Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رتبه بندی دانشگاه های جهان ۲۰۲۰ نظام رتبه بندی بین المللی تایمز با موضوع علوم کامپیوتر منتشر شد.

رتبه بندی دانشگاه های جهانی آموزش عالی ۲۰۲۰ برای موضوعات علوم کامپیوتر از همان شاخص های عملکردی معتبر و دقیق رتبه بندی دانشگاه های جهانی استفاده می کند ، اما مجدداً متناسب با رشته های خاص مورد سنجش قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در علوم کامپیوتر امسال ۷۴۹ دانشگاه در این رتبه بندی حضور دارند که تعداد دانشگاه های سال گذشته ۶۸۴ مورد بود.

دانشگاه آکسفورد بار دیگر در صدر جدول قرار دارد ، در حالی که دانشگاه استنفورد به مقام دوم صعود کرده و در مقابل انستیتو فناوری زوریخ ETH سوئیس به مقام سوم سقوط کرده است و انستیتوی فناوری ماساچوست MIT  نیز به مکان چهارم رسیده است و دانشگاه کمبریج در بین پنج گروه برتر قرار دارد.

دانشگاه ملی سنگاپور با رتبه بالاترین موسسه آسیا، در رده یازدهم (از رتبه ۱۵) قرار دارد.

در این رتبه بندی ایران برای نخستین بار به جمع ۲۵۰ دانشگاه برتر علوم کامپیوتر پیوست و دانشگاه صنعتی شریف در رده ۲۰۱-۲۵۰ قرار دارد.

در مجموع ۱۲ دانشگاه ایرانی در جمع ۷۴۹ دانشگاه برتر دنیا در علوم کامپیوتر قرار دارند که از رده های ۲۰۱-۲۵۰ تا +۶۰۱ را در بر می گیرد.

جدول دانشگاه های ایرانی حاضر در رتبه بندی ۲۰۲۰ تایمز (علوم کامپیوتر)

ردیف نام دانشگاه رتبه جهانی ۱ دانشگاه صنعتی شریف ۲۰۱–۲۵۰  ۲ دانشگاه تهران ۳۰۱–۴۰۰   ۳ دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۴۰۱–۵۰۰  ۴ دانشگاه علم و صنعت ایران ۴۰۱–۵۰۰  ۵ دانشگاه صنعتی اصفهان ۴۰۱–۵۰۰  ۶ دانشگاه شیراز ۴۰۱–۵۰۰  ۷ دانشگاه شهید بهشتی ۵۰۱–۶۰۰ ۸ دانشگاه تبریز ۵۰۱–۶۰۰ ۹ دانشگاه فردوسی مشهد ۶۰۱+ ۱۰ دانشگاه اصفهان ۶۰۱+ ۱۱ دانشگاه خواجه نصیر طوسی ۶۰۱+ ۱۲ دانشگاه شهید باهنر کرمان ۶۰۱+ کد خبر 4748995

منبع: مهر

کلیدواژه: برنامه کامپیوتر رتبه بندی دانشگاه ها رتبه بندی تایمز دانشگاه صنعتی شریف دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجویان دانشگاه تهران دانشگاه علم و صنعت دانشگاه های علوم پزشکی اربعین 98 مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شورای عالی انقلاب فرهنگی حوزه علمیه وزارت بهداشت دانشگاه فنی و حرفه ای اعضای هیات علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۲۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور

محمد مهدی عباس زاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره جوجه ریزی مرغ گوشتی و تولید گوشت مرغ استان مازندران در فروردین ماه امسال، گفت: برای اولین بار در صنعت طیور کشور در قبل و بعد از انقلاب، مازندران موفق به کسب رتبه اول و ثبت رکورد بی سابقه ۱۷ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۵۶ قطعه جوجه ریزی در فروردین ماه شد.

او با بیان اینکه با این تعداد جوجه ریزی در فروردین ماه امسال، برای اولین بار در طول تاریخ، رکورد تعداد جوجه ریزی ماهانه شکسته شد، افزود: این تعداد جوجه ریزی، ۱۲.۸ درصد جوجه ریزی کشور را شامل می‌شود.

عباس زاده با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود ۳۳ هزار تن گوشت مرغ آماده طبخ از این تعداد جوجه ریزی استحصال شود، گفت: در این مدت بترتیب ساری با ۲ میلون و ۷۱۱ هزار و ۳۵ قطعه در رتبه اول، آمل با ۲ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۲۲۵ قطعه رتبه دوم و بهشهر با یک میلیون و ۵۴۸ هزار و ۳۲۰ قطعه در رتبه سوم قرار دارند.

او افزود: این سیر صعودی جوجه ریزی برابر برنامه ریزی‌های انجام یافته و تلاش بی وقفه تولیدکنندگان و تعامل بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی و تشکل‌های مرتبط از سال گذشته آغاز شد، بطوریکه تعداد جوجه ریزی سال گذشته ۲۲ درصد نسبت به سال ما قبل (۱۴۰۱) افزایش داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • ثبت رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم