Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: سومین محموله ترانزیتی کشور افغانستان که شامل محصولات کشاورزی و میوه خشک است از طریق بندر چابهار به هند ارسال شد. تاریخ انتشار: 11:45 - 28 مهر 1398 - کد خبر: ۵۶۰۱۷۲

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی اشاره به ارسال سومین محموله ترانزیتی کشور افغانستان از طریق بندر چابهار، اظهار داشت: این محموله شامل محصولات کشاورزی و میوه خشک است که به بندر ناواشیوای هندوستان ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تأکید بر اهمیت ترانزیت کالا‌های کشور افغانستان برای بندر چابهار، افزود: پیش از این نیز اولین محموله کالا‌های یخچالی شامل انگور تازه از افغانستان به سوی هند روانه شده بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: برای صادرات کالا‌های یخچالی نیاز به امکانات ویژه‌ای است تا محصولات با کیفیت مطلوب به دست خریدار برسد و این موضوع برای تجار از اهمیت بالایی برخوردار است.

آقایی ادامه داد: با راه اندازی زیرساخت‌های مورد نیاز برای کانتینر‌های یخچالی، اولین محموله صادراتی کالا‌های یخچالی کرمان که شامل خرما است نیز به مقصد کشور هندوستان بارگیری و صادر شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان همچنین از صادرات اولین محموله سیمان از طریق بندر چابهار خبر داد و گفت: بازاریابی‌های ما برای افزایش ترانزیت و ترافیک بار و کالا از طریق بندر چابهار ادامه دارد.

وی با اشاره به بازاریابی‌های انجام شده برای افزایش ترافیک بار و کالا در بندر چابهار، گفت: در شهریور ماه ۳ محموله کشتی ذرت و جو مجموعا معادل حدود ۲۰۰ هزار تن، در بندر چابهار تخلیه شده است و هم اکنون نیز کشتی جدید حاوی شکر به بندر چابهار وارد شده و فرآیند تخلیه آن درحال انجام است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: این کشتی با ظرفیتی حدود ۶۰ هزار تن شکر و از مبدأ کشور تایلند به این بندر وارد شده که تسریع در عملیات و حفظ نرم مطلوب تخلیه در دستور کار تمامی واحد‌ها قرار دارد.

آقایی با اشاره به عملکرد مثبت بندر چابهار در تخلیه کشتی‌های غلات، عنوان کرد: پیش از این کشتی‌های حامل محموله‌های برنج، گندم و شکر با مدرن‌ترین تجهیزات در این بندر اقیانوسی پهلودهی و تخلیه گردیده که با ورود شناور‌های جدید شاهد رونق جدیدی در استان خواهیم بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر آشنایی تجار افغانستانی با بندر چابهار برای ترانزیت بار خود، این بندر در معرفی پتانسیل‌های خود به سرمایه گذاران استان‌های همجوار از موفقیت خوبی برخوردار بوده است.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بندر چابهار انگور تازه هند افغانستان صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۵۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جشنواره پاسخ برتر امسال سومین سال فرخوان خود را که از پاسخ‌های علمی برتر به شبهات تقدیر می‌نماید اعلام کرده است که تمام مراکز واشخاص پاسخگو دراین طرح شناسایی وآثار واشخاص برتر مورد تقدیر واقع شدند؛ امسال نیز آخرین مهلت فراخوان تا پایان اردیبشهت اعلام گردیده است؛ تمام فعالان پاسخگو اعم از نوشتاری و هنری وکتاب وفیلم وانواع کار‌های فرهنگی که در عرصه پاسخ به شبهات فعالیت دارند دراین طرح می‌توانند با ارسال نمونه‌ای از آثار شرکت کنند.

از نویسندگان وفعلان مجازی پاسخگو وهنرمندان وخبرگزاری‌ها وسایت‌های پاسخگو دعوت می‌شود آثار خود را به دبیرخانه جشنواره که زیر نظر مدیر کل حوزه‌های علمیه ودرمرکز مطالعات وپاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه مستقر می‌باشد ارسال کنند.

موضوع جشنواره: تقدیر از فعالان و مراکز پاسخگو به شبهات دینی و حکمرانی اسلامی، همراه با اعطای جوایز به آثار برتر و حمایت از برگزیدگان

قالب‌های جشنواره: 

پژوهشی: کتاب، مقاله، پایان‌نامه.
ادبی: شعر، داستان، داستانک، ناداستان، رمان.
چندرسانه‌ای: فیلم، فیلم کوتاه، مستند، کلیپ، پادکست، موشن، پویانمایی.
تجسمی: عکس، عکس نوشته، اینفوگرافی، کاریکاتور، نقاشی.
بین‌الملل. بخش‌ویژه: رویکرد تهاجمی در مواجهه با شبهات.

معیار‌های انتخاب اثر:
ـ پاسخگویی تخصصی و تحلیل محتوا
ـ استفاده از شیوه‌های نوین پاسخگویی
ـ ارائه الگو‌های صحیح پاسخگویی به شبهات

شرایط آثار: 
ـ آثار پژوهشی نگاشته و چاپ شده در سال ۱۴۰۱
ـ عدم ارسال آثار ارسالی در جشنواره‌های قبلی

مهلت ارسال آثار: پایان اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳
اختتامیه جشنواره: پاییز ۱۴۰۳
ارسال آثار: https://jpb.pasokh.org

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • (تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار
  • هند در قرارداد بندر چابهار کمتر از یک چهارم مبلغ به تعهد خود عمل نموده!
  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • اولین جلسه ساماندهی و تقویت مدیریت مرزهای مجاز آبی گیلان برگزار شد
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه در بازدید از بندر شهید رجایی