Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، آخرین باری که صفحه کلید خود را تمیز کردید، کی بود؟ بیایید بررسی کنیم که چرا باید صفحه کلید خود را تمیز کرده و چگونه به درستی این کار را انجام دهید.

چرا باید صفحه کلید خود را تمیز کنید

صفحه کلیدها پاک ترین اشیاء در خانه یا محل کار شما نیستند. بسیاری از خرده های میان وعده های شما راه خود را در بین کلیدها باز کرده و در زیر آنها قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه تنها نگه داشتن یک کیبورد به صورت وارونه نمیتواند برخی از این تکه های نامطبوع را خارج کند.

این خیلی بد است که صفحه کلید می تواند یک بندر ایمن برای میکروب ها باشد. طی تحقیقاتی که انجام شده 27٪ از صفحه کلیدها در دفاتر کار تعداد ATP 300 یا بالاتری میکروب دارند که به معنای «آلودگی بالای آنهاست».

وقتی افراد فضای دفتر خود را تمیز می کنند، اغلب صفحه کلید از زیر رادار فرار می کند و به این ترتیب میکروب ها می توانند آزادانه اطراف و روی کلیدها رشد کنند.

اقدامات احتیاطی عمومی هنگام تمیز کردن صفحه کلید

قبل از یادگیری نحوه تمیز کردن صفحه کلید رایانه و از بین بردن تمام جرم های کثیف، اقدامات احتیاطی برای تمیز کردن صفحه کلید را یادآوری می کنیم.

1- صفحه کلید را از رایانه جدا کنید

اول از همه هنگام تمیز کردن، اطمینان حاصل کنید که هیچ صفحه ای از بین صفحه کلید عبور نمی کند. در حین تمیز کردن صفحه کلید آن را از رایانه خود جدا کنید ، زیرا این امر شما را از مشکلات الکتریکی و همچنین تایپ بی معنی به طور تصادفی برای دوستان خود در هنگام تمیز کردن، در امان نگه می دارد.

البته اگر از لپ تاپ استفاده می کنید، انجام این کار کمی سخت تر است. به این ترتیب بهتر است قبل از تمیز کردن، لپ تاپ را خاموش کرده و آن را از شبکه جدا کنید.

2. صفحه کلید را روی یک سطح مناسب واژگون کنید

با حداقل تلاش می توانید از برخی از مشخصات بزرگتر از گرد و خاک خلاص شوید. صفحه کلید را روی یک سطل زباله یا سینک قرار داده و به شدت آن را تکان بدهید. این ترفند آسان قبل از شروع تمیز کردن مناسب ، ذرات بزرگ را بیرون بکشد.

3. کلیدها را با دقت خارج کنید

قبل از شروع کار باید کلیدهای موجود در صفحه کلید را بردارید؛ البته هنگام خارج کردن آنها مراقب باشید. اگر آنها را به سختی و با شدت خارج کنید، باعث بروز مشکلات بیشتر در صفحه کلید می شود که از کثیف بودن آن پردردسرتر است. اگر بخواهید، می توانید یک ابزار ویژه درآوردن کلید را امتحان کنید که کار را آسان تر می کند. ما برای این کار ابزار کیبورد WASD صفحه کلید Wire Keycap Puller را توصیه می کنیم.

چگونه یک صفحه کلید را تمیز کنیم

اکنون که اجزا را جدا کرده ایم چرا فقط صفحه کلید را تمیز کنید؛ زمان آن رسیده تا ضمن در نظر داشتن نکات ایمنی، ابزار مورد نظر خود را انتخاب کنید. گزینه های مختلفی برای تمیز کردن وجود دارد، همه آنها را بخوانید و یکی از گزینه های مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

1. تمیز کردن گرد و غبار با انفجار هوای فشرده

یکی از محبوب ترین لوازم جانبی برای هرکسی که از گرد و غبار بر روی وسایل الکترونیکی خود متنفر باشد، کمپرسور هوای فشرده است که راهی مناسب برای خلاص شدن از شر هر نوع جرم و کثیفی است.

هوای فشرده همان چیزی است که لازم دارید. یک قوطی هوا که محتویات آن تحت فشار زیادی نگه داشته می شود. هنگامی که درپوش را در بالا فشار می دهید ، هوای فشرده بیرون می آید و گرد و غبار را در مقابل نازل منفجر می کند. این مورد برای جدا کردن خاک از وسایل الکترونیکی ، مانند خود رایانه ها استفاده می شود.

یکی از بهترین جنبه های هوای فشرده چگونگی سازگاری آنها با سایر اجزای سازنده است. این گلدان های فشرده شده Rosewill برای پاک کردن صفحه کلید عالی هستند ، اما می توانید از آن برای تمیز کردن سایر لوازم الکترونیکی مانند داخل کامپیوتر خود استفاده کنید.

البته تمیز کردن داخل کامپیوتر کار پیچیده تری نسبت به صفحه کلید است، بنابراین ما به شدت توصیه می کنیم که چک لیست تمیز کردن فنر را برای رایانه خود بخوانید تا از گرد و غبار کامل اطمینان حاصل شود.

2. از بین بردن کثیفی با تمیز کردن جرم های کیبورد

به نظر می رسد slime آخرین چیزی است که می خواهید روی صفحه کلید مضراب بگذارید ، اما تمیز کردن لجن واقعا کمک می کند.

یک محصول خوب برای تمیز کردن لجن هدف از این است که مقدار مناسب چسبنده باشد. این کافی است که همه کثیفی ها و چسباندن روی صفحه کلید را گیر بیاورید ، اما به اندازه کافی چسبنده نیستید تا صفحه کلید یا دستان خود را لکه دار کنید. شما آن را بر روی کلیدهای صفحه کلید خود فشار دهید ، سپس آنرا پوست بگیرید تا همه تندخوها حذف شوند.

این ColorCoral Cleaning Slime یک نقطه شروع عالی برای یک مبتدی است. این ارزان ، آسان برای استفاده است ، و دست شما را نمی چسباند. این عطر دارای رایحه ای لیمو است که باعث می شود تا بوی تازه و تازه بماند. اگرچه در مقابل گرد و غبار در زیر کلیدها موثر نخواهد بود ، برای تمیز کردن سریع و آسان سطح سطحی عالی است

اگر احساس پرماجرا می کنید ، حتی می توانید خود را در خانه درست کنید. چندین روش هوشمندانه برای استفاده از تمیز کردن تمیز کردن DIY برای استفاده وجود دارد ، بنابراین اگر دوست دارید صدای تمیز کردن صفحه کلید لمسی باشد این را در نظر بگیرید.

5 راه هوشمندانه برای استفاده از DIY تمیز کردن لجن یا بتونه

3. دستیابی به تمیز کردن عمیق با مالیدن الکل

اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه یک صفحه کلید چسبنده تمیز کنید ، هوای فشرده شده و تمیز کردن لجن گزینه های خوبی نیستند. در این مثال ، مالیدن الکل (از نظر علمی "الکل ایزوپروپیل") بهترین انتخاب برای تمیز کردن صفحه کلید است.

مالیدن الکل سخت ترین روش های تمیز کردن صفحه کلید است. شما یک نوک q می گیرید ، آن را درون مایع فرو می کنید ، سپس در کنار کلیدها مسواک می زنید. برای تمیز کردن کامل ممکن است شما نیاز به حذف هر کلید داشته باشید. به همین ترتیب ، در حالی که استفاده از آن مثل هوا فشرده یا لجن آسان نیست ، بهترین روش برای خاکی و چسبندگی سرسخت است.

اگر به یک راه حل روشن و ساده نیاز دارید ، مارک آمازون الکل ایزوپروپیل یک انتخاب عالی است. این ارزان تر ، موثر و مفید برای بیش از تمیز کردن صفحه کلید است.

نحوه تمیز کردن صفحه کلید لپ تاپ

با کیبورد های معمولی ، ساده کردن کلیدها و تمیز کردن در بین شکاف ها آسان است. اگر از لپ تاپ استفاده می کنید ، این احتمال وجود دارد که آنها در سیستم تعبیه شده و تمیز کردن آنها سخت تر باشد.

دوبار بررسی کنید تا ببینید که آیا می توانید کلیدها را خاموش کنید یا خیر. ما به شما توصیه نمی کنیم چند کلید تست روی کلیدها انجام دهید. درعوض ، مستندات سازنده لپ تاپ خود را جستجو کنید تا ببینید که آیا توصیه ای در مورد تمیز کردن صفحه کلید دارند. اگر این کار را نمی کنند ، بهتر است کلیدها را روشن کرده و ایمن بازی کنید.

پس از بررسی ، لپ تاپ را خاموش کرده و آن را از منبع تغذیه جدا کنید. در صورت وجود دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید. اگر این کار را ندارید ، برای خلاص شدن از ذرات بزرگتر و از الکل ایزوپروپیل برای لکه های لخت تر استفاده کنید.

همچنین می توانید لپ تاپ را وارونه کنید و به آن لرزید تا بتوانید خاک را بیرون بیاورید. این کار را بر روی یک سینک یا سطل انجام دهید تا همه گرد و غبارهایی که می افتد را گیر آورید.

تمیز کردن کلیدها و همچنین بهداشتی بودن ، یکی از نکات مهم در مورد رفع کیبوردهای لپ تاپ معیوب است. اگر کلیدهای شما مانند گذشته کار نمی کنند ، ارزش دارد امتحان کنید.

چگونه می توان صفحه کلید Mac را تمیز کرد

اگر می خواهید نحوه تمیز کردن صفحه کلید MacBook را یاد بگیرید ، اپل مستنداتی در مورد چگونگی انجام این کار دارد. به طور خلاصه ، آنها در برابر راه حل های تمیز کردن که از رطوبت زیاد و اسپری های آئروسل استفاده می کنند ، توصیه می کنند.

به همین ترتیب ، بهتر است از توصیه هایی که در وب سایت ارائه می دهند استفاده کنید؛ پارچه ای را به آرامی خیس کنید و آن را روی سطح صفحه کلید پاک کنید. در مورد خشکی خشک ، شما با استفاده از یک نوک q و الکل ایزوپروپیل بهتر موفق خواهید بود. اطمینان حاصل کنید که سواب قبل از تمیز کردن با الکل خیس نمی شود ، یا آسیب های بیشتری وارد خواهید کرد.

نحوه تمیز کردن صفحه کلید مکانیکی

با توجه به مکانیسم های پیچیده سوئیچ زیر هر کلید ، صفحه کلیدهای مکانیکی می توانند کمی سخت تر از صفحه کلیدهای غشایی باشند. برای تمیز کردن ایده آل ، قبل از شروع ، یک پاک کننده کلید ، مقداری سواب Q-tip و مقداری الکل ایزوپروپیل را بگیرید.

ابتدا تمام کلیدهای صفحه را خاموش کنید. مراقب باشید ، اگر نمی توانید طرح دقیق کلیدها را به خاطر بیاورید ، بهتر است از آن عکس بگیرید یا تصویری از آن پیدا کنید تا بتوانید کلیدها را به درستی برگردانید. اگر این کار را نکنید ، تایپ کردن ممکن است کمی پیچیده تر شود!

سپس سواب ها و الکل را بگیرید و به آرامی اطراف کلیدها و کلیدها را تمیز کنید. در صورت تمایل می توانید یک کاسه آب صابون گرم تهیه کرده و کلیدها را برای چند ساعت در آن بگذارید. فقط قبل از برگرداندن آنها حتماً آنها را به درستی خشک کنید.

نشت بزرگترین مشکل کیبوردهای مکانیکی است. اگر مایع را روی صفحه کلید مکانیکی خود می ریزید ، سعی کنید آن را کج نکنید، زیرا ممکن است موجب ریخته شدن داخل مکانیسم های کلیدی شود.

درعوض، کلیدهای صفحه را برداشته و مایعاتی را که در میان کلیدها پیدا کرده اید، به آرامی دور بریزید. پس از آن، تمیز کردن عمیق تر با الکل ایزوپروپیل را انجام دهید تا هرگونه چسبندگی از بین برود.

انتهای پیام/

159 / 159

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۲۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاه‌کلید نکونام برای بازکردن قفل قهرمانی در تبریز!

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال استقلال در مهم‌ترین بازی خود از ۶ فینال باقی مانده تا قهرمانی در لیگ بیست و سوم، به مصاف تراکتور تبریز می‌رود.

شاگردان جواد نکونام که برای حفظ صدر جدول به پیروزی در این مسابقه احتیاج مبرم دارند، در حالی با تیم تراکتور مسابقه می‌دهند که حضور حمید مطهری روی نیمکت این تیم تراکتوری‌ها را به رقیبی تقریباً ناشناخته بدل می‌کند.

بر همین اساس، احتمالاً ترفند جواد نکونام برای در امان ماندن از غافلگیری، استفاده از قدرت حفظ توپ هافبک‌ها و ارائه یک بازی مالکانه و فوتبال رو به جلو خواهد بود. رویکردی که بدون شک مهمترین عنصر اعمال آن، آرش رضاوند است.

هافبک طراح و بازی ساز استقلال که در طول این فصل نقشی پررنگ در شکل دهی به حملات زهردار استقلال داشته و همواره با پاس‌های کلیدی خود از مورد توجه‌ترین ستاره‌های استقلال بوده است.

رضاوند که در قهرمانی دو فصل گذشته استقلال سهمی به اندازه نیم فصل داشته و در نیم فصل دوم در فولاد زیر نظر سرمربی کنونی آبی‌ها بازی کرده، امیدوار است در این فصل طلسم جام نیاوردن با استقلال را شکسته و برای اولین بار با این تیم قهرمان فوتبال ایران شود.

اتفاقی که بدون شک یکی از شاه کلیدهای وقوع آن، پیروزی در تبریز با درخشش احتمالی همین بازیکن خواهد بود. باید دید که آبی‌ها و رضاوند تا چه میزان در تحقق این مهم، موفق عمل خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • نحوه ساخت آسان یک قفل با میلگرد (فیلم)
  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش
  • رویکرد حکمت بنیان کلید حکمرانی در سلامت
  • شاه‌کلید نکونام برای بازکردن قفل قهرمانی در تبریز!
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه،دست ایران
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر می‌شود