Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: جمهوری اسلامی ایران امروزه با اتکاء به دانش متخصصان و دانشمندان خود به یکی از کشورهای دارنده فناوری و دانش هسته ای پیشرفته تبدیل شده و دستاورهای هسته ای یکی از افتخارات نظام اسلامی است که تبیین این دستاوردها در حوزه های مختلف ضروری به نظر می رسد.

به گزارش ایسنا، دکتر"محمدعلی طاهر" صبح امروز ۲۸ مهرماه در مراسم افتتاحیه چهل و هشتمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: دانشگاه شهید باهنر کرمان با گذشت بیش از ۴۰ سال از فعالیتش میزبان دانشمندان، استادان  فرهیختگانی است که در تلاش هستند با افزودن دانش و آگاهی های خود و همراه شدن با آخرین دستاورهای علمی و مهارت نوین با قوت و قدرت سکان آموزش و پژوهش را در دست بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: دنیای امروز که به مرز پایانی انرژی هایی از جمله فسیل، نفت و گاز رسیده و پیش بینی بحران انرژی و سوخت در دهه‌های آینده و مصداق وسیع کاربرد دانش هسته ای در تمام علوم روز از جمله دلایلی است که ضرورت سرمایه گذاری بر تحقیقات گسترده هسته ای را برای کشورها اجتناب ناپذیر می کند.

طاهر تصریح کرد: نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای کشور از سوی سازمان انرژی اتمی با همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان در سه بخش کلی، مرور چرخه سوخت هسته  ای و نیروگاهی و کاربردهای صنعت هسته ای در صنایع مختلف در دانشگاه شهید باهنر برپا شده است.

وی بیان کرد: برگزاری چنین نمایشگاه هایی در محافل دانشگاهی ضمن ایجاد ارتباط قوی‌تر بین صنعت و دانشگاه موجب شناسایی نیروهای ارزشی و متخصص در دانشگاه ها می شود.

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: فعالیت محققان کشورمان علی رغم توطئه و تحریم ها در حوزه های تحقیقات سلامت، کشاورزی و ... به گونه ای است که اکثر کشورهای دنیا تحریم ها علیه ایران را بی تاثیر دانسته و موافق انرژی صلح آمیز هسته ای هستند.

وی افزود: انواع تحریم های خارجی که بی حرمانه بر ملت ما تحمیل شده نه تنها جلوی پیشرفت ها را نگرفته بلکه ایران مقتدر همچنان سرافراز به تلاش های خود ادامه می دهد تا جایی که به اهداف ترسیم شده در سند چشم انداز برسد.

طاهر تصریح کرد: آگاهسازی عمومی نسبت به صنعت هسته ای و معرفی آن به عنوان تکنولوژی مفید در دسترس مردم، معرفی آخرین دستاوردهای این صنعت به دانشگاهیان، رفع ابهام در زمینه انرژی هسته ای چه در بحث زیست محیطی و سیاسی، خنثی سازی تبلیغات دشمنان، ایجاد علاقمندی و جذب دانشمندان و نخبگان، تقویت غرور ملی و ... از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای صنعت هسته ای دانشگاه شهید باهنر کرمان استانی علمی و آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۴۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای

راهکارهای تقویت همکاری‌ها و حمایت‌های سازمان ثبت در تثبیت مالکیت‌های مادی و معنوی سازمان انرژی اتمی در دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه صنعت هسته‌ای پیشانی اقتدار کشور است اظهار کرد: این حوزه در راه رسیدن به اهداف بزرگ خود شهدای زیادی را تقدیم کشور کرده است و باید با همه توان برای تسریع و تسهیل امور این سازمان و تلاشگران آن تلاش کنیم.

وی با اعلام آمادگی کامل سازمان ثبت برای تثبیت کامل مالکیت اراضی و املاک این سازمان و صدور اسناد آن‌ها گفت: آمادگی داریم با انعقاد تفاهم نامه جامع همکاری، خدمات مهمی را در حوزه املاک و کاداستر، ثبت شرکت‌ها و مؤسسات، ثبت مالکیت‌های معنوی و شناسه ملی اشخاص حقوقی با تسهیل و تسریع و ایجاد مسیر ویژه برای این سازمان و شرکت‌های زیرمجموعه و همکار آن ارائه دهیم.

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت صیانت از اموال و دارایی‌های فکری این سازمان جهت توسعه و گسترش فعالیت‌ها بویژه در بخش نیاز شرکت‌های دانش بنیان و نوآور به خدمات حوزه طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و اختراعات و تثبیت مالکیت آن‌ها افزود: مرتفع کردن این نیازها مرهون مساعدت‌های سازمان ثبت است و با امضاء تفاهم نامه مشترک می‌توان گام‌های بزرگ و عملی برای حفظ و صیانت از این دارایی‌ها برداشت.

وی با اشاره به توطئه‌های مداوم دشمنان برای ضربه زدن به دستاوردهای بزرگ هسته‌ای اظهار کرد: ۱۳ موسسه پژوهشی قدرتمند با منابع بسیار زیاد و برخورداری از ظرفیت رسانه‌ای و شبکه‌ای گسترده در غرب با رصد مستمر فعالیت‌های ما سعی در مخدوش کردن جریان اطلاع رسانی و اخبار پیرامون صنعت هسته‌ای کشور را دارند تا به جای خدمات گسترده این عرصه برای مردم و کشور، تصویری سیاسی و امنیتی از آن ارائه کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: نیروگاه اتمی ۶۳ میلیارد کیلو وات ساعت برق به شبکه تزریق کرده است و طی ۱۰ سال موجب صرفه جویی ۱۰۳ میلیون متر مکعب سوخت فسیلی شده است.

در این دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و هیئت همراه از آزمایشگاه‌های تولید رادیو داروهای درمانی و مجموعه تولیدی کیت‌های رادیو دارویی این سازمان بازدید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • مساعدت بنگاه‌های معدنی برای توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی جوادیه و شهید باهنر
  • بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید