Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@02:30:48 GMT

طرح شفاف سازی اموال مردم در مجلس مطرح است

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۳۹۱۴

طرح شفاف سازی اموال مردم در مجلس مطرح است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر طرحی در مجلس مطرح است که اموال مردم هم شفاف سازی شود، ولی ابتدا باید فرهنگ شفافیت اموال در جامعه وجود داشته باشد.

سیدصادق طباطبایی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر لوایح مختلفی که ممکن است یک بند و یا دو بند آن را شورای نگهبان ایراد گرفته باشد در حال بازنگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اقدامات اخیر سپاه پاسداران، افزود: نیروهای سپاه اخیراً اقدامات خوبی را انجام دادند که نشان از اقتدار بیشتر نظام جمهوری اسلامی است. دستگیری سر شبکه کانال آمدنیوز یک اقدام پیچیده و زمان بری بود اما با یک عملیات حرفه‌ای اطلاعاتی سپاه توانست او را دستگیر کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با دستگیری "روح‌الله زم" اطلاعات زیادی در خصوص کسانی که با ایشان همکاری داشتند به دست می‌آید، گفت: به نظر می‌آید دستگیری زم باعث شود کسانی که سالیان زیادی را در لانه خود به نظام و انقلاب خیانت کردند رسوا شوند.

طباطبایی نژاد در خصوص اقدامات قوه قضاییه در برخورد با اختلاس گران، تصریح کرد: از ابتدای دوره جدید فعالیت دستگاه قضا بارقه امیدی در بین مردم در خصوص مبارزه با فساد انجام شد. نکته‌ای که قابل ذکر است اینکه قوه قضاییه باید توجه کند که در برخورد با مفاسد نباید حق مظلوم و یا آبرویی از افراد از بین برود و در مقابل در برخورد با کسانی که خیانت کردند نباید هیچ‌گونه کوتاهی شود.

وی در خصوص عملکرد مجلس در شفاف کردن اموال مسئولان، افزود: در مجلس هیچ‌گونه دوگانگی وجود ندارد و با شفافیت قانون مشخص شدن اموال مسئولان تصویب شد. البته هنوز برای هیچ رده‌ای از مردم کشور فرهنگ شفافیت جا نیفتاده است. در حال حاضر طرحی در مجلس مطرح است که اموال مردم هم شفاف سازی شود، ولی ابتدا باید فرهنگ شفافیت اموال در جامعه وجود داشته باشد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص ورود بانوان به ورزشگاه، گفت: در این خصوص نظرهای زیادی داده شد و در نهایت ورود بانوان به ورزشگاه تصمیم نظام بود که در این حد انجام شود. موضوعاتی که مطرح است در خصوص حاشیه‌های اخلاقی این اتفاق است که اگر کنترل شود و بازتاب‌هایی نداشته باشد قطعاً حضور بانوان در بازی‌های بیشتری ادامه خواهد داشت.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه فکر می‌کنم هنوز موضوع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها خام است، اضافه کرد: هنوز جو ورزشگاه‌های ما آن‌گونه نیست که بانوان بتوانند در مسابقات لیگ برتر حضور داشته باشند. آن موضوعی که در حال حاضر معضل حضور بانوان در ورزشگاه‌ها است رفتارهایی است که تماشاگران در طول یک مسابقه دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مهم‌ترین موضوعی که در کمیسیون فرهنگی مجلس در حال بازنگری است موضوع طرح جمعیت است، افزود: در طرح جمعیت بررسی می‌شود که از کاهش جمعیت جلوگیری شود و مشوق‌هایی برای افزایش جمعیت داشته باشیم. همچنین حمایت از آثار فکری یکی دیگر از موضوعاتی است که در کمیسیون فرهنگی در حال بررسی است.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران دنبال ماجراجویی در منطقه نیست بلکه خواهان آرامش در منطقه است، خاطرنشان کرد: عربستان سعودی و همه کشورهایی که از او حمایت می‌کنند می‌دانند که ایران قدرت برتر منطقه است. نظر ایران در خصوص مناقشه سوریه این است که خود مردم سوریه باید تکلیف خودشان را مشخص کنند و حمله ترکیه به شمال سوریه هیچ توجیهی ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حضور بانوان در ورزشگاهها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۳۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبیین مولد سازی دارایی‌های دانشگاه های تبریز و علوم پزشکی

دریافت 60 MB

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه بررسی و تبادل نظر درخصوص مسائل، مباحث و ابهامات مربوط به مولد سازی دارایی‌های دانشگاه تبریز و دانشگاه علوم پزشکی تبریز ظهر امروز چهارشنبه باحضور واقف بهروزی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی، معاونان دانشگاه تبریز و دانشگاه علوم پزشکی تبریز و فعالان محیط زیستی، برگزار شد.

واقف بهروزی در حاشیه این جلسه در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مولد سازی دارایی‌های دولت اظهار داشت: در این طرح دولت اموال بلا استفاده‌ای که دارد یا اموالی که ارزش افزوده و بهره وری پایین دارد و سال‌ها رها شده‌اند و استفاده مطلوبی از این اموال صورت نمی‌گیرد را شناسایی می‌کند تا این اموال بهینه سازی شود.

وی ادامه داد: مولدسازی دارایی‌های دولت یک نوع ثروت آفرینی است.

کد خبر 6100421

دیگر خبرها

  • طهانی مقدم: طرح سربازی حرفه ای باعث افزایش کارآمدی سربازان می‌شود + فیلم
  • شروین اسبقیان: کمیته انضباطی مستقل از فدراسیون فوتبال است
  • تداوم افشاگری‌ها علیه قالیباف/ بیگی: جماعتی از سازمان میادین میوه و تره‌بار، تاکسیرانی، بهشت‌زهرا، اتوبوسرانی و... وارد مجلس شده‌ و پست گرفتند
  • تبیین مولد سازی دارایی‌های دانشگاه های تبریز و علوم پزشکی
  • خبر جدید در خصوص گواهینامه موتورسواری بانوان
  • به رییس سازمان خصوصی‌سازی گفتم جزء فرهیخته‌ترین‌ها هستی بین افرادی که از کشتارگاه، بهشت‌زهرا و... آمده‌اند
  • نقره داغ هواداران مرد سپاهان و پرسپولیس؛ بازی رفت و برگشت فصل آینده با حضور بانوان تماشاگر
  • جوان: پیرمرد هتاک بخشی از جریان‌سازی علیه زنان بود
  • رسالت معاونت پارلمانی تعامل گسترده، شفاف و سالم با مجلس است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی