Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:20:19 GMT

یارانه معوق واریز نشد!

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۷۳۷۲

یارانه معوق واریز نشد!

با وجود این‌که گفته می‌شد یارانه افرادی که در شهریورماه به دلیلی غیر از حذف گروه‌های پردرآمد واریز نشده است همراه با یارانه مهرماه پرداخت خواهد شد، این افراد فقط یارانه مهرماه را دریافت کرده‌اند و خبری از دو یارانه نبود.

به گزارش ایسنا، یارانه شهریورماه در حالی به حساب سرپرستان خانوار واریز شده بود که در کنار گروه‌هایی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان افراد پردرآمد شناسایی کرد و یارانه آنها واریز نشد، برخی خانوارهای دیگر یارانه‌ای دریافت نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین بحث‌های در مورد رخ دادن اشتباه از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها و یا اختلال در زمان واریز برای تعداد قابل توجهی خانوار مطرح شد، ولی سازمان هدفمندی هیچ یک را نپذیرفت و اعلام کرد که مشکل از اطلاعات بانکی و حساب آنها بوده است.

این‌گونه توضیح داده شد که که عدم واریز به دلیل تکمیل نبودن اطلاعات بانکی و حساب آنها بوده است؛ به طوری که اگر قرار بر تغییر سرپرست خانوار به هر دلیلی از جمله فوت و بدسرپرستی باشد  باید افراد به بانک مراجعه کرده و تغییر حساب دهند. بر این اساس در شهریور برخی خانوارها در زمان مشخص تغییر حساب نداده‌اند و فرایند آن انجام نشده است که یارانه به حسابشان واریز شود. از این رو یارانه برای آنها به دلیل مشخص نبودن وضعیت حساب واریز نشده و از مهرماه مجددا دریافت خواهند کرد.

اما در ادامه و در آستانه واریز مهرماه گفته شد که ۸۵ درصد افرادی که در شهریورماه جا مانده بودند اطلاعات بانکی خود را تکمیل کرده و وضعیت آنها روشن است، از این‌رو در کنار یارانه مهرماه، ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی که در شهریورماه واریز نشده بود پرداخت می‌شود.

با این حال یارانه مهرماه در حالی پنج‌شنبه شب به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که تماس برخی یارانه‌بگیران با خبرگزاری ایسنا از این حکایت داشت که برخلاف وعده داده شده یارانه آنها فقط برای مهرماه پرداخت شده و یارانه شهریورماه به حساب آنها واریز نشده است.

این در حالی است که پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها در این باره تاکنون با پاسخی همراه نشده است و در این بین مشخص نیست که وضعیت یارانه شهریوری که برای این افراد باید پرداخت می‌شد چه شده و چه زمانی قرار است پرداختی انجام شود. این افراد عمدتا کسانی هستند که در لیست سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار دارند اما به هر دلیلی از یک ماه جاماندند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هدفمندي يارانه ها حذف یارانه پردرآمدها یارانه مهر یارانه شهریور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۷۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای سرقت مجسمه ۵ میلیاردی مرد مجسمه ساز چه بود؟

همشهری آنلاین - حوادث : چند روز قبل مردی قدم در اداره پلیس گذاشت و از سرقت مجسمه های ارزشمند خود خبر داد. وی توضیح داد: من مجسمه ساز هستم و چند روز قبل از یک نمایشگاه آثار هنری بازدید کردم که در آنجا چشمم به یک مجسمه «هیچ» افتاد. تصمیم گرفتم از آن الگو برداری کنم و مجسمه برنز بسازم با این تفاوت که دو کلمه «هیچ» کنار هم قرار بگیرد.

وی ادامه داد: مجسمه را ساختم که حدود ۵ میلیارد تومان ارزش گذاری شد. تصمیم گرفتم چند نمونه دیگر به همین شکل بسازم و بعد نمایشگاه برپا کرده و مجسمه ها را بفروشم. نیاز به قالب های زیادی داشتم که از طریق دوستم با مردی به نام آرش آشنا شدم. آرش می گفت می تواند قالب چندین مجسمه را برایم درست کند. به این بهانه مجسمه برنز مرا گرفت و حتی مبلغی پول هم به عنوان بیعانه ساخت به حسابش واریز کردم اما چند روز گذشت و آرش دیگر مجسمه ام را برنگرداند. مدام امروز یا فردا می کرد تا اینکه ناگهان ناپدید شد. خانه اش را خالی کرده و موبایلش را پاسخ نمی دهد. من هم متوجه شدم که او نقشه سرقت مجسمه ۵ میلیاردی ام را داشته و سرم را کلاه گذاشته است.

روایت عجیب

با این شکایت پرونده ای در شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت تشکیل شد و بازپرس دستور بازداشت سارق مجسمه را صادر کرد. طولی نکشید که متهم شناسایی و دستگیر شد. بررسی ها نشان می داد که به تازگی مبلغی حدود ۳۸۰ میلیون تومان پول به حساب آرش متهم دستگیر شده، ‌واریز شده است. با این حال آرش خودش را بیگناه می دانست و گفت خودش به دام یک کلاهبردار سارق افتاده است.

وی گفت: من در زمینه دکوراسیون داخلی فعالیت دارم و سر رشته ای در کار قالب گیری مجسمه ها ندارم اما به دروغ نزد مرد مجسمه ساز ادعا کردم که می توانم کارش را انجام دهم. هدفم این بود که با واسطه گری، درآمدی کسب کنم. به همین دلیل مجسمه را از مرد مجسمه ساز گرفتم و سراغ فردی رفتم که در این زمینه تخصص داشت. او مجسمه را گرفت تا قالب تهیه کند اما از آن پس دیگر او را ندیدم و ناپدید شد. من خودم هم در این ماجرا رودست خورده ام.

وی در حالی چنین ادعایی مطرح کرده که شواهد نشان می دهد به احتمال زیاد مجسمه را فروخته و به همین دلیل است که مبلغ ۳۸۰ میلیون به حسابش پول واریز شده است. به نظر می رسد او با معرفی کلاهبردار خیالی قصد داشت خودش را بیگناه نشان بدهد. وی بازداشت شده و تحقیقات در این زمینه برای روشن شدن حقایق ماجرا ادامه دارد.

کد خبر 848469 برچسب‌ها سارق - سرقت مجسمه حوادث ایران

دیگر خبرها

  • دادگاه‌های «صلح» تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • خنده‌دارترین پیشنهاد برای نجات اقتصادی بارسلونا!
  • پیشنهاد خنده‌دار برای نجات اقتصادی بارسلونا!
  • دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری ۶۴۸ دانشجو پذیرش خواهد کرد
  • واریز ۵۷ میلیارد تومان از سوی دولت به شهرداری‌های پیرانشهر
  • پول‌ های زیر فرش/ پردرآمدترین مشاغل خانگی کدام‌اند؟
  • واریز تسهیم عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها
  • اعتبار بن دانشجویی نمایشگاه کتاب افزایش پیدا کرد/ امضای قرارداد با شرکت پُست
  • ماجرای سرقت مجسمه ۵ میلیاردی مرد مجسمه ساز چه بود؟
  • راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی