Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس کره جنوبی خواستار بازداشت ۹ دانشجویی شده است که از دیوار اقامتگاه سفیر آمریکا در سئول به نشان اعتراض بالا رفته‌اند. ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پلیس کره جنوبی روز شنبه اعلام کرد برای بازداشت 9 تن از دانشجویانی که دیوار اقامتگاه هری هریس سفیر آمریکا در سئول بالا رفته‌اند حکم بازداشت درخواست کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز جمعه 17 دانشجوی کره‌ای به نشانه اعتراض به سهم بالای مشارکت کره جنوبی در هزینه نگهداری نیروهای نظامی آمریکا در کشورشان از دیوار اقامتگاه سفیر ایالات متحده بالا رفته بودند.

گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه آمریکا از کره جنوبی خواسته در توافق سال آینده مشارکت در هزینه‌های حضور نظامیان ایالات متحده پنج میلیارد دلار بپردازد. کره شمالی امسال 871 میلیون دلار پرداخت کرده است.

کره جنوبی و آمریکا قرار است دومین دور گفتگوهای مشارکت در هزینه‌های دفاعی را در هاوایی به زودی برگزار کنند.

سفارت آمریکا در سئول خواستار افزایش تدابیر امنیتی برای محافظت از املاک دیپلماتیک خود شده و تاکید کرده این دومین مورد تلاش برای ورود غیرقانونی به نمایندگی‌های ایالات متحده در کره جنوبی طی 13 ماه گذشته است.

واردات نفت کره جنوبی از آمریکا 2 برابر شدترامپ: مانورهای مشترک با کره جنوبی دور ریختن پول استدرخواست پنتاگون از کره جنوبی برای پیوستن به ائتلاف خودخوانده آمریکاییترامپ از کره جنوبی پول بیشتری می‌گیرد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مرداد ماه در حساب توئیتری خود نوشت: کره جنوبی با پرداخت پول بیشتر به ایالات متحده به منظور دفاع از آن مقابل کره شمالی موافقت کرده است.

روزنامه کره‌ای جونگ آنگ ایلبو در گزارشی اعلام کرده بود که واشنگتن خواستار دریافت پنج میلیارد دلار به عنوان هزینه سال آینده نیروهای نظامی خود شده است؛ رقمی که بیش از پنج برابر هزینه سال گذشته به شمار می‌رود.

از 1991 سئول بخشی از هزینه‌های نظامیان آمریکایی در کره جنوبی را مانند استخدام شهروندان کره جنوبی توسط نیروهای آمریکایی و یا ساخت تاسیسات نظامی را متحمل شده است.

آمریکا 28 هزار و 500 نیروی نظامی در خاک کره جنوبی مستقر کرده است.

انتهای پیام/

R36447/P/S8,87,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "کره شمالی" کره جنوبی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار کره شمالی کره جنوبی اخبار آمریکا اخبار کره شمالی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۲۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش­ جام جم آنلاین، چندین دهه است که ایالات متحده مانند این روزها صحنه تظاهرات دانشجویان نبوده است. نقطه های قرمزی که روی نقشه مشخص شده، آن دسته از دانشگاه های آمریکا است که پلیس به آن ها حمله ور شده و تعدادی از دانشجویان و اساتید را بازداشت کرده است اما نقاط زردی که روی نقشه روشن شده، مربوط به دانشگاه هایی است که صحنه اعتراضات بوده اما موردی از برخورد خشن پلیس در آن ها ثبت نشده است.

این تظاهرات بی سابقه به منظور اعلام همبستگی با مسئله فلسطین به بیش از ۵۸ دانشگاه، موسسه و دانشکده در سراسر آمریکا راه یافته است اما تظاهرات در برخی از این دانشگاه ها قوی تر و تاثیرگذار تر بود.

دانشگاه اوهایو در ایالت اوهایو در شرق آمریکا شاهد یورش پلیس آمریکا و حمله به دانشجویان اعتصاب کننده بود و عده ای از این دانشجویان بازداشت شدند.

دانشگاه جرج واشنگتن: در نیویورک محوطه دانشگاه جرج واشنگتن مملو از چادرهایی بود که دانشجویان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه آن ها را نصب کردند. به دانشجویان بیرون دانشگاه اجازه ورود به محوطه دانشگاه داده نشد.

دانشگاه مینه سوتا: در شمال ایالات متحده دانشجویان دانشگاه مینه سوتا به تظاهرات حمایت از فلسطین ملحق شدند و توقف نسل کشی را خواستار شدند.

دانشگاه کالمر: در ایالت تگزاس دانشجویان دانشگاه کالمر به تظاهرات ادامه دادند. این دانشگاه شاهد بازداشت هایی بود که باعث نشد دانشجویان دیگر تظاهرات را از سر نگیرند.

دانشگاه آتلانتا: در دانشگاه آتلانتا در ایالت جورجیا خشونت شدید بود. نیروهای امنیتی  عده‌ای از دانشجویان و اعضای هیئت علمی را بازداشت کردند اما این بازداشت ها تظاهرات و خیزش اعتراضی را در این دانشگاه متوقف نکرد.

دانشگاه کلمبیا: مهم‌ترین دانشگاهی که صحنه تظاهرات دانشجویی بود و در این تظاهرات پیشرو بود، دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک است. دانشجویان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه شب و روز به برگزاری تظاهرات ادامه می دهند و بازداشت ها سبب نشده است به تظاهرات ادامه ندهند.

دیگر خبرها

  • بازداشت وحشیانه دانشجویان تگزاس توسط یگان ضد شورش آمریکا
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • اسکله نظامی آمریکا در غزه ۳۲۰ میلیون دلار هزینه دارد
  • ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا
  • محکومیت بازداشت دانشجویان در حمایت از فلسطین
  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • نبرد آمریکا با شعارهای آمریکایی
  • خاطره فواد ایزدی از دوران تحصیلش در آمریکا + فیلم
  • زور سرمایه به هنر نمی‌رسد
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی