Web Analytics Made Easy - Statcounter

۹۰ شخصیت فرانسوی در نامه ای از «امانوئل ماکرون» خواستند که با صدای بلند بگوید که زنان مسلمان خواه محجبه یا بی حجاب و مسلمانان جایگاه کاملی داخل جامعه فرانسه دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از یورونیوز، 90 نفر از شخصیت های مختلف فرهنگی، علمی، اجتماعی و هنری فرانسه با انتشار نامه‌ای سرگشاده به «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری این کشور خواستار اقدام فوری دولت در محکومیت «تعرض» یک نماینده راستگرا به یک زن محجبه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نامه در پی اقدام جنجالی یک نماینده حزب راستگرای «اجتماع ملی» بر ضد مادر محجبه یک دانش آموز در ساختمان شورای منطقه ای «بورگونی-فرانش-کنته»، ناحیه‌ای در منتهی الیه مرکز فرانسه نوشته شده است.

 

امضاء کنندگان این نامه که در یکی از ستون‌های روزنامه لوموند منتشر شد،ه با خطاب قرار دادن امانوئل ماکرون درخواست خود را اینگونه مطرح کرده اند: «ما از دولت فرانسه و از رئیس جمهوری می‌خواهیم هر چه سریعتر برخورد با زن محجبه‌ای را که در مقابل چشمان فرزندش مورد اهانت قرار گرفته است، به صورت صریح و آشکار محکوم کنند.»

در این نامه سرگشاده همچنین از مسئولان دولت فرانسه خواسته شده که به صراحت و به شکلی قاطعانه بگویند که «زن‌های مسلمان، محجبه و یا بدون حجاب، و مسلمانان در کل همگی جایگاه خود را در جامعه دارند.»

این نامه همچنین برچسب زدن، طرد کردن و تمسخر شهروندان مسلمانرا به دلیل عمل به دستورات دینی محکوم می کند و خواستار مقابله با این گونه رفتارها شده است.

 

ماجرا به روز جمعه گذشته باز می‌گردد، زمانی که ژولین ادول، عضو دفتر مرکزی حزب راستگرای افراطی «اجتماع ملی» از مادر محجبه یک دانش آموز که فرزندش را در گردش جمعی خارج از مدرسه برای بازدید از شورای منطقه ای «بورگونی-فرانش-کنته» همراه می‌کرد، خواست که برای ورود به سالن حجاب از سر بردارد.

این رفتار عضو دفتر اجتماع ملی سپس با واکنش دیگر نمایندگان حزب روبرو شد که در همراهی با وی سالن را ترک و از آنچه «تحریک اسلامگرایی» خوانده شده ابراز انزجار کردند.

 

شخصیت‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری فرانسه در نامه‌ای که به امضای 90 نفر رسیده این حرکت را که تصاویر ویدیویی آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر و واکنش گسترده کاربران را به همراه داشته مصداق بارز «نفرت» و «خشونت بی سابقه» توصیف کرده‌اند.

در این نامه با اشاره به واکنش «ژان میشل بلانکه» وزیر آموزش فرانسه به این جریان تاکید شده است: «اینکه وزیر حرکت را محکوم کند اما در عین حال بگوید که حجاب مطلوب جامعه ما نیست آیا نشانه آشکار انگ زدن فرضی در بالاترین سطح نیست؟»

امضاء کنندگان نامه همچنین اظهارات کریستف کاستانر، وزیر کشور فرانسه در خصوص فهرست بندی برخی اعمال مذهبی به عنوان نشانه گرایش به افراطی گری را محکوم و تاکید کردند که این اعمال تنها برگرفته از دستورهای مذهبی است که مسلمانان معتقد به طور معمول به انجام آن مبادرت می ورزند.

 

گفتنی است که وزیر کشور فرانسه پس از حمله مسلحانه اخیر یک کارمند اداره پلیس به همکارانش که منجر به قتل سه پلیس فرانسوی شد، اعلام کرده بود که هرگونه رفتار مقید و متظاهرانه در خصوص ادای نماز و دعا و یا تقید بیش از معمول به اعمال مذهبی در ماه رمضان باید به عنوان نشانه گرایش به افراطی‌گری گزارش شود.

عمر سی، بازیگر شناخته شده و برنده جایزه سزار، سلین سیاما، کارگردان زن فرانسوی، کن ساماراس، خواننده رپ فرانسوی ملقب به «نکفو» و تعدادی از خبرنگاران و ورزشکاران از ۹۰ امضاء کننده این نامه محسوب می‌شوند..

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین اربعین ۹۸ حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند نماز جمعه مسلمانان فرانسه حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۲۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته شدن حریم هوایی پاریس در افتتاحیه المپیک

فرانسه امنیت مرزی فرودگاه‌های پاریس را پیش از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ افزایش خواهد داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مقامات فرانسوی تصمیم گرفته‌اند تعداد مرزبانان فرودگاه ها را تا 1900 نفر افزایش دهند و همچنین اقداماتی علیه رانندگان غیر قانونی که بدون سفارش قبلی از طریق اپلیکیشن، مسافران را مستقیماً از فرودگاه می‌برند، انجام دهند.

ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک

آملی اودیا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه با تایید این موضوع گفت: در هفته‌های اخیر دستگیری‌ها و بازرسی‌های اضافی رشد داشته است. تجربه فرودگاه اولین و آخرین خاطره‌ای خواهد بود که ورزشکاران، رسانه‌ها از سراسر جهان و بازدیدکنندگان متعدد آن را با خود خواهند برد. همچنین برنامه‌هایی برای بسته شدن حریم هوایی پاریس به مدت شش ساعت در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک 2024 داریم.

18 هزار سرباز فرانسوی در طول بازی‌ها در پاریس مستقر می‌شوند که 3 هزار نفر از آنها به نظارت هوایی اختصاص خواهند داشت. این تعداد علاوه بر 35 هزار افسر پلیس مدنظر قبلی است.

المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست 2024  (5 تا 21 مرداد سال جاری) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی
  • عادی‌سازی بی‌حجابی؛ شبیخون فرهنگی
  • پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!
  • بسته شدن حریم هوایی پاریس در افتتاحیه المپیک
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • بازداشت «ژرار دوپاردیو» به اتهام تجاوز جنسی