Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،فرهاد میرزایی معاون فناوری و اطلاعات اداره کل ثبت احوال استان کرمانشاه با اشاره به جمعیت حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفری افراد بالای ۱۵ سال استان، گفت : تا پایان شهریور امسال از این تعداد، یک میلیون و ۳۸۰ هزار نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی درخواست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : تا پایان شهریور امسال هم برای حدود یک میلیون و ۱۸۷ هزار نفر کارت هوشمند ملی صادر شده است.

میرزایی گفت: از این تعداد نیز حدود یک میلیون و ۱۷۱ هزار کارت به افراد تحویل شده و حدود ۱۶ هزار کارت همچنان در ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان تلنبار شده که افراد باید برای گرفتن آن مراجعه کنند.

میرزایی با اشاره به توقف کوتاه مدت صدور کارت‌‎های هوشمندملی در پی تحریم‌های سال گذشته، گفت: در بُرهه‌ای از سال گذشته به دلیل مشکلات ناشی از تحریم، صدور کارت‌های هوشمند متوقف شد، اما خوشبختانه با پیگیری سازمان ثبت احوال و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، روند صدور این کارت‌ها از سر گرفته شد.

او افزود: این شرکت داخلی هنوز در مقیاس محدود تولید کارت دارد و به تولید انبوه نرسیده است، اما آنطور که مسئولان سازمان اعلام کرده‌اند در پی آزمایش موفق این کارت، بزودی تولید انبوه آن آغاز می‌شود.

معاون فناوری و اطلاعات اداره کل ثبت احوال استان کرمانشاه با اشاره به ابطال کارت‌های قدیمی ملی از خرداد ماه امسال، گفت: عملا بحث پروژه کارت هوشمندملی امسال و بعد از ابطال کارت‌های قدیمی باید به پایان برسد و از این پس تنها روند صدور برای افراد جدید بالای ۱۵ سال باشد، اما همچنان ۲۲۶ هزار نفر در استان حتی برای گرفتن کارت هوشمند ثبت نام نکرده‌اند.

او افزود: ارائه خدمات به افراد از خردادماه امسال تنها با کارت هوشمند ملی امکان پذیر است و افراد برای دریافت خدمات باید کارت هوشمند ملی داشته باشند.

میرزایی در خصوص نحوه ثبت نام برای دریافت این کارت ها، گفت: افراد باید با مراجعه به سایت www.NCR.ir پیش ثبت نام را انجام دهند و در این سامانه نزدیکترین دفتر پیشخوان و یا دفتر پستی را برای ثبت نام انتخاب کنند.

او افزود: روز و زمان مراجعه توسط خود فرد انتخاب می‌شود و با مراجعه به دفتر مربوطه و گرفتن عکس و انجام ثبت نام و پرداخت تعرفه مربوط در دفاتر پستی و پیشخوان، کار صدور کارت هوشمند ملی برای آن‌ها آغاز می‌شود.

این مسئول گفت: از همان لحظه اولیه ثبت نام نیز "رسیدی" به آن‌ها داده می‌شود که بوسیله آن می‌توانند تا زمان صدور کارت از خدمات مربوطه بهره‌مند شوند.

میرزایی در خصوص اهداف بلندمدت صدور کارت هوشمند ملی و تجمیع سایر کارت‌ها در آن هم گفت: کارت هوشمند از ابتدا با هدف تجمیع کارت‌های مختلف صادر شده است و امسال بصورت پایلوت طی قراردادی که با یکی از بانک‌های کشور منعقد شده پروژه کاربردی شدن آن کلید می‌خورد، اما با توجه به اینکه تعداد زیادی از مردم برای ثبت نام مراجعه نکرده‌اند و با توجه به مشکلاتی که فعلا در زمینه تولید انبوه این کارت‌ها وجود دارد، ممکن است پروژه کاربردی شدن این کارت‌ها قدری به تاخیر بیافتد .

 

 

انتهای پیام/د

یک میلیون و ۳۸۰ هزار نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی درخواست دادند

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۳۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور کارت برای بیش از ۱۹ هزار کنکوری در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، هادی پور افزود: توزیع کارت ورود به جلسه کنکور نوبت اول از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ از طریق سامانه سازمان سنجش آغاز شد و باجه رفع نقص در دانشگاه یاسوج برای رفع مشکلات احتمالی مستقر می‌شود. وی بیان کرد: کنکور ۱۴۰۳ در دو نوبت برگزار می‌شود که نوبت اول در روز‌های ششم و هفتم اردیبهشت و نوبت دوم در روز‌های هفتم و هشتم تیر ماه سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. هادی پور با بیان اینکه در کنکور امسال نیز مثل سال گذشته نتیجه هر دو آزمون برای داوطلبان قابل استفاده است و نمره بالاتر برای انتخاب رشته در کارنامه اعمال می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از تفاوت‌های کنکور امسال با سال‌های گذشته این است که در گروه آزمایشی هنر و زبان، داوطلبان فقط می‌توانند یک مورد را انتخاب کنند، همچنین در پایان همه آزمون‌هایی که در گروه‌های آزمایشی برگزار می‌شود داوطلبانی که مایل هستند در رشته‌های دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنند باید به سوالاتی که در پایان آزمون به آنها داده می‌شود پاسخ دهند. وی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های بویراحمد، دنا، گچساران، کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی آزمون کنکور برگزار می‌شود افزود: صبح پنجشنبه ششم اریبهشت آزمون گروه آزمایشی ریاضی و انسانی، عصر این روز آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان، و صبح روز جمعه هفت اردیبهشت آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی برگزار خواهد شد. وی ادامه داد: کل داوطلبان کنکور استان کهگیلویه و بویراحمد در تمام گروه‌های آزمایشی ۱۹ هزار و ۱۱۵ نفر هستند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۷۴۷ نفر خانم و هفت هزار و ۳۶۷ مرد هستند . نماینده تام الختیار دانشگاه یاسوج عنوان کرد: متولی برگزاری کنکور در شهرستان‌های بویراحمد و دنا دانشگاه یاسوج و در شهرستان‌های دیگر، هم دانشگاه و آموزش و پرورش است.. هادی پور تاکید کرد: در استان کهگیلویه و بویر احمد زیر گروه تجربی بیشترین تعداد داوطلب را دارد که تعداد این داوطلبان در این استان ۱۰ هزار و ۳۴۷ نفر، معادل ۵۴ درصد از کل شرکت کنندگان کنکور این استان است. همچنین از بین این داوطلبان ۶ هزار و ۴۰۷ نفر زن، و سه هزار و ۹۴۰ نفر مرد هستند. وی بیان کرد: ۶۱.۵ درصد از داوطلبان استان کهگیلویه و بویراحمد زن و ۳۸.۵ درصد مرد هستند که این میزان در سراسر کشور ۶۳ درصد زن و ۳۷ درصد مرد است. عمران فر ریس پلیس فتا استان هم افزود:در این روز‌های نزدیک به کنکور سراسری سودجویانی قصد فریب دانش آموزان و خانواد‌های آنها را دارند توصیه می شود هیچگونه توجه‌ای به این نوع افراد نشود. وی با بیان اینکه متاسفانه افراد زیادی هم درگیر این نوع از کلاهبرداری می‌شوند، اضافه کرد: عمدتا تبلیغات این افراد سودجو نیز در بستر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها انجام می‌شود . وی بیان کرد: به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغوا کننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورید و صرفا با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند.

دیگر خبرها

  • پیش بینی صعود ۴۰هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز
  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • ۳۲۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره مند شدند
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • ۹۸ درصد روستاهای بوشهر راه آسفالت دارند
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • صدور کارت برای بیش از ۱۹ هزار کنکوری در استان
  • صدور کارت برای بیش از ۱۹ هزار کنکوری در کهگیلویه و بویراحمد