Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-03@16:02:24 GMT

3 نفر در ناآرامی‌های شیلی کشته شدند

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۵۲۳۳

3 نفر در ناآرامی‌های شیلی کشته شدند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شهردار سانتیاگو اعلام کرد که این سه نفر بدنبال آتش سوزی داخل یک سوپرمارکت جان خود را از دست دادند.

«کارلا روبیلار» افزود: همزمان با تداوم ناآرامیها و درگیری‌ها میان معترضان و نیروهای امنیتی، گزارش شده که در یک آتش سوزی در سوپرمارکتی در سانتیاگو سه نفر جان باختند.

رسانه ها از تداوم اعتراض‌ها در سانتیاگو برای دومین روز متوالی به رغم اعلام منع آمد و رفت خبر داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بدترین خشونت در شیلی طی سالهای اخیر بوده است. شیلی مدتها یکی از باثبات ترین کشورهای منطقه آمریکای لاتین محسوب می‌شد.

تصاویر مختلف از ناآرامی های شیلی نشان می دهد که نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان از ماشین های آب پاش استفاده کرده و پلیس ضد شورش نیز ضمن بازداشت معترضان آنها را به سوی خودروهای ون هدایت می‌کند.

اعتراض ها در سانتیاگو و چند شهر شیلی به دلیل خشم عمومی نسبت به شرایط اجتماعی و اقتصادی این کشور از جمله فاصله زیاد میان وضعیت فقرا و ثروتمندان و افزایش بهای مترو آغاز شد.

معترضان در سانتیاگو و چند شهر دیگر ابتدا ماهیتابه و قابلمه به دست به خیابان آمده و اعتراض خود را با کوبیدن ظروف به یکدیگر نشان دادند. اما این اقدام در برخی مناطق سانتیاگو به درگیری برخی معترضان که صورت خود را پوشیده بودند با پلیس ضدشورش و سربازان ارتش منجر شد.

در برخی مناطق معترضان به تخریب اموالی عمومی از جمله آتش زدن اتوبوس‌ها پرداختند. در پی بروز این خشونت‌ها، دولت در پایتخت منع آمد و رفت اعلام کرد.

«سباستین پینرا» رئیس جمهوری شیلی روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که بدنبال این ناآرامی ها، طرح افزایش بهای مترو را تعلیق کرده است.

مترو سانتیاگو با ۱۴۰ کیلومتر وسعت بزرگترین و مدرن ترین مترو در آمریکای جنوبی است و پیش از این رسانه ها اعلام کرده بودند که این مترو مایه افتخار مردم شیلی بود.

شبکه مترو پایتخت ۶ میلیون نفری شیلی روزانه سه میلیون مسافر را جابجا کرده و نقش اصلی را در مسافرت های درون شهری این شهر ایفا می کند.

با تعطیل شدن مترو سانتیاگو، ساکنان شهر مجبور شدند تا با پای پیاده و گاهی با طی مسافت های طولانی به منازل خود بروند که این امر صحنه های پر هرج و مرجی را ایجاد کرد.

تاکنون بیش از ۱۴۰ نفر به اتهام آسیب رساندن به تجهیزات و تاسیسات مترو دستگیر شده اند.

310311

کد خبر 1312413

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شیلی اغتشاش ناآرامی اربعین پیاده روی اربعین ایالات متحده آمریکا سوریه لبنان لیگ برتر نوزدهم باشگاه استقلال سینمای ایران ترکیه کردهای سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۵۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش اعتراضات به المپیک در فرانسه

معترضان در سراسر فرانسه در اعتراض علیه دولت حلقه‌های المپیک را هم آتش زدند.

به گزارش فارس، دو اتحادیه اصلی کارگری فرانسه روز چهارشنبه پس از راهپیمایی سیاسی سال گذشته علیه اصلاحات نامناسب بازنشستگی دولت، بار دیگر به خیابان ریختند. در مجموع 265 تجمع در سراسر کشور فرانسه برگزار شد.

معترضان شعارهای پراکنده ترویج صلح، مبارزه با ریاضت اقتصادی و فراخوان برای "اروپا محافظ تر برای کارگران" پیش از انتخابات اتحادیه اروپا را سر دادند.

معترضان طرفدار فلسطین، معترضان ضد المپیک، کشاورزانی که از تشریفات اداری بیش از حد در رابطه با قوانین زیست محیطی شاکی بودند به جمع سایر معترضان پیوستند.

در لیون، 22 نفر دستگیر و دو افسر پلیس پس از حمله افراد کلاهدار به یک بانک زخمی شدند. خشونت های مشابهی نیز در شهر غربی نانت رخ داد. پلیس اعلام کرد که 45 نفر را در پاریس دستگیر کرده و 12 افسر در جریان تظاهرات روز چهارشنبه مجروح شده اند.

برخی از معترضان برای ابراز نارضایتی از بازی های تابستانی آتی که قرار است در کمتر از سه ماه آینده آغاز شود، حلقه های موقت المپیک را به آتش کشیدند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به روزنامه نگاران فلسطینی رسید
  • آتش اعتراضات به المپیک در فرانسه
  • رئال مادرید 2-6 بارسلونا؛ 15 سال از تحقیر خانگی لوس‌ بلانکوس گذشت / عکس
  • پیروزی بزرگ در سانتیاگو برنابئو؛ برتری 6-2 بارسلونا مقابل رئال مادرید (لالیگا اسپانیا - 2 می، 2009)
  • فلیم| سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه + فیلم
  • برتری 1-0 بایرن مونیخ مقابل رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو با گل جیووانی البر (2001/5/1) / فیلم
  • استقرار هزاران نیروی پلیس در برلین
  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم
  • یک دانشگاه آمریکایی دیگر به جمع معترضان پیوست (فیلم)