصصی با نیازهای ویژه است ما باید مدارس را به جای خود برگردانیم البته ما کمبودهایی داریم که باید رفع شود اما حذف مدارس کار درستی نیست.

وی افزود: امیدواریم ما به جای دانشمند اندیشمند تربیت کرده و درک را به آن‌ها آموزش دهیم. بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید دست مدیران را آزادتر بگذاریم اما متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد.

او ادامه داد: ما باید تمام معلمان را توانمندسازی کرده تا آن‌ها بتوانند نیروی متخصص تحویل جامعه بدهند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • آیلتس چیست؟
  • از تأثیر معلمان بر لوح سفید کودکان نباید غافل شویم
  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • حمله شدیدالحن جواد ظریف به آل‌سعود به زبان انگلیسی
  • یک افسر روسی، مسئول آموزش رانندگان در تهران قدیم!
  • (ویدیو) گفت‌و‌گوی سردار سپاه با سی‌ان‌ان به زبان انگلیسی درباره حمله به اسرائیل
  • آموختن اتول‌رانی زیر تابلو پرستو | مسئول آموزش رانندگان یک افسر روسی بود
  • مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد تمدید شد
  • کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند