Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت:زباله استان در ۲۸ نقطه دپو می‌شود که این مکان‌ها از شرایط مطلوبی برخوردار نیستند و سال‌هاست که زباله در این اماکن بدون اینکه اقدام خاصی صورت گیرد، رهاسازی می‌شود. تاریخ انتشار: 09:15 - 28 مهر 1398 - کد خبر: ۵۶۰۰۷۹

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، زباله مشکل دیروز و امروز نیست و در هر نقطه‌ای مشکلات خود را دارد، ولی موضوعی که موجب شده در استان‌های شمالی به‌ویژه استان مازندران بیشتر خودنمایی کند، جدا از طبیعت زیبا، بلاتکلیفی و بهره‌برداری دیرهنگام از پروژه‌هایی است که برای بهبود وضعیت این مشکل قرار بود اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هر نقطه از طبیعت استان که وارد می‌شویم دپوی زباله تأثیر خود را برجای گذاشته؛ در برخی شهر‌ها در اطراف ساحل در برخی مناطق نیز در کنار جنگل دپو شده است.

درحالی طبیعت مازندران غرق زباله می‌شود که عملاً می‌بینیم اقدامات خاصی در این زمینه صورت نگرفته و همچنان تأکید و اصرار بر احداث زباله‌سوز و از آن سو نیز بر مدیریت تفکیک زباله تأکید شده است.

مهم‌ترین خواسته مردم این است تا به این مشکل چندین ساله پایان داده شود و جلوی دپوی زباله در طبیعت مازندران گرفته شود، چراکه یک طرف طبیعت استان، جنگل، طرف دیگر آن دریا با همه زیبایی‌ها و مناطق دشتی و کوهستانی است که در هر نقطه دپو شود، آثار زیان‌باری از خود برجای خواهد گذاشت.

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران در این‌باره اظهار کرد: درحال حاضر زباله‌های استان در ۲۸ نقطه دپو می‌شود که این مکان‌ها از شرایط مطلوبی برخوردار نیستند و سال‌هاست که زباله در این اماکن بدون اینکه اقدام خاصی صورت گیرد، رهاسازی می‌شود.

محمودعلی رکنی با تأکید بر ضرورت مدیریت بحث زباله افزود: باید طرح‌هایی که در این زمینه تعریف شده هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد و تعیین تکلیف شود.

وی اضافه کرد: بحث سامان‌دهی مشکل زباله به‌عنوان اولویت ملی باید درنظر گرفته و تمام ظرفیت‌ها با بهره‌گیری از تکنولوژی روز در این زمینه بکارگیری شود.

معاون اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران تصریح کرد: در زمینه طرح جامع مدیریت پسماند، ۹ نقطه در استان مازندران تعریف شده که باتوجه به این مشکل، از هر تکنولوژی که بتواند معضل زباله را در استان کاهش دهد، استقبال می‌کنیم. رکنی با بیان اینکه نمی‌توان زباله تولید نکرد، اظهار کرد: تأکید ما روی مدیریت یکپارچه و استفاده از تکنولوژی روز است تا شاهد افزایش مشکلات در این زمینه نباشیم.

منبع:فارس
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: میزان زباله دپو مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۳۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا آذریان اظهار کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در راستای انجام وظایف اجتماعی و عام المنفعه خود به ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای در نقاط کم برخوردار مشهد می‌پردازد.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بنا مسئولیت‌های خود، اقدام به توسعه خدمات روان شناختی در مناطق کم برخوردار مشهد کرده است.

وی افزود: این مرکز علاوه بر ایجاد کلینیک‌های ۴ گانه در حرم مطهر رضوی (باب الهادی علیه السلام)، غدیر (حرم مطهر- ورودی بازار غدیر)، بعثت (بلوار شهید منتظری مشهد) و مؤسسه تربیت بدنی، اقدام به توسعه خدمات به صورت عام المنفعه در ۱۷ پایگاه کم برخوردار شهر مشهد کرده است.

آذریان تصریح کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی به منظور آموزش و پیشگیری از مداخلات روانی و کاهش مشکلات روحی ساکنین مناطق کم برخوردار مشهد از آبان ماه سال ۱۳۹۹ توسعه خدمات روان شناسی و مشاوره در دستور کار قرار داده و ارائه خدمات در حال حاضر در ۱۷ پایگاه به ارائه خدمات مشغول است.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: ارائه بیش از ۶ هزار خدمت در سال ۱۴۰۲ به مخاطبان حاشیه شهر به صورت مشاوره فردی و آموزش‌های گروهی در موضوعات خانواده، تربیتی و تحصیلی با مشارکت کتابخانه های آستان قدس رضوی، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها و همچنین پایگاه‌های بسیج انجام پذیرفته است.

کد خبر 6090632

دیگر خبرها

  • اتمام مطالعات ساخت نیروگاه برق‌آبی در رودخانه‌های مازندران
  • تلاش برای پاکسازی طبیعت از زباله‌ها
  • شناسایی ۱۰۰ نقطه مازندران برای ساخت نیروگاه برق آبی
  • ساخت ۱۳ نیروگاه برقابی در مازندران
  • ۱۳ نیروگاه برق‌آبی در مازندران ساخته می‌شود
  • عملیات در رفح هیچ اهمیت راهبردی ندارد/ شرایط اسراییل نامطلوب است
  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • شرنگ شیرابه در کام خزر