Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آبفای سمیرم از اجرای ۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در این شهرستان خبر داد و گفت: با اجرای این میزان شبکه فاضلاب، از آلودگی بیش از ۱۲۰۰ رشته چشمه جوشان در سمیرم جلوگیری شد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، "فرود نصیری" با بیان اینکه این شهرستان به دلیل برخورداری از منابع غنی آب‌های سطحی به شهر هزاران چشمه معروف بوده و اجرای شبکه فاضلاب در آن ضروری است، اظهار کرد: درحال‌حاضر بیش از ۱۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر سمیرم اجرا شده و ۳۰ کیلومتر دیگر باقی مانده تا ۱۰۰ درصد جمعیت این شهر تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بافت زمین در سمیرم  بسیار سخت و سنگی است و آب در آن به سختی نفوذ می‌کند، بنابراین به منظور دفع بهداشتی فاضلاب و ارتقای سطح بهداشت عمومی مردم، اجرای شبکه فاضلاب در این شهرستان ضروری به نظر می‌رسد.

نصیری با بیان اینکه اجرای شبکه فاضلاب در سمیرم به‌دلیل نوع شهرسازی و جنس زمین با دشواری‌هایی مواجه بوده است، گفت: به‌دلیل کوهستانی بودن و اختلاف ارتفاع بین پایین‌ترین نقطه تا مرتفع‌ترین نقطه سمیرم که به بیش از ۴۰۰ متر می‌رسد، اجرای شبکه فاضلاب در این شهرستان را با دشواری‌هایی مواجه می‌کند.

مدیر آبفای سمیرم با اشاره به جمعیت ۶۵ درصدی تحت پوشش شبکه فاضلاب سمیرم، افزود: برخی از محله‌های سمیرم شرایط توپوگرافی خاص و سختی دارد که اجرای شبکه فاضلاب در آن باید با کارشناسی دقیق و سنجیده همراه باشد.

وی اضافه کرد: اجرای پنج کیلومتر شبکه فاضلاب در محدوده‌ای مسطح که سنگلاخی نباشد، نهایت حدود چهار ماه زمان می‌برد در حالی‌که در همین بازه زمانی در محدوده سنگلاخی با شیب تند فقط می‌توان ۴۰۰ تا ۵۰۰ متر شبکه فاضلاب اجرا کرد.

شهرستان سمیرم در جنوب غربی شهر اصفهان و حاشیه جنوب شرقی رشته کوه‌های زاگرس قرار دارد.

کد خبر 393780

منبع: ایمنا

کلیدواژه: چشمه آب گرم سمیرم آب و فاضلاب شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۳۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۳۶۰ تابلو و علائم هشداردهنده جاده‌ای در جاده های تکاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    صابر برهانی   گفت: در یک سال گذشته بهسازی و آسفالت راه روستایی محور تکاب به اغولبیک به طول ۰.۷کیلومتر و آی قلعه سی به طول ۲ کیلومتر انجام شد.

وی با اشاره به شن‌ریزی راه روستایی و فرعی به طول ۱۵ کیلومتر در مدت زمان مذکور اظهار کرد: در این مدت ۲۱ کیلومتر از راه اصلی و فرعی شهرستان تکاب نیز روکش آسفالت شد.

برهانی در خصوص سایر فعالیت‌های حوزه استحفاظی این شهرستان نیز یادآور شد: همچنین در این مدت ۷۷ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان تکاب خط‌کشی شد و ۱۳۰ کیلومتر از این محورها نیز تسطیح و رگلاژ شده‌اند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان تکاب در خصوص اجرای طرح‌های روشنایی در محورهای شهرستان تکاب در یک سال گذشته نیز گفت: اجرای روشنایی محور تکاب بیجار سه‌راهی قرخلو تمای به طول ۳۰۰ متر؛ گردنه کوتان به طول ۳۰۰ متر و محور تکاب ایرانخواه سه راهی چیدره به طول ۳۰۰ متر از جمله اقدامات حوزه راهداری شهرستان تکاب در این مدت بوده همچنین در کنار اجرای طرح‌های روشنایی، عملیات تعمیر و نگهداری نیز به‌صورت مستمر توسط پیمانکار انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • نصب ۳۶۰ تابلو و علائم هشداردهنده جاده‌ای در جاده های تکاب
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی
  • ۸۰۰ مورد آبیاری غیرمتعارف با آب فاضلاب در استان گزارش شد