Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@03:50:55 GMT

چه چیزی باعث بروز سرطان سینه می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۵۶۶۶

چه چیزی باعث بروز سرطان سینه می‌شود؟

 متخصص جراحی عمومی و عضو هیأت علمی پژوهشکده درمان سرطان معتمد درباره «تأثیرات سبک زندگی سالم در جلوگیری از بروز سرطان سینه در زنان»، اظهار داشت: به دلیل سبک زندگی در کشور‌های غربی، میزان بروز سرطان در این کشور‌ها زیادتر است و بیش از ۱۸۰ نفر از هر۱۰۰ هزار نفر است.

وی ادامه داد: در ایران میزان شیوع سرطان سینه یک چهارم این میزان است البته این آمار در اکشور در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این متخصص جراحی عمومی بیان داشت: موضوع مهم این است که ایران نیز به سمت صنعتی شدن و سبک زندگی غربی در حال پیش رفتن است؛ مثلا مصرف غذا‌های فست فودی زیاد، کنسروی و آماده از عوامل بسیار مهم در بروز سرطان‌ها از جمله سرطان سینه است.

الفت افزود: بسیاری از خانم‌ها شاغل هستند و مجبورند غذا‌های آماده مصرف کنند؛ در حالی که غذا‌های چرب، فست فود‌ها و کم تحرکی نقش زیادی در ایجاد سرطان سینه دارد.


وی تأکید کرد: به خانم‌ها توصیه می‌کنیم پیاده‌روی روزانه داشته باشند؛ اینکه خانمی بیان می‌کند من از صبح تا شب در خانه فعالیت دارم، این کار اصلا ورزش محسوب نمی‌شود، بلکه باید یک خانم در روز نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه پیاده‌روی کند و اگر توانست در هفته نیز یکروز فعالیت سنگین داشته باشد.

این متخصص جراحی عمومی اضافه کرد: اگر افراد از جمله خانم‌ها نمی‌توانند باشگاه بروند به پارک محل رفته و از امکانات ورزشی آنجا استفاده کند تا ضربان قلب و تنفس فرد افزایش پیدا کند. اگر چنین سبک زندگی داشته باشند و ادامه دهند، درصد ابتلا به سرطان از جمله سرطان سینه بسیار کاهش پیدا می‌کند.



منبع: بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سرطان سینه علائم سرطان سینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۵۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت گوشت مرغ در تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد که بر اساس آن، هر بسته ۱.۸ کیلوگرمی گوشت سینه مرغ ۲۶۱ هزار تومان است.

به گزارش اقتصادآنلاین، قیمت گوشت مرغ در بازار روز برای تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد که بر اساس آن هر بسته ران بی پوست مرغ ۱۸۰۰ گرم ۲۳۹ هزار تومان است.

قیمت کتف و بال زعفرانی بسته بندی شده در بسته ۸۰۰ گرم ۱۲۸ هزار تومان است. قیمت ران و سینه مرغ ۱.۸ کیلوگرم هم امروز ۲۵۴ هزار تومان اعلام شده است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع گوشت مرغ در بازار تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟
  • نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟
  • زندگی سخت است آیا فلسفه می‌تواند کمک کند؟
  • کشفی تازه و متفاوت از تصور پیشین درباره مرز میان مرگ و زندگی
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی با داشتن سبک زندگی سالم
  • قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان