Web Analytics Made Easy - Statcounter

همبستگی مسئولان و مردم برای خدمت به زائران اربعین جلوه ای از عشق به امام حسین(ع) است که خاموش شدنی نیست.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: اربعین شهادت امام حسین(ع) واقعه ای بزرگ است که سال هاست مایه ابهت و جلوه عاشقانه شیعیان و سایر محبان خاندان عصمت و طهارت شده و سفر میلیون ها مسافر به کربلا مصداقی از این باور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس آمار ستاد مرکزی اربعین، امسال شمار زائران از سه میلیون نفر گذشته و عاشقان و دلداگان حسینی(ع) در این مسیر در حرکت هستند و البته بر انجام چنین حرکتی بزرگ، بسیاری نیز تلاش می کنند تا این رویداد بزرگ در سلامت و کیفیت خاص خود برگزار شود.

 

بیش از 300 هزار اصفهانی در پیاده روی اربعین شرکت کردند

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان گفت: امسال بیش از 300 هزار اصفهانی بر اساس ثبت نام در سامانه سماح در پیاده روی اربعین شرکت کردند.

 

«غلامعلی زاهدی» با اشاره به افزایش دو برابری زائران اربعین امسال در مقایسه با سال گذشته افزود: سال گذشته 150 هزارنفر در این رویداد بزرگ شرکت کردند که امسال روند روبه رشدی داشته است.

 

وی با اشاره به مشارکت مردم استان اصفهان در خدمت به زائران اربعین، گفت: امسال بیش از یکصد موکب برای خدمت رسانی به زائران در عراق و ایران توسط مردم این استان برپا شد که خدمات رفاهی در این پایگاه های مردمی ارائه شد.

 

ناوگان حمل و نقل استان اصفهان در خدمت زائران قرار گرفت

ظرفیت های مختلف ناوگان حمل و نقل استان اصفهان شامل اتوبوس، قطار و هواپیما در خدمت زائران قرار گرفت حمل و نقل زمینی بیشترین آمار جابه جایی مسافر را برعهده داشت اما قطار و هواپیما نیز امسال برای نخستین بار در این عرصه فعال شدند.

 

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل‌ جاده‌ای اصفهان، بیش از 2 هزار و 700 سرویس برای جابه جایی مسافران اربعین توسط اتوبوس های شرکت های حمل و نقل این استان انجام شد.

 

«مهدی حضری» افزود: مسافران از اصفهان به مرزهای مهران، چذابه و شلمچه جابه جا شدند و تمهیدات لازم برای بازگشت زائران نیز انجام شده که همکاری آن ها نیز لازم است.

 

وی اضافه کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته در صورت شلوغی مرز مهران، مسافران اصفهانی باید به اندیمشک سفر کنند و پس از آن با ناوگان حمل و نقل عمومی به اصفهان بازگردند.

 

حرکت یک رام قطار از اصفهان به کرمانشاه 

حرکت یک رام قطار از اصفهان به کرمانشاه اقدامی از سوی اداره کل راه آهن استان اصفهان در خدمت به زائران اربعین بود که امسال برای نخستین بار رقم خورد.

 

«سید رضا سادات حسینی» مدیرکل راه آهن استان اصفهان گفت: این رام قطار با ظرفیت 300 نفر برای نخستین بار انجام شد که در صورت استقبال هم استانی ها در سال آینده نیز برای زائران اربعین خط قطار نیز پیش بینی خواهد شد.

 

وی یادآورشد: مسیر راه آهن به سمت کرمانشاه در آستانه اربعین و پس از آن، از خطوط پرتردد کشور است که برنامه ریزی برای افزایش قطار از اصفهان به آن استان باید زودتر و در صورت استقبال مسافران انجام شود.

 

افزایش ۱۸۰ درصدی ناوگان حمل و نقل هوایی اصفهان

مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان گفتناوگان حمل و نقل هوایی اصفهان نیز در این ایام فعال شد و سفرهای هوایی اصفهان عراق به بیش از 180 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافت.

 

«حسن امجدی»  با اعلام این خبر افزود: 17 هزار زائر از استان اصفهان در قالب بیش از یکصد پرواز به عراق عزیمت کردند.

 

وی اضافه کرد: تعداد این سفرها بیش از 180 درصد افزایش داشته و پیش بینی برگشت زائران نیز صورت گرفته است.

 

آماده باش پلیس اصفهان در جاده ها و شهرها

فرمانده انتظامی استان اصفهان از آماده باش این یگان نظامی برای خدمات رسانی به زائران در جاده ها و همچنین تأمین امنیت مراسم اربعین در شهرها و روستاها خبرداد.

 

«سردار سرتیپ مهدی معصوم بیگی» افزود: با توجه به اینکه جاده های مواصلاتی این استان از جمله مسیرهای حرکت زائران اربعین تا مرزهای کشور است ارائه خدمات به آن ها و تأمین امنیت زائران اهمیت دارد.

 

وی ادامه داد: نظارت بر کیفیت خدمات و ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی توسط کارشناسان پلیس راه انجام شده و تیم های خدمات رسان در مسیرهای بین شهری حضور دارند.

 

وی با اشاره به برنامه های عزاداری مردم استان اصفهان در دهه آخر ماه صفر و همچنین برپایی موکب ها در سطح شهر و جاده های این استان، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در برقراری امنیت این برنامه ها تمام توان خود را بکار گرفته است.

 

فعالیت 28 تیم پزشکی در مرزهای ایران و عراق

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: 28 تیم پزشکی همراه با 10 آمبولانس و یک خودرو تعمیرگاه سیار به مرزهای ایران و عراق برای خدمت رسانی به زائران اعزام شدند.

 

«طاهره چنگیز» افزود: نیروهای پزشک، عملیاتی، ستادی، فوریتی و خدماتی در این تیم ها برای ارائه خدمات درمانی، بهداشتی و فوریتی اعزام شده اند و تا پایان برنامه ستاد اربعین کشور خدمات رسانی می کنند.

 

وی ادامه داد: تیم های بهداشت محیط بر سلامت غذایی موکب ها در این ایام نظارت دارند.

 

نهادهای فرهنگی موثر در انتقال مفاهیم عاشورا و اربعین

تشکل های مردم نهاد، کانون های فرهنگی هنری مساجد، هیئت های مذهبی، پایگاه های بسیج، ادارات و ارگان های فرهنگی برای ارائه خدمات و انتقال پیام این واقعه بزرگ تاریخی فعالیت هایی را در عراق، مرزها و داخل استان اصفهان انجام داده اند.

 

توزیع بسته های فرهنگی، برپایی نمایشگاه، برگزاری مسابقه و قرائت زیارت اربعین و مراسم مذهبی از جمله خدمات این نهادها به مناسبت اربعین است.

 

رسانه ها نیز در این جریان بزرگ نقش خود را در مبارزه با توطئه رسانه ای دشمن ایفا کرده و مهمترین رویدادها و برنامه ها را به جوامع مختلف انعکاس داده اند که این حرکت خبرنگاران علاوه بر ثبت واقعه بزرگ اربعین در امید بخشی به جامع بشری و به ویژه شیعیان نقش دارد.

 

پایان پیام/128

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین ۹۸ کربلا حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه نماز جمعه حمل و نقل عمومی زائران اربعین حسینی اربعین حسینی قطار اعزام زائران اربعین اصفهان کانون مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۵۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) تصریح کرد: با طرف عراقی در حال رایزنی هستیم تا هم امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود و هم اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای جابجایی زائران وارد ایران شوند.
 
به گزارش ایرنا؛ «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.
 
وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.
 
معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.
 
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد