Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@23:12:58 GMT

اسپر از انتقال 1000 سرباز به عراق خبر داد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۲۵۰۷

اسپر از انتقال 1000 سرباز به عراق خبر داد

به گزارش خبرگزاری رویترز، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا ضمن اعلام این خبر گفت: آتش‌بس در شمال شرق سوریه همچنان ساری و جاری است.

وی قبل از این گفته بود، آمریکا به خارج کردن نیروهایش از شمال سوریه ادامه می‌دهد و هیچ سرباز آمریکایی در ایجاد منطقه امن بین نیروهای کرد سوری و ترکیه نقشی ندارد.

مارک اسپر تصریح کرد، نیروهای آمریکایی با ترکیه و نیروهای دموکراتیک سوریه که مورد حمایت واشنگتن بودند، در تماس خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع آمریکا اظهار کرد، پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰۰ سربازی که از سوریه خارج شده‌اند به غرب عراق بروند.

وی خاطرنشان کرد، نیروها در غرب عراق بر کمک به دفاع از این کشور و مقابله با داعش متمرکز خواهند بود.

اسپر در مسیرش به خاورمیانه در جمع خبرنگاران گفت: عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از شمال شرق سوریه در جریان است و ما از هفته‌ها صحبت می‌کنیم نه از چند روز. طرح کنونی بر استقرار مجدد این نیروها در غرب عراق متمرکز است.

انهدام مقرها و رادارهای آمریکایی در حومه حسکه

در این راستا خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، نیروهای آمریکایی رادارهای خود در پایگاه جبل عبدالعزیز در حومه غربی حسکه را قبل عقب‌نشینی منهدم کردند.

به گزارش این خبرگزاری، نیروهای آمریکایی همچنین اقدام به بمب‌گذاری مقرها و انهدام آن در روستای "قصرک" در جاده تل تمر – قامشلی کردند تا آنجا را تخلیه کنند.

وزارت دفاع روسیه نیز پیش از این گفته بود، نیروهای آمریکایی پایگاه‌های خود در روستای دادات در منبج در شمال شرق سوریه را ترک کرده و به سمت مرزهای عراق رفتند.

310 310

کد خبر 1312354

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مارک اسپر عراق سوریه پنتاگون اربعین پیاده روی اربعین ایالات متحده آمریکا سوریه لبنان ترکیه کربلا لیگ برتر نوزدهم کردهای سوریه باشگاه استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۲۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه

وزارت دفاع سوریه ویدیویی از حمله به تروریست‌ها منتشر کرد. خودروهای زرهی تروریست‌ها در این حمله هدف قرار گرفت.

دریافت 21 MB به گزارش مشرق، وزارت دفاع سوریه صحنه‌هایی را از هدف قرار دادن خودروهای زرهی تروریست‌ها در حومه‌های حلب و ادلب و انهدام چند پهپاد در حومه لاذقیه منتشر کرد.

دیگر خبرها

  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • تاکید مقام آمریکایی بر شکست رژیم صهیونیستی در غزه
  • جزئیات مشوق‌های سربازی اعلام شد | هر سرباز وظیفه از چند مشوق می‌تواند بهره‌مند شود؟