Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایزدی گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری در بخش معدن بیش از ۲۳۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است که نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته با رشد ۳۹۵ درصدی روبرو بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمیدرضا ایزدی»، امروز (یکشنبه 28 مهر) در جمع خبرنگاران گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری در بخش معدن بیش از 235 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است که نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته با رشد 395 درصدی روبرو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست سال جاری در حوزه اکتشافات معدنی 22 فقره گواهی اکتشاف صادر و 11 درخواست اکتشافی نیز به مرحله دریافت گواهی کشف رسیده است، اضافه کرد: در 6 ماه نخست امسال 22 فقره پروانه بهره برداری با ظرفیت استخراجی بیش از یک میلیون تن ، ذخیره قطعی بیش از 58 میلیون تن با ایجاد زمینه اشتغال مستقیم برای 158  نفر در استان فارس صادر شده است.

 

وی اظهار داشت : هم اکنون 623 معدن دارای پروانه بهره برداری با استخراج بیش از 49 میلیون تن و ذخیره قطعی 2 هزار و 361  میلیون تن در حال فعالیت هستند.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس تاکید کرد: این معادن با حجم سرمایه گذاری هفت هزار و 22 میلیارد ریال مشغول به فعالیت هستند که برای هشت هزار و 249  نفر به شکل مستقیم زمینه اشتغال را فراهم کرده است.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین ۹۸ حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند نماز جمعه سازمان صنعت معدن و تجارت فارس معدن شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۳۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل

حمید فضائلی با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی ذخایر سد‌های استان اردبیل گفت: هم اینک ۳۲ درصد از حجم مخازن سد‌های این استان پر شده است.

او افزود: حجم ذخایر سد‌های این استان به ۱۹۰ میلیون متر مکعب رسید در حالی که سال قبل در همین ایام، ذخایر مخازن سد‌ها ۱۳۲ میلیون متر مکعب بود. 

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: سد یامچی به عنوان مهم‌ترین سد استان به دلیل تامین آب شرب شهر اردبیل، شهر‌ها و روستا‌های مرکز استان در حال حاضر حدود ۲۶.۵ میلیون متر مکعب آب دارد.

فضائلی خواستار صرفه جویی در مصرف آب در اردبیل شد و بیان کرد: با توجه به این که حجم مخزن سد یامچی نسبت به سال قبل در همین ایام پنج درصد کاهش دارد، صرفه جویی در مصرف آب در همه بخش‌ها ضروری است.

او اضافه کرد: سد سبلان مشگین شهر نیز هم اینک ۳۸.۵ میلیون متر مکعب ذخیره دارد که این رقم پنج میلیون متر مکعب نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار کرد: ذخایر سد‌های ارس و خداآفرین به عنوان دو سد تامین کننده آب شرب و به خصوص کشاورزی شمال استان اردبیل، نسبت به سال گذشته وضعیت مناسبی دارند و برنامه ریزی لازم برای استفاده مطلوب از ذخایر این ۲ سد در شمال استان انجام شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۷ درصدی احداث بزرگترین پل در شیراز
  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • هدف استعمار فرانو تسلط بر مغز جوانان است
  • وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی