Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام کمالی گفت: یکی از راه‌های مقاومت و ایستادگی در برابر اوضاع سخت تحریم، جنگ و... بهره‌مندی از ثروت‌های ارزشمند معنوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ «حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید کمالی» در مراسم عزاداری و سوگواری به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی (ع) که با حضور گسترده آحاد و اقشار مختلف مردم در محل مسجد حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) محله مزرعه سیف شهرستان اردکان برگزار شد بر لزوم بهره‌مندی بیش از پیش از فیوضات این ایام روح‌بخش تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه افراد اگر به ارزش ثروت‌های خود توجه نداشته باشند، ثروت‌ها را از دست می‌دهند ابراز کرد: ابوذر غفاری که ازجمله صحابی خاتم‌النبیین، حضرت محمد مصطفی (صلی‌الله علیه و آله و سلم) و حضرت امام علی (علیه‌السلام) بود به دلیل صراحت در بیان به مناطقی همانند شام و ربذه تبعید شد اما به دلیل اتکا به ثروت‌های معنوی خود ازجمله محبت به مولای متقیان (علیه‌السلام) از مقاومت دست نکشید.

مدیر حوزه علمیه حضرت امام صادق (علیه‌السلام) شهرستان اردکان با اشاره به اینکه ما می‌توانیم با تکیه‌بر معنویات و ثروت‌های معنوی در مقابل مصائب، مشکلات و تنگناها بایستیم اضافه کرد: باید به دنبال بی‌نیازی درونی بود نه اینکه به دنبال بی‌نیازی از لحاظ رسیدن به پست و مقام باشیم چراکه در بسیاری از موارد با این کار دین خود را به خطر می‌اندازیم.

وی گفت: یکی از راه‌های اصلی برای مقاومت و ایستادگی در برابر اوضاع سخت تحریم، جنگ و... بهره‌مندی از ثروت‌های ارزشمند معنوی است.

فرمانده پایگاه استاد شهید دکتر مرتضی مطهری بسیج طلاب شهرستان اردکان به حماسه عظیم و باشکوه پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) اشاره و تصریح کرد: یکی از ثروت‌های قابل‌توجه معنوی شیعیان، حماسه اربعین است. کسانی که به این پیاده‌روی مشرف شده‌اند از فضای پرفیض آن بهره برده‌اند و کسانی نیز که جزء جاماندگان هستند چون دلشان پر از حسرت است از ثواب و پاداش بهره می‌برند.

لازم به ذکر است که قرائت زیارت اربعین و مداحی در رثای شهدای حماسه خونین کربلا ازجمله سایر برنامه‌های این مراسم بود.

پایان پیام/680

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین حب الحسین یجمعنا اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند نماز جمعه شبستان یزد اردکان حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۶۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام صادق(ع) چگونه جان امام بعد از خود را محافظت کردند؟

به گزارش خبرنگار جماران، بیست و پنجم شوال سال 148 قمری مصادف است با سالروز شهادت امام صادق علیه السلام، رئیس مکتب شیعه. دوران 34 ساله امامت آن حضرت مصادف بود با پایان عصر امویان و آغاز عباسیان. هر چند که این تغییر سلسله به لحاظ فعالیت های علمی شرایط خوبی را برای امام صادق علیه السلام فراهم آورده بود تا جایی که ایشان شاگردان بسیاری را تربیت کردند اما به لحاظ سیاسی در شرایطی می زیستند که حتی نمی توانستند وصی و امام بعد از خود را معرفی کنند از این رو با سیاست مدبرانه خود به گونه ای وصیت کردند تا جان وصی حقیقی خود (امام کاظم علیه السلام) را از خطر گزند منصور دوانیقی حفظ کنند، در این رابطه نظر شما را به حدیث زیر جلب می کنیم:

 

ابو ایوب نحوی می گوید: منصور در نیمه های شب مرا طلبید، به نزدش رفتم، دیدم روی کرسی (صندلی) نشسته و شمعی در برابرش است و نامه ای در دست دارد وقتی که بر او سلام کردم، نامه را به طرف من انداخت و گریه می کرد به من گفت: این نامه محمد بن سلیمان (والی مدینه) است که در آن خبر داده جعفر بن محمد علیهما السلام وفات کرده آنگاه سه بار گفت: انا لله و انا الیه راجعون. در کجا مانند جعفر (امام جعفر صادق علیه السلام) یافت می شود؟ سپس به من گفت: بنویس:

من آغاز نامه را نوشتم، گفت: (برای محمد بن سلیمان) بنویس، اگر او (امام صادق) به شخص معینی وصیت کرده است، او را احضار کن و گردنش را بزن.

(نامه را نوشتم و به سوی مدینه فرستاده شد.)

پاسخ نامه آمد و در آن نوشته شده بود: جعفر بن محمد علیهما السلام به پنج نفر وصیت کرده است که عبارتند از:

منصور دوانیقی 2. محمد بن سلیمان (والی مدینه) 3. عبدالله (یکی از پسرانش) 4. حمیده (مادر امام کاظم) 5. موسی علیه السلام (1)

در حقیقت وصی امام صادق علیه السلام همان موسی بن جعفر علیهما السلام بود ولی آن حضرت با این سیاست خواست جان وصی خود را حفظ کند. با توجه به اینکه عدم صلاحیت آن چهار نفر دیگر از نظر شیعیان روشن بود.

مطابق بعضی از روایات، منصور دوانیقی پس از دریافت جواب نامه گفت: مالی الی قتل هولاء سبیل من راهی به کشتن همه این پنج نفر ندارم.(2)

 

1. اصول کافی؛ ج 1، ص 310

2. اعلام الوری، ص 290

برشی از کتاب نگاهی بر زندگی امام صادق علیه السلام، ص 140-141

 

 

دیگر خبرها

  • امام صادق(ع) چگونه جان امام بعد از خود را محافظت کردند؟
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه
  • انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه
  • سالروز شهادت مظلومانه رئیس مذهب جعفری
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • مرتفع شدن مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود
  • مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود شیمیایی مرتفع می‌شود
  • امام صادق (ع) شاکله اندیشه دینی را بنا نهاد
  • درس اخلاق | چرا باید صابر باشیم؟
  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند