Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@12:11:40 GMT

۱۳۰ تن آسفالت صرف بهسازی جاده‌های مهاباد شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۳۱۹۱

۱۳۰ تن آسفالت صرف بهسازی جاده‌های مهاباد شد

محسن خادمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بهسازی شامل لکه‌گیری، چاله پرکنی و روکش آسفالت محورهای مهاباد - ارومیه، کمربندی دارلک، محور مهاباد - بوکان و محور مهاباد - سردشت بوده که با هدف افزایش سطح کیفی محورهای مواصلاتی این شهرستان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۲۶ نقطه حادثه خیز در سطح این شهرستان شناسایی شده است، ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ نقطه حادثه‌خیز در مسیر جاده‌های برون شهری و مسیرهای روستایی این شهرستان اصلاح و رفع خطر شده و مابقی نیز بازسازی و اصلاح خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: جاده‌های مهاباد جزء مناطق پرسانحه استان است که با شناسایی نقاط حادثه‌خیز و بررسی و رفع آن می‌توان زمینه کاهش تصادفات را به همراه داشته باشد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد از رانندگان خواست تا در این شرایط به منظور پیشگیری از حوادث رانندگی، همکاری لازم را با کارکنان راهداری و ماموران پلیس راه داشته و علاوه بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی با صبر و حوصله بیشتری اقدام به رانندگی کنند.

خادمی، همچنین با اشاره به عملیات بهسازی و بازسازی راه‌های روستایی این شهرستان در قالب «طرح ابرار» بیان کرد: مرحله اول عملیات اجرایی بازسازی و تکمیل بخشی از راه‌های روستایی این شهرستان در قالب این طرح آغاز شده که در مرحله اول مسیر روستای «سویناس» به طرف «ماژگه» از توابع بخش خلیفان به طول پنج کیلومتر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای مرحله اول اجرای این طرح اختصاص یافته است، ادامه داد: مرحله دوم این طرح نیز به طول هفت کیلومتر در مسیرهای روستای «برایمه» به «دهبکر» و «شیخ یوسف» به سمت «خلیفان» اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: مراحل این طرح شامل عملیات خاک‌برداری و خاکریزی، احداث پل، اجرای زیرساخت و اجرای روکش آسفالت حفاظتی با رعایت مشخصه‌های فنی با استفاده از ظرفیت و قابلیت عوامل و امکانات اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد است.

مهاباد دارای ۹ کیلومتر بزرگراه، ۶۳ کیلومتر راه اصلی و ۱۵۳ کیلومتر راه فرعی است؛ از مجموع ۵۹۶ کیلومتر راه روستایی مهاباد ۳۲۵کیلومتر آن آسفالت، ۶۶ کیلومتر شوسه و ۲۰۶ کیلومتر خاکی است.

این شهرستان با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت از شهرهای گردشگرپذیر شمالغرب کشور است که در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد راهداری آسفالت معابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۳۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: برای جلوگیری از سرقت کابل‌های برق ۷۰ کیلومتر از مسیر روستاهای شهرستان تاکستان به کابل‌های خودنگهدار مجهز شده‌ است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، یوسف اینانلو شامگاه امروز _شنبه هشتم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح تعویض سیم‌های مسی با کابل‌های خودنگهدار در حدود ۹۵ درصد روستاهای شهرستان تاکستان تاکنون اجرا شده و به پایان رسیده است.

وی اضافه کرد: ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستاهای شهرستان تاکستان به کابل‌های خودنگهدار مجهز شده و برای اجرای این طرح ۲۲ میلیارد تومان اعتبار بودجه و اعتبار هزینه شده است. در سال گذشته هم بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تعویض سیم‌های مسی به کابل خود نگهدار در حدود ۶۰ کیلومتر از مسیرهای شهر تاکستان هزینه شد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان از برگزاری مناقصه برای معرفی پیمانکاری مجری فاز دوم این طرح خبر داد و گفت: در فاز دوم اجرای این طرح در محدوده‌ای به طول ۶۰ کیلومتر دیگر در سطح شهر تاکستان در حال برگزاری مناقصه و معرفی پیمانکار هستیم که حداکثر تا پایان شهریورماه این پیمانکار انتخاب می‌شود.

اینانلو با اشاره به اجرای فاز نخست بهسازی شبکه برق ادارات اقماری در چهار شهر از توابع شهرستان تاکستان گفت: بهسازی شبکه برق ادارات اقماری شهرهای اسفرورین، خرمدشت، ضیاءآباد و نرجه در محدوده‌ای به طول ۴۰ کیلومتر در حال اجراست که اعتبار آن ۱۴ میلیارد تومان است.

وی با یادآوری وجود ۱۰۰ روستا در تاکستان ادامه داد: بقیه روستاها هم حداکثر تا یک ماه آینده به کابل خودنگهدار مجهز خواهند شد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان در انتهای صحبت‌هایش با اشاره به وجود ۸۴ هزار و ۷۶۵ مشترک برق در تاکستان یادآور شد: از این تعداد ۶۸ هزار و ۸۰۱ مشتری در بخش خانگی، ۹ هزار و ۷۳۸ مشترک در بخش تجاری، ۳ هزار و ۶۱۹ مشترک در بخش عمومی، ۱۹۷۱ مشترک در بخش کشاورزی و ۶۳۶ مشترک هم در بخش از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان بهره‌مند شدند.

کد خبر 748526

دیگر خبرها

  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • ۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • انجام عملیات راه‌سازی محورهای مختلف استان/۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل
  • اجرای زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان