Web Analytics Made Easy - Statcounter

«فریبرز کرمی» یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به افزایش حجم تردد در جاده های بازگشت از مرز گفت: دیروز که مصادف با اربعین حسینی بود، ۱۵ هزار زائر از طریق مرز خسروی وارد کشور و یک هزار زائر نیز وارد خاک عراق شدند.

وی اظهار داشت: روز گذشته حدود ۸۰۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه در جاده های استان تردد کردند که از این تعداد حدود ۶۸۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه سبک و مابقی وسیله نقلیه سنگین بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه، بیشترین تردد در محور کرمانشاه به بیستون با بیش از ۴۸ هزار مورد به ثبت رسیده است.

کرمی با بیان اینکه در مسیر قصرشیرین به خسروی نیز یک هزار و ۹۷۶ تردد به ثبت رسید، گفت: کمترین تردد روز شنبه مربوط به محور گیلانغرب به سرپل ذهاب با یک هزار و ۱۵۶ خودرو بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه افزود: زائرانی که از مرز خسروی وارد کشور می شوند، ابتدا به مرکز استان و سپس به دیگر نقاط کشور اعزام خواهند شد؛ این امکان وجود دارد که زائران ورودی از مرز مهران نیز وارد کرمانشاه شوند به همین دلیل برای میزبانی از آنان نیز آمادگی لازم وجود دارد.

وی با بیان اینکه از توان دیگر دستگاه های اجرایی نیز برای حمل و نقل مسافران استفاده می کنیم، ادامه داد: علاوه بر اتوبوس بخشی از زائرانی که به شهر کرمانشاه منتقل می شوند، از طریق هواپیما و راه آهن جابجا خواهند شد.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۲۲۴، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.     

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.     

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است. 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اربعین حسینی مرز خسروی زائران اربعین کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۵۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف والدین و دختری خردسال در انتظار پدر و مادر 

 سرهنگ علی رضایی گفت: در پی بی توجهی لحظه‌ای به قوانین رانندگی و تردد شبانه و خلاف جهت یک خودرو در یکی از جاده‌های برون شهری، حادثه غم انگیز برخورد رخ به رخ ۲ خودرو و مرگ چندین نفر از جمله پدر و مادر یک دختر  ۷ ساله رقم خورد.

وی  افزود: در این راستا طی دیداری که به همت دایره اجتماعی پلیس راه با خانواده جانباختگان این حادثه داشتیم با دختر خردسال این خانواده مواجه شدیم که والدین خود را در این حادثه از دست داده بود؛ اما هر روز و ساعت‌ها با قاب عکس پدر و مادر حرف می‌زند و چشم به راه آنان است.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان با تاکید بر رعایت احتیاط کامل در همه تردد‌های جاده‌ای و پرهیز از حتی یک لحظه غفلت یا انحراف به چپ و تردد خلاف جهت، بیان کرد: بیاییم به تاسی از چشمان همیشه گریان این کودک خردسال و دیگر فرزندان و والدینی که چشم به راه عزیزانشان هستند، هیچ گاه برای اندکی زودتر رسیدن با انجام تخلفات حادثه ساز، جان خود و دیگران را به خطر نیاندازیم تا با بی احتیاطی‌های هر چند کوچک، حوادث غیر قابل جبران رقم نخورد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • لطفا خودخواهانه تردد نکنید!
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز
  • تصادف والدین و دختری خردسال در انتظار پدر و مادر 
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز