Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به برگزاری موفق مراسم پیاده رویی اربعین در سال جاری، اظهار داشت: زیارت اربعین یکی از نشانه های مومن است و این مهم در آموزه های دینی ما مورد تاکید و توجه جدی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هر فرد مسلمانی باید شعائر اسلامی را به بهترین شکل ممکن انجام دهد و زیارت اربیعن حسینی یکی از مسائل مهمی است که هر ساله با عظمت هر چه تمامتر دنبال و پیگیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به جلوه های ماندگار اربیعن سال جاری، افزود: مراسم امسال علیرغم تمامی کارشکنی های دشمنان اسلام و مسلمین در اوج عزت و اقتدار هر چه تمامتر برگزار شد.

وی گفت: امسال در اربعین تمامی آزادگان جهان فارغ از اینکه پیرو کدام مذهب و حتی دین نیز هستند در مراسم اربعین شرکت کرده و هیچ کسی قوم و نژاد خود را به رخ دیگری نمی کشید و این مهمترین دستاورد برگزاری مراسم اربعین برای مسلمانان جهان و حتی بشریت است.

وی ضمن اشاره به فداکاری ها و ایثار مردم در مسیر راهپیمایی اربعین به ویژه از سوی مردم کشور عراق، گفت: در طول مسیر راهپیمایی صحنه های ماندگار و زیادی از ایثار و فداکاری مردم به چشم می خورد و این یکی از دستاوردهای مهم و ماندگار برای مراسم امسال است.

آیت الله حسینی شاهرودی بیان کرد: در مراسم امسال دشمن تمامی تلاش خود را به کار بست تا از عزت و عظمت آن کم کند ولی مردم با حضور خود بار دیگر صحنه های زیبایی از حضور خود در صحنه و همچنین برپا داشتن دستورات دینی را به نمایش گذاشتند.

وی گفت: در واقع می توان گفت که مراسم امسال اربعین باعث وحشت و ترس دشمنان دین مبین اسلام شد چرا که آنها تمامی توطئه های خود را به کار بسته بودند تا برگزاری این مراسم جلوگیری کنند ولی نه تنها این توطئه ها کارساز نبود که حتی امسال مراسم با حضور پرشورتری نیز برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: تنها از کشور ماه بیش از ۳.۵ میلیون زائر راهی مراسم اربعین شدند و از دیگر کشورهای منطقه و اسلامی نیز میلیون ها نفر خود را به این مراسم رساندند و این مهم در پخش تصاویر مراسم در شبکه های مختلف رسانه ای به خوبی مشخص بود.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال که حب الحسین یجمعنا بود، گفت: این شعار در فضای حقیقی و مجازی که هشتک هم بود بیان گر این است که همه انسان ها از هر طیف و گروهی، از هر دین و آیینی به سوی امام حسینی (ع) حسین می آیند چون امام حسین (ع) مظهر همه خوبی هاست و الگوی همه آزادگان جهان است.

وی گفت: امام حسین (ع) معشوق همه انسان های خدا دوست است و عشق یک ویژگی انسانی و فطری است و چون این عشق خدایی است در فضای مجازی و حقیقی حب الحسین یجمعنا در همه حالت حرف اول را می زند و حرکتی که در فضای مجازی شروع شد رتبه اول را کسب کرد.

وی با اشاره به تاثیرگذاری این اقدام در فضای مجازی، بیان کرد: این اقدام باعث می شود تا همه جهانیان که شاید امام حسین (ع) را نشناسند وقتی این شعار را ببینند به دنبال منشا این شعار بروند و به نحوی جهان با راه امام حسین (ع) آشنا شوند که این حرکت در فضای مجازی ستودنی و قابل تقدیر است و این حرکت هم نوعی حرکت در نشر راه امام حسین (ع) است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: برگزاری مراسم امسال بدون حتی کوچکترین مشکلی به وجود نیامد و این مهم بار دیگر ثابت کرد که مراسم اربعین دارای تاثیرگذاری بالایی است.

کد خبر 4750931

منبع: مهر

کلیدواژه: سیدمحمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان اربعین 98 اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام زائران اربعین بوشهر قزوین گرگان شیراز شهرکرد موکب رادیو اربعین مرز شلمچه مرز خسروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۴۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه در مجامع بین المللی علیه صهیونیست کودک کش غاصب، وحدت رویه ملی و جهانی شکل گرفته است، گفت: زوال شکست پذیری رژیم منحوس صهیونیستی در مجامع بین المللی نزدیک شده و به زودی نابود خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آیت الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت با گرامیداشت هفته کار و کارگر و نشست صمیمی کارگران با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: ۱۴ میلیون کارگر در کشور در حال فعالیت بوده که به احتساب خانواده‌های آنان حدود نیمی از جمعیت کشور را جامعه کارگری تشکیل داده است.


وی با بیان اینکه زندگی مردم با تولیدات کارگران عجین است افزود: ارمغان تولید برای کشور ثروت است وثروت نیز رفاه به بار می‌آورد بنابراین توجه به رفاه، آسایش و آرامش جامعه کارگری لازم و ضروری است.


امام‌جمعه رشت با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مطهری و ایام بزرگداشت مقام معلم تصریح کرد: دورنگری در آثار علامه شهیدمطهری در تاریخ مشهود است چرا که شهیدمطهری از عالمان برجسته تاریخ ایران و اسلام شناسی زبده‌ای بود که هنوز اندیشه‌های او می‌تواند پاسخگوی شبهات روز باشد.


به گفته فلاحتی اگر کسی یک دوره آثار شهیدمطهری را مطالعه کندمی‌تواند اسلام شناس شده و توانایی پاسخگویی به شبهات روز را بدست بیاورد
وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان گفت: بدخواهان درصدد بودند تا به خاطر جرایم گروهک‌ها مرز‌های ایران و پاکستان ملتهب باشد لذا عمده هدف سفر رئیس جمهور ایران رفع این التهابات ۲ کشور بوده که تفاهم نامه‌هایی دراین زمینه صورت گرفت.


امام‌جمعه رشت با تاکید بر اینکه در مجامع بین المللی علیه صهیونیست کودک کش غاصب، وحدت رویه ملی و جهانی شکل گرفته است، افزود: زوال شکست پذیری رژیم منحوس صهیونیستی در مجامع بین المللی نزدیک شده و به زودی نابود خواهد شد، لذا به زودی شاهد شاهد نابودی رژیم منحوس صهیونیستی در جغرافیای تاریخ اسلام خواهیم بود

دیگر خبرها

  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • عکس پدر زاکانی با پسر جهان پهلوان تختی!
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • مختومقلی فراغی از محور‌های وحدت در گلستان است