Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@21:27:21 GMT

کیوسک‌های مطبوعاتی قم باید ۲ برابر شوند

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۴۴۸۶

کیوسک‌های مطبوعاتی قم باید ۲ برابر شوند

محمدجواد محرابی روز یکشنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،‌ ادامه داد: تعدادی از ۲۰ کیوسک مطبوعاتی موجود در قم، به دلیل جانمایی نامناسب غیرفعال هستند که این موضوع متناسب با شان و جایگاه این استان نیست.

وی ساماندهی و افزایش تعداد کیوسک‌های مطبوعات را یکی از دغدغه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم دانست و گفت: ساماندهی کیوسک‌های مطبوعات و همچنین جانمایی و اختصاص مکان‌های مناسب به این کیوسک‌ها موضوعی بین دستگاهی است که نیاز به همکاری و مشارکت شهرداری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، ادامه داد: با وجود پیگیری‌های فراوان و برگزاری جلسات متعدد مشترک با سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم متأسفانه تاکنون همکاری مناسبی در این زمینه انجام نشده است.

محرابی افزود: به دلیل اینکه اجاره ماهیانه کیوسک‌های مطبوعاتی بسیار کمتر از کیوسک‌های تجاری است،‌ به همین دلیل بیشتر دکه‌هایی که دارای بهترین جانمایی هستند غیر مطبوعاتی و با کارکرد تجاری هستند.

وی، یکی از شاخص‌های توسعه هر شهر را میزان دسترسی مردم به مطبوعات و رسانه‌ها دانست و ادامه داد: کیوسک‌های مطبوعاتی محلی برای عرضه و فروش مطبوعات و نشریات سراسری و استانی است که به دلیل محدودیت قم در این زمینه، روزنامه‌های استان با چالش درآمدزایی مواجه هستند.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، اظهار داشت: ۲۰ کیوسک مطبوعات در قم وجود دارد که از این تعداد برخی نیز به دلیل جانمایی نامناسب غیرفعال هستند که این موضوع در شان این استان نیست.

محرابی، ادامه داد: از نظر جانمایی در بیشتر موارد، بهترین مکان‌ها به کیوسک‌های تجاری برای عرضه تنقلات و فروش سیگار اختصاص می‌یابد و بدترین محل‌ها که کار در آن محل هیچ‌گونه توجیه اقتصادی ندارد به مطبوعات اختصاص داده می‌شود.

هم اکنون تنها ۱۱ دکه به ارائه محصولات فرهنگی و مطبوعاتی در قم می‌پردازد ضمن اینکه ۳۷ دکه غیر مطبوعاتی نیز در قم فعالیت دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری قم قم مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۴۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانال‌های خبری، مجوز بگیرند

 هیات نظارت بر مطبوعات از گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها که تاکنون اقدام به اخذ مجوز فعالیت نکرده‌اند، خواست تا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ثبت درخواست در سامانه جامع رسانه‌های کشور اقدام کنند.

به گزارش ایرنا از دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای اجرای قوانین و مقررات رسانه‌ای کشور از همه گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها، دعوت می‌شود به منظور انجام فرایند قانونی اخذ مجوز و بهره‌مندی از حمایت‌های قانونی، حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به ثبت درخواست مجوز فعالیت خود از طریق سامانه جامع رسانه‌ها اقدام کنند.

فعالیت همه رسانه‌ها به موجب قانون مطبوعات، مستلزم دریافت مجوز است و براساس بند «پ» ماده سه آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات کشور، پیام‌رسان‌ها و کانال‌های خبری نیز مشمول این الزام قانونی هستند.

متقاضیان برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر درباره ثبت درخواست می‌توانند به صفحه راهنمای ثبت درخواست مجوز سامانه خبری مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • تغییرات تراکتور به ضرر استقلال است
  • تغییرات تراکتور به ضرر استقلال است/ پرسپولیس با «خودزنی» حذف شد
  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • ایستگاه‌های شارژ موتورهای برقی در ۲ نقطه شهر اصفهان به‌صورت پایلوت نصب می‌شود
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • رجب‌زاده: حکم کمیته انضباطی را باور نمی‌کنم
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • تصویب طرح یادمان و جانمایی کاربری‌ها در تپه روضه الشهید
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۱۰ اردیبهشت